Garmin Zumo deel 7

Dank voor het meedenken!

Oplossing bleek in een heel andere hoek te liggen.
Op een of andere manier gaan Basecamp / Express niet goed meer om met links naar een andere locatie dan kaartmateriaal in C:\ProgramData\Garmin\Maps

Kaart 2021.3 verplaatst naar deze map en starten draaien lopen.
Vorige kaartversies hadden/hebben hier geen probleem mee..
Niet handig en wellicht veroorzaakt door een update van Garmin Express.

Vanwege een krappe SSD zet ik zoveel mogelijk data op de D:\ schijf.

Kaart 2021.30 is wel zeer actueel, verlegging van een aantal kruisingen hier in de buurt (A9 / Gaasperdammertunnel) zijn gewoon al aanwezig.
Zelfs de kruising die vorige week gerealiseerd is :}
 
Ik heb gisteren 2021.30 op de xt en de nav6 gezet. Problermloos. De xt via wifi en de nav via express. Meteen ook op de pc.
Vanmorgen wilde ik de kaart op de 590 van mn vrouw zetten maar daar gaat het mis. De 590 wordt niet herkend in verkenner, laat staan in express.... met de opmerking dat de laatst aangesloten usb app voor een storing heeft gezorgd.
Pc opstarten en express opnieuw downloaden hadden geen succes
 
Dank voor het meedenken!

Oplossing bleek in een heel andere hoek te liggen.
Op een of andere manier gaan Basecamp / Express niet goed meer om met links naar een andere locatie dan kaartmateriaal in C:\ProgramData\Garmin\Maps

Kaart 2021.3 verplaatst naar deze map en starten draaien lopen.
Vorige kaartversies hadden/hebben hier geen probleem mee..
Niet handig en wellicht veroorzaakt door een update van Garmin Express.

Vanwege een krappe SSD zet ik zoveel mogelijk data op de D:\ schijf.

Kaart 2021.30 is wel zeer actueel, verlegging van een aantal kruisingen hier in de buurt (A9 / Gaasperdammertunnel) zijn gewoon al aanwezig.
Zelfs de kruising die vorige week gerealiseerd is :}
met "subst" kan je de boel foppen. dan kan C:\ProgramData\Garmin\Maps stiekem een folder op je d: schijf zijn.

Een beetje Unix style dus.
 
Jij bedoelt symbolic links? Dat kan, maar niet met subst. Daarmee kun je alleen een nieuwe schijfletter aanmaken die naar een bepaalde map verwijst.
Makkelijker is het om de kaart te verplaatsen met JaVaWa GMTK, ik heb nog geen berichten gehoord dat dat niet meer zou werken.
 
Je kunt een "Junction Link" maken (Zo heet een symbolic link in Windows)

Hiermee kun en lege directory verwijzen naar een directory op een andere schijf.
Een eenvoudige methode om dit te configureren is via Junction Link Magic.

Maar Powershell kan natuurlijk ook.
Code:
New-Item -ItemType Junction -Path "Link" -Target "Target"

Als je een scan doet op de C: drive zul je zien dat het Windows Profiel deze Junction Links veelvuldig gebruikt.
 
mooi he dat internet, je klatst iets neer dat bijna ergens wel goed is, en dan volgen alle oplossingen voor je probleem vanzelf ;-)
 
Je kunt een "Junction Link" maken (Zo heet een symbolic link in Windows)
Nee, zeker niet. Junction links zijn niet hetzelfde als symbolic links! Beide items zijn mogelijk op Windows en lijken op het eerste gezicht op elkaar. Toch verschillen de mogelijkheden tussen die twee.
 
Garmin Express al geüpdatet naar V 7.5.0.0?
Het gebeurde juist met de nieuwste versie.
Snelkoppeling voor 2021_30 was wel aangemaakt, maar de kaart niet zichtbaar in Basecamp.
Oude kaarten gingen wel altijd goed, zoals 2021_10.

Heb het opgelost met de map naar deze directory kopiëren
.
1620233305052.png



1620233333708.png
 
Heb de oorzaak gevonden.
Garmin heeft de kaart die het wel deed met de door express aangemaakte snelkoppeling ook 'stiekem' geïnstalleerd in de Program files map.
Na verwijderen uit C:\Program Files (x86)\Garmin\BaseCamp\Maps niet meer zichtbaar.
Heb me al die tijd voor de gek laten houden met D:\Garmin opgeven als kaart locatie :+

1620243707366.png
 
Ik heb gisteren 2021.30 op de xt en de nav6 gezet. Problermloos. De xt via wifi en de nav via express. Meteen ook op de pc.
Vanmorgen wilde ik de kaart op de 590 van mn vrouw zetten maar daar gaat het mis. De 590 wordt niet herkend in verkenner, laat staan in express.... met de opmerking dat de laatst aangesloten usb app voor een storing heeft gezorgd.
Pc opstarten en express opnieuw downloaden hadden geen succes

Dit had ik afgelopen weekeinde wou van Garmin de nuvi model weet ik zo niet meer een zumo 220 en de zumo 595 nieuwe kaarten opzetten en bijwerken.
Viel mij ook op dat 595 niet herkent werd op een windows laptop terwijl ik de andere gewoon kon updaten. De zumo 595 aangesloten op een MacBook Pro werd hij wel herkent.
Maar volgens MR.gps is er een verborgen functie in de garmin 5++ moet je maar even zoeken op YouTube hier word uitgelegd hoe je wel verbinding kunt maken tussen computer en de garmin.
Trouwens kan ook aan de kabel liggen die je gebruikt. Heb verschillende garmins en altijd krijg je er kabels bij dan zou je denken dat als de kabel in de gamrin kan het wel goed moet zijn.
Dit is niet het geval de Nuvi en Zumo 220 maken bijden gebruik van dezelfde soort aansluiting maar dan werkt het niet. Dus probeer een andere kabel of kijk op YouTube
 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor het eerst gereden met de 595 alles werkte goed alleen het geluid via de headset betreft navigatie is slecht muziek werk goed geluid ook. Had in het begin met de tomdom ook hetzelfde probleem . Mijn vraag is dus herkend iemand dit. Muziek laat ik via de 595 Spotify’s spelen. Trouwens bellen met de telefoon gaat ook nog niet zoals het hoort
 
Heeft te maken met de bluetooth verbinding. Voor stereo muziek heb je Bluetooth A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) nodig maar voor GPS aanwijzingen is mono bluetooth genoeg. En dat klinkt gewoon minder.
 
Heeft te maken met de bluetooth verbinding. Voor stereo muziek heb je Bluetooth A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) nodig maar voor GPS aanwijzingen is mono bluetooth genoeg. En dat klinkt gewoon minder.

Ben net terug van een 180 km toer onderweg eens de telefoon van de 595 eraf gegooid en geprobeerd maar stond stil en kon wel de navigatie horen maar als ik het geluid harder zette zat ik al op maximaal.

Als ik 40 km per uur rij met 2000 toeren hoor ik hem niet meer duidelijk.

Verdere instellingen heb ik nog niet naar gezocht. Je zou zeggen dat Garmin met de 595 het eerste navigatiesysteem is die ze op de markt hebben gebracht. Heb door de jaren heen al verschillende van garmin gehad maar deze spant de kroon. Heb hem trouwens uit Notter de tweede de eerste had wat geluid betreft hardware problemen kon zonder dat ze moeilijk deden deze omruilen. Ook niet zo vreemd had hem net een dag en nog niet gemonteerd op de motor.
De eerste heb ik via bluetooth koptelefoon verbinding gemaakt met de 595 waar mij opviel dat deze niet goed werkte. Met een andere bluetooth koptelefoon verbinding gemaakt en hetzelfde probleem alle update gedaan maar het was duidelijk een hardware probleem.
Bij de tweede 595 heb ik thuis hetzelfde gedaan als bij de eerste het geluid was beter ook de uitspraken kan niet zeggen of hij harder kon omdat ik dit niet geprobeerd heb. Heb in Nederland niet de helm met headset die ik gebruik voor navigeren dus dit kon ik niet uitproberen.
 
Heeft te maken met de bluetooth verbinding. Voor stereo muziek heb je Bluetooth A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) nodig maar voor GPS aanwijzingen is mono bluetooth genoeg. En dat klinkt gewoon minder.
nog een keer

FreedConn Motorrad Intercom Bluetooth Headsets, T-COM SC 800M Motorradhelm
Even van internet geplukt het is deze die ik gebruik je hebt verder geen mogelijkheid om via instellingen iets te veranderen het is zoeken en verbinden. Het vervelende is dat als je denkt het geluid hoger wilt zetten je spotify aangaat en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
 
Wie van jullie heeft goede ervaring headset en Garmin 595 tijdens het navigeren. Stel niet veel eisen als het navigeren maar duidelijke spraak ook als je in de buurt van flitspalen komt een duidelijk signaal
Verder de mogelijkheid om de volume te regelen tijdens het navigeren.
muziek vind ik niet belangrijk ook bellen en gebeld worden hoeft voor mij niet.
De prijs daarentegen is wel belangrijk.
Kortom een headset die in combinatie met de Garmin 595 die goed werkt, geluid naar keuze harder of zachter zetten tijdens het navigeren.
 
Er zijn er zat die die een Aliexpress setje gebruiken voor dat doel. Paar tientjes geloof ik.
het gaat mij niet om een paar tientjes maar wil ze ook niet allemaal uitproberen
wat ik al geschreven heb iemand zal een headset gebruiken in combinatie met de zumo 595 die goed is daar ben ik naar op zoek
 
Als een headset niet is staat is om alleen de navigatie instructies goed door te geven dan is het wel een heel erg slecht model.
Indien ook een stabile intercom verbinding nodig is met een andere rijder dan vallen al veel modellen af waaronder veel Chinese modellen.
 
Als een headset niet is staat is om alleen de navigatie instructies goed door te geven dan is het wel een heel erg slecht model.
Indien ook een stabile intercom verbinding nodig is met een andere rijder dan vallen al veel modellen af waaronder veel Chinese modelle

Ja oké wat heb ik aan deze informatie dacht dat ik duidelijk genoeg een vraag had gesteld.
 
Ik had een Zumo 590 en kon daar het volume op de headset alleen regelen als er een gesproken aanwijzing was.

Oké dus je bedoeld als je navigeert je het geluid van via de headset regelen.

Van welk merk is jou headset.
Ben je tevreden of zou je graag iets anders willen.

Hoe is tijdens het navigeren de gesproken richtingen en geluiden zoals flitspalen tijdens het rijden zijn die duidelijk en kun je die zelf regelen onder het rijden.

Lees jou bericht en zie dat je een zumo 590 hebt gehad.
 
Mensen als je reageert op Zumo 595 met gebruik van een headset tijdens het navigeren en dan niet naar muziek luisteren of bellen maar de gesproken aanwijzingen en signaal voor flitspaal. Dan graag wat je ervan vind en welk headset je gebruikt.
Ook als je niet tevreden bent vertel in ieder geval welke headset je gebruikt.
 
Je moet het volume inderdaad regelen als er een gesproken boodschap/geluid in je headset komt.
Ik had een Zumo 590, tot volle tevredenheid, met een Schuberth/Sena SC1 Advanced.
Nu een Zumo XT met diezelfde SC1 Advanced en nog steeds tevreden.
Het geluid in de helm is op volle sterkte veel te hard bij mij en is dus in de Headset teruggezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan