Garmin Zumo XT app "WebView problemen"

Jan_Koomans

Rookie
10 aug 2008
17
4
Als ik met de 'drive' app van Garmin wil inloggen krijg ik steeds een 'WebView experiencing an error'. Ik heb de nieuwste versies van WebView en Chrome.
Ik kan op mijn telefoon met de app dus niet inloggen, dus verkeersinformatie, tracks importeren via Garmin Drive etc. werken niet. De Garmin helpdesk reageerd erg traag. De tot nu toe gegeven instel instructies hebben geen oplossing geboden en inmiddels hoor ik zelfs helemaal niets meer van Garmin....

Ook valt het hele apparaat mij erg tegen. Het is erg omslachtig om de schermhelderheid in te stellen (Waar is de automatische lichtsensor Garmin??). Het volume van de mp3 speler is op de laagste stand voor mij nog steeds te luid. En ook om het volume in te stellen moet je eerst weer naar de 'Mixer' navigeren.
Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met de Zumo XT.

Omdat ik van het voorjaar toch echt wat .GPX routes wil gaan rijden ga ik toch maar een houder voor mijn tablet bestellen. Kurviger en Locus Maps werken onde Android in ieder geval wel maar behoren. Of mijn telefoon ooit met de Zumo gaat werken betwijfel ik.
Heeft iemand misschien de oplossing voor het 'WebView experiencing an error' probleem? Of is er iemand die de misschien op zoek is naar een (bijna nieuwe) Zumo XT?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220110-214944.png
    Screenshot_20220110-214944.png
    15,5 KB · Weergaven: 12
Het loopt niet echt storm qua reacties, maar dat komt wellicht omdat ook ik, als gebruiker van een XT, geen idee hebt waar jij het over hebt. Ik log nooit in op Garmin Drive want door de koppeling van Drive met m'n XT is dat altijd gewoon goed en kan ik makkelijk de bestanden uitwisselen tussen smartphone en XT. Of heb je het misschien over dat vreselijke Explore?

Stel anders je vraag op het Waypoint GPS forum waar veel specifieke kennis aanwezig is. Check hierzo: klik
 
Hoi Erik,

Bedankt voor je reaktie. Hoe maak jij dan de verbinding van de Zumo XT naar internet? Volgens mij gaat dit via de Garmin 'Drive' app. De BlueTooth verbinding gaat goed, de app "ziet" ook de XT, echter komt de app dan met een inlog scherm. Hier krijg ik, nog voor ik mijn email kan invullen, de getoonde error. Ik vermoed dat, als het inloggen een keer gelukt is, dit scherm niet meer komt en je automatisch inlogt.

Ik heb gisteren de Zumo houder gewisseld voor een tablethouder. Vervolgens een proefritje gereden met de Samsung tab3 Active. De app's Locus Pro, Google maps en Kurviger werken prima. Eventuele muziek wordt keurig zachter gezet bij een navigatie instructie en het scherm dimt automatisch bij minder licht. Ik kan zelfs zonder problemen de audio naar de bluetooth van mijn V85TT sturen en de stuurknoppen gebruiken om het volume te regelen! m.a.w. werkt veel beter als de Zumo XT..... Het enigste nadeel is dat de tablet best wel groot is, maar ik heb hem toch goed passend op mijn motorfiets gekregen.

Ik weet niet of ik Zumo XT naar Garmin kan terugsturen (naar de winkel in iedergeval niet, ik ben al veel langer dan 14 dagen aan thet tobben met Garmin), anders gaat ie op marktplaats en neem ik mijn verlies.
 
Het is doorgaans m'n smartphone die de internet verbinding heeft, hoewel ook de XT op wifi is aangesloten maar dat is volgens mij hoofdzakelijk voor de eventuele updates. Route uitwisseling gaat volgens mij via Drive en bluetooth, want dat moet ook buitenshuis werken en zover reikt mijn wifi niet. Als je Garmin Explore gebruikt, voor tracks en routes in de Garmin cloud, dan nog is de verbinding via die app op je smartphone. De info die van internet verder krijgt, zoals de brakke verkeersinfo en het weer, gaan alleen met de Drive app.

Oh, en Garmin Explore vind ik persoonlijk een draak van een programma, simpelweg omdat die de controle over m'n routes en tracks wil overnemen door ze in de cloud te plaatsen. En dat wil ik dus echt niet. Als je nu bij de koppeling van XT aan de Drive ook met Explore in zee bent gegaan, dan kan dat wel eens je problemen veroorzaken. En dat krijg je alleen maar wel door alle verbindingen tussen Zumo XT weg te halen en Drive opnieuw te installeren.
 
Als ik met de 'drive' app van Garmin wil inloggen krijg ik steeds een 'WebView experiencing an error'. Ik heb de nieuwste versies van WebView en Chrome.
Ik kan op mijn telefoon met de app dus niet inloggen, dus verkeersinformatie, tracks importeren via Garmin Drive etc. werken niet. De Garmin helpdesk reageerd erg traag. De tot nu toe gegeven instel instructies hebben geen oplossing geboden en inmiddels hoor ik zelfs helemaal niets meer van Garmin....

Ook valt het hele apparaat mij erg tegen. Het is erg omslachtig om de schermhelderheid in te stellen (Waar is de automatische lichtsensor Garmin??). Het volume van de mp3 speler is op de laagste stand voor mij nog steeds te luid. En ook om het volume in te stellen moet je eerst weer naar de 'Mixer' navigeren.
Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met de Zumo XT.

Omdat ik van het voorjaar toch echt wat .GPX routes wil gaan rijden ga ik toch maar een houder voor mijn tablet bestellen. Kurviger en Locus Maps werken onde Android in ieder geval wel maar behoren. Of mijn telefoon ooit met de Zumo gaat werken betwijfel ik.
Heeft iemand misschien de oplossing voor het 'WebView experiencing an error' probleem? Of is er iemand die de misschien op zoek is naar een (bijna nieuwe) Zumo XT?
Zet de wifi van jouw telefoon uit. Dan lukt het wel.
 
Bedankt voor de tip, maar dat werkte ook niet.
Inmiddels een tablethouder op mijn motor gezet. Dit werkt veel beter als de Zumo XT.... Gewoon internetverbinding met SIM kaartje, scherm dimt automatisch bij minder licht, Eventuele muziek wordt gedempt bij gesprken instructies, Meerdre navigatie apps te gebruiken (Ik gebruik locus pro voor de GPX routes, Gmaps voor 'normale' navigatie) Als bonus kan ik de audio output aan mijn motorfiets MIO pairen, kan zelfs het volume regelen met de stuurknoppen! Enigste nadeel is dat de tablet een beetje groot is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan