Garmin Zumo deel 7

OP aangepast, de 550 bij de niet meer nieuw verkrijgbare toestellen gezet en de 310/340/390 en de 590 toegevoegd. Tevens korte uitleg over de afkortingen LM, WE en CE.

Zal nog even het verschil tussen NT en NTU kaart erbij zetten. Klopt het dat alleen de 590 de NTU gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Correct. Wellicht er nog even bijzetten dat toestellen zonder WE of CE als toevoeging beschikken over heel Europa (dus West en Oost).
- de 390 en 590 hebben standaard heel Eu.
- De 340 is er in danwel WE danwel CE; niet met heel Eu
- de 310 heeft nog weer een kleinere kaartdekking; bij ons Benelux + Frankrijk
 
:W
Ook weer gevonden. Heb ook meteen een vraag:
Ik heb een 660 overgenomen. Ik ben er niet handig mee dus een maatje van me heeft geprobeerd on route motorkaart er op te zetten. Dit lukt helaas niet. Ook kan ik weining woonplaatsen ingeven, herkent vrij weinig.


HELLUP !!!

Wat gaat er mis???

Nieuwste kaarten staan er op, onroute kan aangevinkt worden dus zal er ook op staan. Op mijn 550 ging het allemaal prima.

En dan nog een vraag,
Is de kronkelweg functie standaard op de 660?? Die kan ik namelijk ook niet vinden.

Erg frustie want ik heb mijn 550 incl onroute en TT Rider incl krinkelweg functie weggedaan om met de 660 verder te gaan. ;(
 
De 660 heeft geen kronkelweg functie.

De onroute kaarten die je hebt zijn waarschijnlijk gekoppeld aan de Zumo 550 en dus niet te gebruiken op de 660 tenzij je een nieuwe unlock code koopt (of de SD versie)

Weet je zeker dat de kaarten geinstalleerd zijn? De nieuwste kaarten zijn CN 2015.40 NT en die passen niet in zijn geheel op de Zumo 660. Je moet een selectie maken. Heb je er een lifetime update bij?

Dat het ding weinig adressen kent is waarschijnlijk omdat alleen de worldwide basemap er op staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees inderdaad dat je zelf op zoek moet naar de kronkelwegen. Je zult bij opstarten ook de waarschuwing krijgen dat de kaarten geblokkeerd zijn vermoed ik..

TIP: maak eens een route met www.routeyou.com en exporteer die als track naar het toestel. Netwerk is in basis hetzelfde als van de motorkaart, wel zul je de route tevoren op de pc moeten voorbereiden.
 
De 660 heeft geen kronkelweg functie.

De onroute kaarten die je hebt zijn waarschijnlijk gekoppeld aan de Zumo 550 en dus niet te gebruiken op de 660 tenzij je een nieuwe unlock code koopt (of de SD versie)

Weet je zeker dat de kaarten geinstalleerd zijn? De nieuwste kaarten zijn CN 2015.40 NT en die passen niet in zijn geheel op de Zumo 660. Je moet een selectie maken. Heb je er een lifetime update bij?

Dat het ding weinig adressen kent is waarschijnlijk omdat alleen de worldwide basemap er op staat.

O, ok dacht dat er ook iets van bochtige wegen functie op zat, my bad.

De kaarten die er nu op staan:

- CN Europe NT 2015.40
[1] Western Europe
- CN Europe NT 2015.40 3D ??
- OnRoute Motorkaart 2.10
[1] lu1, lu2, be13, nl15, nl14, de7001, nl1, nl3, nl2,

Ik vrees inderdaad dat je zelf op zoek moet naar de kronkelwegen. Je zult bij opstarten ook de waarschuwing krijgen dat de kaarten geblokkeerd zijn vermoed ik..

TIP: maak eens een route met www.routeyou.com en exporteer die als track naar het toestel. Netwerk is in basis hetzelfde als van de motorkaart, wel zul je de route tevoren op de pc moeten voorbereiden.

Mmm thanx, maar dat is juist de reden dat ik verlieft was op de onroute. Gewoon een plaats ingeven en heerlijk sturen.
 
Mmm thanx, maar dat is juist de reden dat ik verlieft was op de onroute. Gewoon een plaats ingeven en heerlijk sturen.

Ik begrijp het maar al te goed; ik ben, in vorig leven, de 'uitvinder' van dat ding. Maar ik vrees dat je voor een nieuw toestel dan toch een nieuwe kaart moet kopen; en da's niet goedkoop helaas.
 
Ik begrijp het maar al te goed; ik ben, in vorig leven, de 'uitvinder' van dat ding. Maar ik vrees dat je voor een nieuw toestel dan toch een nieuwe kaart moet kopen; en da's niet goedkoop helaas.
Ik mag jou nu al, als uitvinder van die super kaart *O* . Inderdaad wel jammer dat het zo duur is. -O-
 
Vanochtend had ik haast dus zet ik mijn zumo 340 van motorrijden(alle grote wegen vermijden)naar auto rijden (via snelweg rijden).Dus ik toets dan op t motortje en heb dan 3 keuzes -auto-motor-ofroad,
kies auto zumo vraagt opslaan? ik zeg ja en binnen een paar seconden springt ie vanzelf weer terug op motor??Iemand een idee wat ik fout gedaan zou kunnen hebben????

Robert
 
Wellicht nadat je contact aanzet ineens stroom op de houder gezet waardoor de Zumo denkt: "Ik zit nu in de motorhouder, laat ik maar overschakelen naar motorstand"?
 
Yep; bovenstaande zou kunnen - zeker als door een hobbel het contact even verbroken is geweest (speculatie). Kan ook voorkomen als je een in basecamp met profiel motor gemaakte route actief had..
 
Het was dus omdat ik de route nog aan had staan, je moet dus eerst de route uitzetten en dan omschakelen
dan werkt het gewoon weer goed

bedankt weer
Robert
 
Vraagje aan de navigatie deskundigen.

Ik heb een Garmin Zumo 660.
Deze heb ik laatst geupdated, maar nu werkt het toestel niet meer zoals het moet.
Het lukt me niet om alle kaarten te updaten, als Garmin Express aangeeft nog +/- 20 minuten nodig te hebben om de kaarten te laden dan loopt het systeem telkens vast. Dit heb ik nu al een paar keer opnieuw geprobeerd maar telkens zonder resultaat.
Ook lukt het nu niet meer om gewoon een adres in te voeren als ik de navigatie wil gebruiken.

Een "harde" reset van de navigatie heeft geen verbetering gebracht, het laden van de kaarten wil nog steeds niet lukken.

Ik heb ondertussen met JaWaWa device gekeken naar mijn navigatie en alle kaarten staan op de SD-kaart.
Kan ik zonder problemen het gmapsup1 bestand verwijderen en dan de kaarten opnieuw installeren?

Of zijn er andere oplossingen voor mijn probleem.



Groeten,
Robert 8-)
 
In het kader van de kaartupdate: zie Kaartupdate City Navigator 2015.4 beschikbaar — MrGPS

Maar inderdaad: als het herhalend mis gaat dan even de huidige express de-installeren. Ik verwacht dat, wanneer je vervolgens gewoon de recente versie opnieuw installeerrt eea wel goed zal gaan.
Zoniet: dan inderdaad opnieuw de-installeren en de oude installeren. Zie daarvoor punt f in bovenstaande verhaal.
 
Er is een firmware update voor de 590. Eindelijk is de fout met GPS signaal in de Alpen opgelost. Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan