Garmin Zumo deel 7

Door eerdere ervaringen wacht ik altijd meerdere weken voor ik een nieuwe kaartupdate doe.
Dat is zo te zien geen slecht idee.
En zo dringend is zo'n update toch nooit,ze lopen altijd maanden en soms meer dan een jaar achter.
 
Nee, die is verschillend; de 595 heeft wat extra mogelijkheden. Zie ook hier: Upgrade your zumo 590 to zumo 595 firmware - GPS Expert
Heerlijk trouwens. Heb het er nu een jaartje op staan, werkt goed.
Voordelen (die ik persoonlijk heel prettig vind);
- Spotify support
- Garmin Adventurous Routing (with 3 slides to adjust preferences)
- Live tracking
- Better Whereto Menu
- Fatigue Warnings
- Advance Audible Rider Alerts (Animal and Railroad crossings, Schools, Curves, Slow Traffic and Speed Limit Reduction/Exceeded)
- Exchanging routes to zumo using Garmin Smartphone Link App (uses Bluetooth).
 
Ik begrijp iets in Basecamp niet.:

1653402973995.png


Ik heb in het mapje landmarkrally een route staan. Deze route heb ik zelf gemaakt in Basecamp.
1653403042003.png

Ik heb deze Verzonden naar Interne opslag:
1653403148790.png

Ik verzend deze route naar mijn Garmin (Zumo 660). Daar krijg ik hetzelfde te zien als ik nu in het mapje Interne opslag:
1653403207096.png

Wat doe ik niet goed?
 
De track versturen in plaats van de route, dan gaat het veel beter. MrBPS heeft op zijn site filmpjes staan met een heel duidelijke uitleg over het verschil, en wat de beste methode is om routes te delen.
 
Zet bij de instellingen van BaseCamp de optie "Pas de route altijd aan de kaart op mijn toestel aan bij overdracht" uit. Deze gaat vaak verkeerd, in jouw geval is de route herberekend op de basiskaart.
 
De track versturen in plaats van de route, dan gaat het veel beter. MrBPS heeft op zijn site filmpjes staan met een heel duidelijke uitleg over het verschil, en wat de beste methode is om routes te delen.
Niet per se, als de route op dezelfde kaart gemaakt is als die in het toestel (dit is wel een belangrijke voorwaarde) heeft het overzetten van de route de voorkeur boven de track.
Punt is dat er regelmatig een kaartupdate voorkomt, en je wilt daarna niet al je routes opnieuw herberekenen en controleren. In de praktijk is een track dan handiger.
 
Niet per se, als de route op dezelfde kaart gemaakt is als die in het toestel (dit is wel een belangrijke voorwaarde) heeft het overzetten van de route de voorkeur boven de track.
Punt is dat er regelmatig een kaartupdate voorkomt, en je wilt daarna niet al je routes opnieuw herberekenen en controleren. In de praktijk is een track dan handiger.
Nadeel van een track omzetten naar een route is dat je geen tussenpunten meer hebt. Met herberekenen aan wordt je tijdens de eerste herberekening linea recta naar het eindpunt gestuurd. Is alleen op te lossen door de route opnieuw te laden.
Onder water zijn er blijkbaar wel tussenpunten, maar waarom worden deze niet gebruikt tijdens de herberekening :?
 
Omdat er veel te veel van die punten zijn, duizenden soms. Dat kost teveel rekentijd.
Best practice is dus route en track laden vanuit Basecamp en de track weergeven in een opvallende kleur?
Is dit correct en gaat het dan wel goed met automatisch herberekenen tijdens het rijden?

Uiteraard wel alle routepunten 'zacht' maken tenzij het een vreettent onderweg is :+
 
Als de route goedgeplaatste viapunten heeft gaat het ook met herberekenen prima. Gebruik je de track als basis, dan herberekenen uitzetten.
 
Dat is met deze laatste update niet automatisch. Je moet ze een voor een downloaden. Dus of eerst op het toestel of pc of andersom. Gelijktijdig gaat (vooralsnog) niet.

Thnx voor de tip! ik laat mn Garmin Express dus even op de oude versie draaien :Y
 
Afgelopen week is City Navigator NTU 2023.10 uitgebracht, maar een behoorlijk aantal gebruikers ondervindt problemen met de installatie: ze krijgen een kaartregio waar de Benelux niet in zit…
Je kunt beter even wachten met updaten totdat Garmin dit probleem opgelost heeft.
Het lijkt erop dat het probleem inmiddels opgelost is.
 
Hoi,

Ik heb problemen met het instaleren van de nieuwe City Navigator kaarten op mijn Zumo 959. mbv Garmin Express. Ik krijg de melding dat er te weinig geheugen beschikbar is. Echter er is nog 20.7 GB vrij op de SD kaart.
Wie weet wat hier mis gaat?
 
Ik kan in mijn Zumo 396 geen routes/tracks meer inladen,op geen enkele manier.
Enkele weken geleden had ik voor het eerst dat ik vanuit MRA meerdere routes had geladen,en er 1 ontbrak in de Zumo.
Ik heb die er uiteindelijk in gekregen via een SD kaartje.
De week daarna ging alles weer normaal dus dacht ik dat het een éénmalig probleem was geweest.
Nu kan ik helemaal niets meer inladen.

Dan heb ik de laatste kaart nogmaals opnieuw gedownload + de laatste software updates en een hard reset uitgevoerd.

Uit MRA met kabel verschijnen alle normale meldingen,ook dat de route geladen is,maar ze staat er niet in.
Uit MRA via Garmin smarphone link,werkt alles normaal,maar dan verschijnt op het Zumo scherm "kan nieuwe gegevens niet importeren"
Via SD kaartje,Zumo vind de SD kaart niet eens meer,terwijl hij voor de hard reset nog 1 route zag van de 2,maar die ook niet wilde importeren.
Via basecamp gebeurt het laden ook normaal,maar zie ook niets in de Zumo.
Als ik via BC in de interne opslag kijk,staan de routes en tracks er wel in.

Kan het zijn dat het geheugen te vol is,en ik een grote schoonmaak moet doen?
Gaat dat op dezelfde manier als bij een Zumo 350?
 
Waarschijnlijk staan er nu gewoon teveel routes op. Verwijder alle GPX-bestanden (of verplaats ze naar je PC als je ze wilt bewaren), daarna nog een reset om geladen routes te wissen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan