Garmin Zumo deel 7

Gebeurt die instelling dan niet automatisch als je BaseCamp installeert? Nu ben ik al een tijdje van Windows af, maar vroeger was dat wel zo.
Zo niet, dan moet je dat dan eenmalig instellen. In het vervolg volstaat dubbelklikken.
 
Maar dan moet BaseCamp wel in het rijtje staan.
Onderaan staat de mogelijkheid om te zoeken op je harde schijf. BaseCamp opzoeken en dan komt de vraag of dat hij altijd zo'n bestand met BaseCamp moet openen. Hierop <ja> zeggen.
Dan zou ik alsnog het programma BaseCamp installeren, door de kaart op je computer te installeren en niet wellicht alleen op de navigator.de
Basecamp wordt geinstalleerd als onderdeel van een kaartinstallatie op je computer. In Garmin Express kijken naar "kaartdetails" en dan naar "installatie opties"; zie screenshots:

1637360704983.png


1637360762879.png
 
Laatst bewerkt:
De vraag van @Gerard2969 betrof het openen van GPX-bestanden in het al reeds op zijn PC geïnstalleerde BaseCamp, die hoeft hij dus niet nog een keer te installeren. Een kaart op de PC zetten kan handig zijn, maar is niet per se noodzakelijk; BaseCamp kan ook de kaart op het toestel gebruiken (of helemaal geen kaart gebruiken, al is dat niet heel praktisch). Het is in ieder geval niet essentieel voor het kunnen openen van GPX-bestanden.
 
Basecamp laten werken met de kaart op het toestel kan natuurlijk, maar is wel traag. Met Garmin Express de nieuwe kaart downloaden en zoals @far hierboven aangeeft gelijk kiezen voor installatie op apparaat en computer. Dan werkt Basecamp sneller, met de zelfde kaart als je navigatie systeem en kan ook werken als je navigatie systeem niet aangesloten is.
 
Navigatie nog een keer aan je PC hangen, Garmin Express opstarten, kies om de kaarten opnieuw te installeren, kies je voor opties en dan alleen op de PC.
 
had ik 2x gedaan..... zonder positief resultaat maar wel een rode balk met storing in het downloaden....Vreemd want op de nav6 zonder problemen....1e x in jaren......
 
De vraag van @Gerard2969 betrof het openen van GPX-bestanden in het al reeds op zijn PC geïnstalleerde BaseCamp, die hoeft hij dus niet nog een keer te installeren. Een kaart op de PC zetten kan handig zijn, maar is niet per se noodzakelijk; BaseCamp kan ook de kaart op het toestel gebruiken (of helemaal geen kaart gebruiken, al is dat niet heel praktisch). Het is in ieder geval niet essentieel voor het kunnen openen van GPX-bestanden.
Dat is mij bekend. Maar als je bij "openen met" geen programma vindt, dus Basecamp in dit geval, dan is basecamp mogelijk beschadigd of niet goed geïnstalleerd. Dan is de meest eenvoudige oplossing door Basecamp (opnieuw) te installeren.
 
Ga naar de directory waar het gpx bestand staat. Klik 1x met rechtermuisknop op het gpx bestand,
Knipsel1.JPG

kies "openen met", als Basecamp daar dus niet bijstaat, kies voor je voor "meer apps", als Basecamp daar nog steeds niet bij staat, kies je voor "een andere app zoeken op deze PC", de verkenner opent zich, ga naar de directory waar de Garmin software staat (meestal is dat "C:\Program Files (X86)\Garmin",
Knipsel2.JPG

kies de directory Basecamp, zoek in die directory naar basecamp.exe,
Knipsel3.JPG

dubbelklik daar op. Basecamp opent zich met die gpx file.
 
  • Leuk
Waarderingen: far
had ik 2x gedaan..... zonder positief resultaat maar wel een rode balk met storing in het downloaden....Vreemd want op de nav6 zonder problemen....1e x in jaren......
Of je hebt een slechte (dat wil zeggen trage) wifi verbinding of het is helaas erg druk op de server. Ik heb het zowel op de Garmin Camper als op de Garmin Zumo probleemloos 2 x volledig (op navigatie apparaat en PC) geinstalleerd. Ik had wel in beide gevallen de het navigatie apparaat met een USB kabel aan de laptop hangen.
 
Paul, Ik had de zumo XT probleemloos via wifi gedaan. Vervolgens zoals ik zo vaak heb gedaan, de Nav6 met een goede kabel aan de laptop. Daar staat BC al een eeuwigheid op...Voorheen altijd bij updates kiezen voor laden op zumo en pc... Nu voor het eerst meteen goed op de nav6 maar stokte bij de upload naar de pc
 
Dirk, die Nav6 heeft nog wel voldoende vrije ruimte? Wat doet hij als je die rode balk wegklikt en opnieuw begint? Ik heb ook wel eens zo'n rode balk gehad, weggeklikt en gelijk opnieuw ging het wel goed.
 
Tja, soms zit het even tegen en dan ga ik zelf even zitten nadenken over het tijdstip waarop ik dit doe want waar in de wereld is het dag of avond. Om bijvoorbeeld drukte op de servers te vermijden doe ik dit vaak in de ochtend, als Amerika nog slaapt.
En probeer het dan eens met behulp van de XT als het met de NAV VI niet wil. En dan ook alleen installeren op de pc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan