Garmin Zumo deel 7

Als de Garmin op kleine weggetjes in tekst aangeeft dat de afslag na 900 mtr is.
Maar in werkelijkheid maar 150 mtr, dan moet je soms best stevig remmen.

Klopt. Had ik eerder nooit naar sinds vorig jaar ook. Hij blijft dan op 900 meter ofzo staan, terwijl je op de kaart dan ziet dat je toch echt al veel eerder af moet slaan. Behoorlijk irritant.

Na de bocht gaat hij dan wel gewoon verder of er niets aan de hand is.
 
Laatst bewerkt:
Zit te denken om de OnRoute kaarten te gaan kopen voor mijn zumo 345, maar......
nu heb ik de zumo vooral gekocht voor de rondrit functie, hoe werkt deze icm de onroute kaart ?
Heeft iemand hier ervaring mee...
 
Heb hetzelfde probleem gehad. Twee nieuwe accu's en nieuwe mount en niets hielp. Van het ene op het andere moment was hij opeens leeg of bijna leeg. Nu had ik hem op geschakelde plus aangesloten, wat bij mijn oude 550 wel handig was.
Van arre moede maar eens direct op de accu aangesloten (met zekering ertussen, natuurlijk) en geen probleem meer!
Mogelijk heeft de electronica er last van als hij gelijk met andere apparaten wordt ingeschakeld?
Goeie tip !
Ga ik eens proberen....
 
Vraagje,

Heb afgelopen weekend geprobeerd om met twee 590 routes te delen middels bluetooth.

Dat wilde niet werken.

Is dat een bekend probleem of is er een specifieke handeling voor nodig ?

Via 'Apps' 'Deel Route' gekozen en route geselecteerd, andere Zumo gezocht en gevonden.
Op de ontvangende Zumo komt een PIN-code te voorschijn, maar die kan ik op de verzendende Zumo niet invoeren.

Wat gaat er mis ?
 
Dit werkt slecht en heeft allerlei oorzaken. Soms kun je de andere Zumo helemaal niet vinden, soms wel. Soms werkt het goed, soms niet.
 
Mijn 590 zit permanent op de motor en het bijladen tijdens het rijden is een ramp.
Als ie volledig opgeladen in de houder wordt gezet krijg ik na een week al de melding dat de batterij bijna leeg is op het moment dat ik het contact uitzet en een week later sluit de 590 meteen af nadat ik het contact uitzet.

Ik heb ondertussen 2 accu's gekocht, bij beiden met een speld de stekkertjes aangeduwd, maar nog steeds slechte verbindingen.

Na een 550 en een 660 is dit m'n derde Garmin, maar het is meteen de slechtste van de drie.
Het enige voordeel boven een Tomtom is nog de bediening van m'n VirbXE, maar als die de geest geeft voor m'n Zumo overlijdt, dan is dit meteen mij laatste Garmin.

Het lijkt wel of Garmin de motorrijder niet meer als klant wil.

GPS sjop in moordrecht heeft er een oplossing voor, die zou je eens kunnen contacten
 
Je bedoelt Waypoint?
Die zitten ook in Hilversum, 'k kan daar inderdaad wel eens een keertje langs gaan... Thnx!
 
Vraagje,

Heb afgelopen weekend geprobeerd om met twee 590 routes te delen middels bluetooth.

Dat wilde niet werken.

Is dat een bekend probleem of is er een specifieke handeling voor nodig ?

Via 'Apps' 'Deel Route' gekozen en route geselecteerd, andere Zumo gezocht en gevonden.
Op de ontvangende Zumo komt een PIN-code te voorschijn, maar die kan ik op de verzendende Zumo niet invoeren.

Wat gaat er mis ?

die hoef je ook niet in te voeren :+
ontvangende hoeft alleen op OK te drukken, verzenden zal dan direct automatisch starten (en is seconden werk!.
Afgelopen weekend via mijn 590 heel veel rijders (vooral 590 en BMW navigators) van de route moeten voorzien, om dat juist 2 laptops dienst weigerde. maar ging allemaal vlekkeloos!
 
Ik heb gister bij Waypoint in Heerhugowaard een Zumo 346LMT aangeschaft *D . Na 9 jaar Zumo 660 te hebben gebruikt heb ik sterk overwogen om naar TT over te stappen maar na lang wikken en wegen denk ik toch dat manier van navigeren Garmin beter bij mij past.

Ik heb verder alleen nog maar op de bank zitten navigeren. Snelheid van het renderen van de kaart is wel een verademing tov de Z660. Daar was uitzoomen echt uit den boze :+

De Smartlink app is een goeie toevoeging maar (hoe kan het ook anders bij Garmin) nog lang niet af. Het 'draadloos' overzetten van routes (vanuit Basecamp) is nu nog te omslachtig om echt een waardevolle toevoeging te zijn. Ook een bibliotheek van routes in de smartlink app (zoals favorites wel heeft) zou fijn zijn.

Maar na de lange stilstand van Basecamp icm de nieuwe mogelijkheden van de 396 moet het toch niet lang meer duren voordat Garmin met een nieuwe Basecamp of grote update komt.

Al met al denk ik dat dit apparaat wel gaat bevallen.
 
Ik heb verder alleen nog maar op de bank zitten navigeren. Snelheid van het renderen van de kaart is wel een verademing tov de Z660. Daar was uitzoomen echt uit den boze :+

Wacht maar tot je aan het rijden bent in een grote stad, dan zie je het verschil pas echt :)

Ik kan me herinneren dat mijn Z660 destijds helemaal vast liep, en toen stond hij al op minimaal detail.
 
Misschien een beetje misbruik van dit topic, maar dit was wel de verre voorloper van de ZUMO de Garmin StreetPilot 2610

Laatste kaartupdate: City Navigator 2009 (geen NT ondersteuning)

Voor de liefhebber, of voor in het museum:


https://link.marktplaats.nl/m1289787479
 
Laatst bewerkt:
Beste lezers, ik rijd met een Garmin zumo 660.

Stel even dat ik een route ga uitstippelen in Basecamp en deze ga rijden en ik mis een afslag, stuurt hij je dan door naar een volgend punt, of moet je deze punten handmatig invoegen?

Ik heb laatst een motorroute gedownload die je bij een fout terugstuurde naar het begin van de route wat de route onrijdbaar maakte!

Ik ga volgende week naar het Sauerland en ben met de routes bezig, maar ik wil daar op dat moment natuurlijk niet tegenaan lopen.

Kortgezegd, hoe maak ik de route zodanig dat hij gewoon herberekend als ik een afslag mis?

Heb al diverse youtube filmpjes gekeken maar zeker weten doe ik het niet...
 
Ik heb laatst een motorroute gedownload die je bij een fout terugstuurde naar het begin van de route wat de route onrijdbaar maakte!

Vermoedelijk stuurde hij je naar het eind van de route (wat bij een rondrit gelijk is aan het begin ;)). En dat doet vermoeden dat het een track was.

Niets mis mee, maar je moet weten wat je doet: zie
 
Mmmmm net deze week 2018.2 geïnstalleerd. B| Balen als 2019.1 er nu net zou zijn. Dan had ik nog ff moeten wachten. :')
 
Beste lezers, ik rijd met een Garmin zumo 660.

Stel even dat ik een route ga uitstippelen in Basecamp en deze ga rijden en ik mis een afslag, stuurt hij je dan door naar een volgend punt, of moet je deze punten handmatig invoegen?

Ik heb laatst een motorroute gedownload die je bij een fout terugstuurde naar het begin van de route wat de route onrijdbaar maakte!

Ik ga volgende week naar het Sauerland en ben met de routes bezig, maar ik wil daar op dat moment natuurlijk niet tegenaan lopen.

Kortgezegd, hoe maak ik de route zodanig dat hij gewoon herberekend als ik een afslag mis?

Heb al diverse youtube filmpjes gekeken maar zeker weten doe ik het niet...

Herberekenen uitstaan ?
Zeker als je een track rijdt zal de Zumo bij het verlaten van de track, en herbereken staat aan, je naar het volgende punt sturen. En dat is het eindpunt.
Een track heeft twee punten, een beginpunt en een eindpunt.
 
Ik heb er wel eens over nagedacht wat de gedachte aan de nummering van de kaarten is.
Het beste wat ik bedenken kon was dat 2019.10 betekent dat de kaart een "houdbaarheidsdatum" heeft tot einde 1e kwartaal 2019. Wat dus ongeveer een jaar is.

Na verloop van tijd krijg je ook een melding dat de kaarten ouder dan een jaar zijn. Dit bevestigd mijn theorie dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Vraag voor de basecamp kenners.
Momenteel kan ik routes weergeven in Google earth.
Vanuit basecamp, omdat ik een oude versie van GE heb geïnstalleerd.

Is bij de volgende kaart update van BC de knop hiervoor verdwenen?
Omdat deze bij de nieuwe software update van BC wordt verwijderd.

Of staan kaart en software updates helemaal los van elkaar?
 
Dat begrijp ik.
Maar mijn vraag is:
Komt er met de kaart update ook direct een software update mee?
En raak je daarmee dus ook de knop voor GE kwijt.
 
Dat zou kunnen... In dat geval: de nieuwe versie van BaseCamp deïnstalleren en de vorige weer installeren. De kaarten en data raak je daar niet mee kwijt. De vorige versie kun je hier vinden: Index of /perry/mapsource
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er wel eens over nagedacht wat de gedachte aan de nummering van de kaarten is.
Het beste wat ik bedenken kon was dat 2019.10 betekent dat de kaart een "houdbaarheidsdatum" heeft tot einde 1e kwartaal 2019. Wat dus ongeveer een jaar is.

Na verloop van tijd krijg je ook een melding dat de kaarten ouder dan een jaar zijn. Dit bevestigd mijn theorie dan ook.
Dat zou inderdaad een goede verklaring zijn en dan is het ineens een stuk logischer.
Thnx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan