Garmin Zumo deel 7

Een vraag of mensen dit herkennen. Ik heb een paar sporen die ik op mijn Zumo XT heb gezet en wilde omzetten naar een reis. Hij begon met omzetten maar stopte er toen kennelijk mee, dit zonder foutmelding, en toen had ik geen reis en ook geen bruikbaar spoor meer. Ging in alle gevallen om sporen van meer dan 300km.

Wat is jullie ervaring met sporen en het omzetten naar Reizen?
 
Ik heb de XT vanaf begin en al zéér veel routes en track’s erin geplemd. Zelden problemen, soms wel afhankelijk van de softwareversie😉. Wel moet je er bij het maken van track rekening mee houden dat de track soms loopt over wegen die niet in de CN kaart van de XT zitten. Als er meerdere delen in zitten, kan de XT in de war raken. Soms geeft hij aan dat de track loopt over niet toegankelijke wegen, soms geeft hij aan dat hij niet kan berekenen en soms gooit hij de handdoek in de ring. Advies is dan ook de track hierop na te zien en wellicht aan te passen of op te delen. Meerdere routes van 800 tot 900 hebben bij mij geen problemen gegeven. Wel gebruik ik altijd BaseCamp.
 
Ik heb nooit problemen met het omzetten van track naar route op de XT. Daarbij de kanttekening dat ik Garmin Explore niet gebruik want dat programma haalde altijd de sporen van m'n XT af, dus die link heb ik meteen geliquideerd.
 
Routeconverter OpenSource Edition 2.29 22 maart 2021

Wie heett hier all mee gewerkt.
Vanmorgen even gekeken en het programma voor Mac binnen gehaald een GPX bestand geopend en eens gekeken hoe het werkt.
Onderstaande YouTube filmpje legt uit hoe het werkt en wat je er mee kunt.
Wie Base Camp te moeilijk vind moet maar even kijken.
Heb een GPX bestand in Routeconverter geladen bewerkt opgeslagen en deze in Base Camp geopend ziet er goed uit.
Verder nog niets mee gedaan.

youtube

Routeconverter
 
Zomaar even een vraagje: Kon je dat GPX bestand dan niet rechtstreeks in BaseCamp openen?

Tuurlijk kon dat,
Had het filmpje gezien en wou het zelf eens uitproberen het werkt sneller dan BaseCamp en persoonlijk voor mij makkelijker.
Verder is het gewoon om uit te proberen en te kijken wat voor meerwaarde het heeft tegenover BaseCamp waar ik nog nooit goed mee overweg kon.
In de tijd van windows XP gebruikte ik Mapsource hier kon ik mij goed in vinden. Heb deze ook jaren gebruikt maar toen het niet anders kon en je alleen maar BaseCamp kon gebruiken heb ik eigenlijk nooit meer iets met BaseCamp gedaan.
 
Het ging mij even over de toegevoegde waarde, want die zie ik dan even niet met zo'n converter. Ik gebruik zelf al jaren JaVaWa's RWTtool om o.a. routeringsformaten (ITN/KML/GPX etc.) te converteren of glitches uit een bestand te halen. Met BaseCamp heb ik sowieso nooit problemenn en mocht een GPX file echt corrupt zijn, dan gooi ik 'm weg.
 
Goedemiddag,

Ik heb sinds een tijdje een Zumo 595LM, waar ik erg blij mee ben.
Deze had ik op mijn vorige motor direct op m'n accu aangesloten en ik had hier de originele houder voor op m'n stuur zitten.

Nu zie ik het niet zo zitten om deze houder op het stuur van de huidige machine te plaatsen (kan gelukkig ook gebruik maken van een USB aansluiting).
In het verleden had ik een "tasje" met transparante laag voor op m'n stuur, welke met klittenbandsluiting aangebracht kon worden.
Ik krijg het alleen niet meer voor elkaar om zo'n tasje te vinden (gecheckt bij Bol.com, Motoport, MKC).

Dan nu de vraag: heeft iemand een idee waar dit te krijgen is? Wellicht zelfs een linkje naar een webshop?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Groeten,
Dave
 
Navigatie
Stel routevoordeuren in
Berekenmodus
Garmin Adventurous Routing
Kies bochten, heuvels en snel weggebruik.
Dan
Garmin Adventurous Routing
Meer bochten VOL
Meer heuvels VOL
Vermijd grote snelwegen UIT

Eindpunt ingesteld afstand 70 km
Begin over normale straten dan L776 maar dan autobaan 44
Dat was toch niet wat ik wilde heb de route gereden via de Garmin zoals hierboven ingesteld.
Nu ken ik die omgeving en weet dat er een paar wegen zijn met veel bochten maar die neemt hij niet.
Wat bochtenwerk betreft niet onder de indruk
Op de Garmin bij Te Vermijden als Garmin Adventurous Routing is ingesteld Snelwegen kun je niet veranderen regel is lichtgrijs vinkje ook. Het is trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurt.
Op de terugweg heb ik gekozen voor kortere afstand
Geen snelwegen maar rit ook niet dat je zegt nou die rij ik nog een keer.

TomDom heeft wat bochten betreft veel beter voor elkaar
 
Dat is vanaf de introductie al de grootste klacht geweest van Garmin Adventurous Routing. MrGPS heeft hier als eens een video over gemaakt.
Het komt er kort op neer dat volgens de opbouw van het Amerikaanse benaming van de wegen (roadclasses), onze 2/3-cijferige provinciale wegen al avontuurlijke wegen zijn. En de echt avontuurlijke wegen (die TomTom beter weet te vinden) worden bijna niet gebruikt omdat deze een lagere klasse hebben en onze provinciale wegen al genoeg keuze bieden om een adventurous route te maken.
 
Sinds kort een Zumo XT in bezit..

Viel me op dat er veel contactpuntjes achterop de unit zitten.. De motorlader cradle gebruiker er echter maar 2.
Waar zijn de andere 3 voor?
 
Wat ik nu weer heb meegemaakt

Via de computer Zumo 595 aangesloten even gekeken binnen het systeem van de 595
In de verkenner zie ik in de map systeem binnenin de map Systeem daar weer Diag daarin de map Shutdowns
Zie ik een datum 18 maart 2020 om 11:10
Beetje vreemd heb de garmin nog niet zolang
Binnen de map Shutdowns staat een html bestand met de naam 2_4_60_202008318_120923_Abnormal_Powerdown.html
Als ik het het bestand open lees ik wat hier onderstaat.

Abnormal Powerdown

Basic Shutdown Information:
Error Type:
Abnormal Powerdown
Product: zumo 595
Software Part Number: 006-B2436-00
Software Version: Software Version 4.60
Hardware Version: V10 SA3 16GB 256MB DW PR
UTC Offset: +8
Fixed Error Date: 03-18-20
Fixed Error Time: 12:09:23 PM
Boot Date: 03-18-20
Boot Time: 11:57:21 AM
Uptime: 00:00:00
Max Tsk Memory Used: 0 Kb
Shutdown number: 2
Lat/Lon: N 00.000000E 000.000000


Abnormale uitschakeling

Basisgegevens uitschakeling:
Fouttype:
Abnormale uitschakeling
Product: zumo 595
Onderdeelnummer software: 006-B2436-00
Softwareversie: Softwareversie 4.60
Hardwareversie: V10 SA3 16GB 256 MB DW PR
UTC-offset: +8
Datum vaste fout: 03- 18-20
Vaste Fout Tijd: 12:09:23
Boot Datum: 03-18-20
Boot Tijd: 11:57:21
Uptime: 00:00:00
Max Tsk Geheugen gebruikt: 0 Kb
Shutdown nummer: 2
Lat / Lon: N 00.000000E 000.000000

Kan mij niet voorstellen dat een nieuw product nog in de doos een abnormale uitschakeling uitvoert.
Vraag mij dan ook af wat ik gekocht heb bij WayPoint een gebruikte met fouten zeker geen nieuwe.
Omruilen gaat erg gemakkelijk bij Waypoint ze lopen even naar beneden en komen met een andere doos terug.
Dan ga ik er van uit dat je een nieuwe krijgt en niet een die iemand al eens gebruikt heeft en om wat voor reden hem terug heeft gebracht,
 
Hij kan een keer aangezet zijn om te demonstreren of om er demobestanden af te halen voor een ander toestel.
Bij de eerste software update worden die bestanden gewist en als je een gebruikte als demo wil inzetten moet je die bestanden ergens vandaan halen.
 
Ik heb een andere motor gekocht en hier zit een cradle op voor een Garmin zumo 595. Nu dacht ik dat mijn oude zumo 390 erop zou passen maar helaas een andere aansluiting.
Weet iemand welke modellen garmin passen op de cradle van een 595? Via google kom ik er niet echt uit.. Wil het lieft een zo laat mogelijk model aanschaffen zonder de cradle aan te hoeven passen namelijk.
 
Ik heb problemen met installatie van de nieuwste kaart 2021.20 op een zumo 660; ik kan niet de volledige kaart installeren en moet me beperken tot een kaartsectie ivm te weinig interne opslag.
Ik heb wel een extra SD kaartje van 8 gb, maar volgens Garmin heb ik een te snelle SD kaart (ik weet niet hoe snel hij is; het is de Motorkaart) en zou ik een 16 gb SD moeten hebben met een snelheid van tussen de 4 en de 9.
Vorig jaar is de installatie van de complete kaart zonder problemen gegaan....
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Het ligt niet aan de snelheid van je SD-kaart, en eigenlijk ook niet aan de grootte...
Het punt is dat de nieuwste kaart veel groter is dan de vorige (of liever gezegd, de vorige kaarten zijn kunstmatig klein gehouden), waardoor deze niet meer in één bestand op het toestel of de SD-kaart gezet kan worden. Omdat de zumo 660 kaartbestanden met willekeurige bestandsnamen niet ondersteunt (en dat is nodig als de kaart verdeeld moet worden over meerdere bestanden) gaat het met Express installeren van de volledige kaart gewoon niet lukken.
Oplossing: installeer een passende kaartsectie op het toestel en de volledige kaart op je PC. Met een beetje geluk kun je een kaartsectie kiezen die toereikend is voor jou en hoef je verder niets te doen.
Is die niet toereikend, gebruik dan Garmin MapInstall om een beter passend deel over te zetten naar toestel en/of SD-kaart. Verwijder dan wel eerst de met Express geïnstalleerde kaartsectie, gebruik daarvoor JaVaWa Device Manager (zodat je weet wat je moet verwijderen én je zo niet per ongeluk teveel verwijdert)
 
Het ligt niet aan de snelheid van je SD-kaart, en eigenlijk ook niet aan de grootte...
Het punt is dat de nieuwste kaart veel groter is dan de vorige (of liever gezegd, de vorige kaarten zijn kunstmatig klein gehouden), waardoor deze niet meer in één bestand op het toestel of de SD-kaart gezet kan worden. Omdat de zumo 660 kaartbestanden met willekeurige bestandsnamen niet ondersteunt (en dat is nodig als de kaart verdeeld moet worden over meerdere bestanden) gaat het met Express installeren van de volledige kaart gewoon niet lukken.
Oplossing: installeer een passende kaartsectie op het toestel en de volledige kaart op je PC. Met een beetje geluk kun je een kaartsectie kiezen die toereikend is voor jou en hoef je verder niets te doen.
Is die niet toereikend, gebruik dan Garmin MapInstall om een beter passend deel over te zetten naar toestel en/of SD-kaart. Verwijder dan wel eerst de met Express geïnstalleerde kaartsectie, gebruik daarvoor JaVaWa Device Manager (zodat je weet wat je moet verwijderen én je zo niet per ongeluk teveel verwijdert)
Hartelijk dank voor je reactie; het is duidelijk......
Zumo 660 nadert zijn einde......
Maar inderdaad door een kaartsectie te installeren kun je een heel eind vooruit.

Komt de JDM ook nog van pas...

Roelof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan