Garmin Zumo XT geeft geen track meer weer

Jan 1952

MF'er
12 jul 2014
136
30
Sint Oedenrode
Mijn Garmin Zumo XT geeft sinds kort geen track meer weer hoewel ik het vinkje wel aan heb staan .

Heb ik ergens iets verkeerds staan of zijn er updates geweest ?

Ik verzend altijd de track naar mijn navigatie en converteer dan naar reis.
 
Ja, er is een update geweest. Je track wordt nu onder je route weergegeven en is dus alleen zichtbaar als deze afwijkt van de route.

Oplossing met map themes ja track breder maken dan de route.
 
Oké , ben al blij dat het niet aan mij ligt .
Vraag me toch af waarom dit gedaan is , ik had altijd een zwart lijntje als track en kon meteen zien of de route na het converteren naar reis precies volgens de track liep .

Ook wanneer de Zumo onverwachts gaat herberekenen zie je meteen dat je de track kwijt bent .

Als ik het goed begrijp staat de track er nog wel indien aangevinkt maar zal volgens mij niet zo snel opvallen wanneer je afwijkt van de track .

Even wennen , er zijn ergere dingen in het leven.
 
Ah nog meer veranderd dan ik al dacht. En dat terwijl er niets is gedaan de echte problemen.

Tja ik kan niet meer testen ik heb het kreng verkocht.
 
Ik heb dat geprobeerd , track op breedst zetten en zwart als kleur , zie inderdaad als de route erin staat een route met twee zwarte lijntjes aan de zijkant.

Maar als je inzoomt gaan de zwarte lijntjes weg !
 
Heb de lijndikte van de route op 0.5 gezet , ik kan de kleur rood niet meer vinden maar wel lila.

Met inzoomen zie ik nu de route als een lila lijn en met twee zwarte lijntjes aan de zijkant de track , ziet er goed uit .

Leuk tooltje van JAVAWA .
 
Ikzelf maak gebruik van een thema waarbij ik de spoorbreedte standaard al 3x zo breed heb gemaakt en waarbij de route sowieso overdag een zwart randje heeft en in de nachtmodus een wit randje.

In het volgende voorbeeld heb ik, bij zo'n thema, het spoor in de XT ook op z'n breedst gezet, en dan krijg je dit.:
1199465.png
 
Is de track nog wel zichtbaar als je hem niet omzet naar een route? Ik rij veel onverhard, en dan rij ik alleen op de track, dus alleen op zicht. Kan dat nog, want ik zou het wel vervelend vinden als dat geen optie meer is?
 
Jazeker, dat kan nog steeds. Met als bijkomend voordeel dat je de track nu beter zichtbaar kunt maken door de breedte aan te passen.
 
Ik heb sinds de update ook dat hij de ( TET ) track niet meer standaard op de map heeft staan. Dus, dat ik zeg maar niet hoef te zeggen ik wil hier heen en dat hij dat voor mij moet laden. Hoefde normaal gesproken alleen maar de map te openen en ik kon zo de lijn volgen. Hoe kan ik dat weer krijgen ? heb al lopen prutsen maar ik begrijp even niet meer hoe ik dat deed.. en of zoals ik hierboven lees of dat uberhaupt nog wel mogelijk is. Vond het rode lijntje namelijk veel duidelijk dan hoe hij nu de route weergeeft.
 
Je moet dan even de volgende handelingen doen:

1) Start in het hoofdmenu
2) Open "Apps"
3) Open "Sporen"
4) Kies het gewenste opgeslagen spoor en open deze
5) Druk op het sleuteltje in de linker bovenhoek
6) Druk op het pijltje naar beneden
7) Geef een vinkje bij "Toon op kaart"
8) Hou het "Terug naar vorig schermpijltje" lang ingedrukt tot het hoofdmenu verschijnt.
9) Druk op "Bekijk kaart"
10) Rijden maar...

That's all Folks.
 
Je moet dan even de volgende handelingen doen:

1) Start in het hoofdmenu
2) Open "Apps"
3) Open "Sporen"
4) Kies het gewenste opgeslagen spoor en open deze
5) Druk op het sleuteltje in de linker bovenhoek
6) Druk op het pijltje naar beneden
7) Geef een vinkje bij "Toon op kaart"
8) Hou het "Terug naar vorig schermpijltje" lang ingedrukt tot het hoofdmenu verschijnt.
9) Druk op "Bekijk kaart"
10) Rijden maar...

That's all Folks.
Ik kan dat dus niet meer. Toon op kaart doen... Ik kan dat echt nergens meer vinden ook.
 
Tja, dan doen we het even met plaatjes. En nog even voor de zekerheid hè, je hebt een Garmin Zumo XT?
 
1) Start in het hoofdmenu

2) Open "Apps"

1.png

3) Open "Sporen"

2.png
4) Kies het gewenste opgeslagen spoor en open deze
3.png

5) Druk op het sleuteltje in de linker bovenhoek
4.png

6) Druk op het pijltje naar beneden
5.png
7) Geef een vinkje bij "Toon op kaart"
&
8) Hou daarna het "Terug naar vorig schermpijltje" lang ingedrukt tot het hoofdmenu verschijnt.
7.png

9) Druk op "Bekijk kaart"
7b.png

10) Rijden maar...
8.png
 
Heb je Garmin Explore gekoppeld met de Garmin Drive app? Dan klopt het dat die optie verdwenen is in de XT. Het aan- en uitzetten van tracks moet je nu in Explore regelen.
Gebruik je Explore niet en wil je van de koppeling af? Dan Drive de-installeren en weer opnieuw installeren (en natuurlijk “nee” kiezen bij de vraag over de koppeling)
 
Misschien ten overvloede maar je moet wel altijd een track geladen hebben , als je "toon op kaart "niet meer ziet is er iets mis gegaan met de updates.
Ik ben er nu ook achter dat je de trackbreedte wel degelijk breder kunt maken hoewel er als opmerking staat : Alle tracks hebben dezelfde breedte !
Daarom had ik dat ook niet meer geprobeerd .
Ik heb nu zoals TenCats schreef , de breedste track gekozen en met de tool van JaVaWa een lijn aangemaakt in kaartthema met de halve lijndikte en ga dat zo eens proberen indien het weer wat warmer wordt !
 
Heb je Garmin Explore gekoppeld met de Garmin Drive app? Dan klopt het dat die optie verdwenen is in de XT. Het aan- en uitzetten van tracks moet je nu in Explore regelen.
Gebruik je Explore niet en wil je van de koppeling af? Dan Drive de-installeren en weer opnieuw installeren (en natuurlijk “nee” kiezen bij de vraag over de koppeling)
Heel erg bedankt ! Je hebt me goed geholpen, anders was ik hier nooit achter gekomen. Hij was inderdaad niet meer gekoppeld met deGrmin drive app op de telefoon !!!
 
Ah, dat Garmin Explore. Tja, wie gebruikt dat dan ook. Ik vind het zo'n waardeloos pakket en heb het dan ook meteen de nek omgedraait. Dat het zich bemoeit met de inhoud van mijn XT vind ik onbestaanbaar.
 
Moet je de telefoon continue gekoppeld houden, of alleen bij het laden van de track? Ik vind het juist ruk om die telefoon steeds te koppelen, ik hoef niet continue voor alles en iedereen bereikbaar te zijn, en in veel gebieden waarin ik offroad rij is niet eens bereik. Telefoon staat dan meestal gewoon de hele dag op flight modus, anders is hij zo leeg doordat hij continue aan het zoeken is.

Ik vind het maar ingewikkeld allemaal, zeker als je het net allemaal hebt uitgezocht en na een update is het opeens weer anders. Ik ben totaal niet digitaal (en het interesseert me om eerlijk te zijn ook niet) dus ik ben al lang blij dat ik basis dingen ken.
 
Moet je de telefoon continue gekoppeld houden, of alleen bij het laden van de track? Ik vind het juist ruk om die telefoon steeds te koppelen, ik hoef niet continue voor alles en iedereen bereikbaar te zijn, en in veel gebieden waarin ik offroad rij is niet eens bereik. Telefoon staat dan meestal gewoon de hele dag op flight modus, anders is hij zo leeg doordat hij continue aan het zoeken is.

Ik vind het maar ingewikkeld allemaal, zeker als je het net allemaal hebt uitgezocht en na een update is het opeens weer anders. Ik ben totaal niet digitaal (en het interesseert me om eerlijk te zijn ook niet) dus ik ben al lang blij dat ik basis dingen ken.
Heb hem sinds maart 2020 nu nog maar 1x weer te hoeven koppelen. Dus dat valt mee. vind het alleen raar dat hij nu ontkoppeld was. misschien door de update geen idee. Voor de rest heb ik mijn telefoon ook niet aan het stuur, en is mijn telefoon ook weleens niet binnen bereik van mijn navigatie. Maar normaal pikt hij hem dus automatisch op. Nu even niet. Maar dat is gelukkig weer gefixt.
 
Ja, maar dat is alleen wanneer je gebruik maakt van Explore (wat ik net als TenCats niet zou adviseren). Je kunt ook tracks naar je XT sturen zonder Explore.
 
Terug
Bovenaan Onderaan