Garmin Zumo deel 7

Op welke tijd staat je inwendige klok van de Zumo. Ik denk dat je het daar kan fixen.

Staat gewoon op tijd. Anders zouden de aankomsttijden ook niet kloppen? Maar ik zie dat ik een update nodig heb.

De klok van je zumo staat op december 1999. Garmin heeft recent een update uitgebracht voor de 660; installeer met Garmin Express.

Ah helder. Zal vh weekend eens ff de Zumo aansluiten op de schootpc, thanks!
 

Zal hier wel mee te maken hebben.
 
Hallo,

ik poos geleden had ik een site waar je heel makelijk een route kon maken,

je zette je start en eind punt er in en welke richting je op wou en hoeveel km, dan deed de site de rest..

ik weet alleen niet meer hoe deze site heet.

iemand een idee? was geloof ik een duitse site,
 
Vraagje, ik wilde laatst de Zumo 660 gebruiken in het koekblik. De houder met zuignap kun je een autolader op aansluiten. Is dat een extra te bestellen accessoire geweest of ben ik zo handig geweest mijn autolader kwijt te maken?

H1-Garmin-Kfz-Ladekabel-zumo550-660-10001439_880_19.JPG
 
Nou, dat heb ik dan weer goed geregeld dus. Krijg je als je de Zumo eigenlijk alleen op de motor gebruikt ;)

Ga toch maar eens goed zoeken.....


.. en gevonden, op een plek waar ik al 2x had gekeken. Schijnbaar moet je jezelf eerst openbaar voor schut zetten voor zo'n stukje kabel herkenbaar wordt tussen tientallen andere kabels 8)7
 
Laatst bewerkt:
Even een Garmin vraagje, heb een Garmin Zumo 396. Dit seizoen enkele ritjes gereden, ook in Duitsland. Voorheen reed ik met een Tomtom omgebouwd naar Rider uitvoering. Maakte veel gebruik van de bochtige wegen optie, en dit voldeed mij altijd prima. Helaas wou hij niet meer goed updaten, daarnaast was hij niet waterdicht en was de batterij op. Vandaar de keuze voor de Garmin.

Maar de adventures routing van Garmin viel me eigenlijk een beetje tegen, in gebieden in Duitsland waar ik bekend ben sloeg hij de mooiste routes over. Wat gespeeld met de setting van adventures routing, maar kreeg niet wat ik verwachte.

Hoe zijn jullie ervaringen? Of hebben jullie nog tips?
 
Het is algemeen bekend dat de bochtige wegen optie van Garmin stukken minder is dan die van TT.
Lees de reviews can Mr. GPS er maar eens op na.
 
Iemand een idee? Mijn gps geeft plots geen vaste flitspalen meer aan. Vroeger was dit altijd het geval en in de opties lijkt het ook aan te staan.
 
Kurviger zou ook mooie routes maken. Die zijn ook makkelijk naar de Garmin te brengen
 
Dat is een goed tip, wel een beetje prijzig. Zal me er eens even in verdiepen.
Voordeel van een sd is dat je het nadien kan meenemen naar een nieuw toestel, en de updates zijn dan heel goedkoop ook. Nu de motorkaart stuurt je langs mooie wegen en je kan probleemloos de dorpskernen vermijden, wat een TT niet doet die stuurt je er door midden. Verder kan je met Kurviger experimenteren en de track in je toestel omzetten naar een route. Veel mogelijkheden dus.
 
Vind de routes met de Onroute-motorkaart wisselend van kwaliteit...........soms mooi, soms tenenkrommend slecht (veel doorgaande- of rijkswegen)
Kheb hem ook en af en toe is het gemakkelijk een route maken/rijden, maar zoals gezegd, is het wel wisselend van kwali.
Ben tevreden met mijn Garmin en dan met name de Garmin in combinatie met de betrouwbaarheid van de GPX. (iedereen dezelfde route)
Maar een route maken met het toestel zelf, vind ik tegenvallen.........daarom had ik de Onroute ook genomen.

Zou eerder voor het gemak met Kurviger verder gaan
 
Ik was zelf nooit ontevreden over Onroute maar net als bij andere kaarten, had ook Onroute een sterke drang om vaker dezelfde wegen te kiezen. Hierdoor miste ik eigenlijk de magie die men Onroute toeschreef
 
Meeste wat ik lees klinkt wel semi-positief, wat mij alleen tegen staat is om eerst een toestel aan te schaffen inclusief lifetime maps. En daarna eigenlijk dan toch weer een extensie voor de kaarten te moeten kopen.

Meer een beetje een principe kwestie, maar misschien ga ik het toch een poging geven. Omdat je het mee kan nemen naar een ander toestel en updates heeft.

Is het mogelijk om de kaart te delen? Mijn maatje heeft ook een Garmin, of is het toestel gebonden?
 
Een sd is niet toestel gebonden, een download wel. Overigens indien je het toestel bij Waypoint koopt, en je koopt ook Onroute heb je een betere prijs.
 
Voordeel van een sd is dat je het nadien kan meenemen naar een nieuw toestel, en de updates zijn dan heel goedkoop ook. Nu de motorkaart stuurt je langs mooie wegen en je kan probleemloos de dorpskernen vermijden, wat een TT niet doet die stuurt je er door midden. Verder kan je met Kurviger experimenteren en de track in je toestel omzetten naar een route. Veel mogelijkheden dus.

Maar als de download toestel gebonden is? Dan kun je hem ook niet mee nemen naar het nieuwe toestel lijkt mij. Of kun je het nieuwe toestel dan weer activeren?
 
Als ik zo terug lees is de onroute motorkaart -hoe briljant ook 10-15 jaar geleden- ingehaald door nieuwe ontwikkelingen zoals b.v. Kurviger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan