Garmin Zumo XT

Gisteren ook even bij Waypoint in HHW langs geweest omdat de XT en mijn telefoon nog steeds geen vrienden kon worden. Ik kon ze met BT wel gewoon koppelen, Garmin gaf ook aan dat er verbinding met de Drive app was, maar daar bleef het wel zo'n beetje bij. Na een update van mijn telefoon kon ik inmiddels wel synchroniseren en routes overzetten, maar berichten en meldingen kwamen nog steeds niet binnen en verkeersinformatie en dergelijke werkte ook niet meer.

Na een half uurtje aan allerlei instellingen klooien en diverse keren opnieuw pairen kwam ook de verkeersinfo en weerberichten binnen, maar nog steeds geen berichten van de telefoon. Telefoon bleef maar de melding geven dat ik bijbehorende app moest opstarten, maar die was al lang opgestart. Bij Waypoint kwamen ze er ook niet uit, medewerker was meer van de Apple in ik heb Android, dus hij heeft notitie gemaakt om rond te vragen bij collega's.

Uiteindelijk ben ik zelf nog even verder gaan klooien, en kwam ik ergens in de privacyinstellingen van de telefoon nog iets van Drive tegen. Daar stond toegang tot telefoongegevens niet aangevinkt, dus die aangezet, en toen werkte alles. Het was niet bij de reguliere instellingen, daar waren alle toestemmingen gewoon ingeschakeld, maar het was ergens een of ander submenu. Vraag me niet hoe, en ik kan het ook niet meer vinden, maar daar zat blijkbaar het probleem. Telefoon blijft trouwens af en toe de melding geven dat ik bijbehorende app moet opstarten, maar dat staat daar kennelijk los van en dat stoort me verder niet. In ieder geval blij dat alles inmiddels werkt.
Mooi dat alles weer werkt.
Leuk dat je in HHW geholpen werd hoorde van verschillende, als je er niet uit kwam dat ze maar op you tubes moesten kijken.
 
Mooi dat alles weer werkt.
Leuk dat je in HHW geholpen werd hoorde van verschillende, als je er niet uit kwam dat ze maar op you tubes moesten kijken.

Nee hij nam alle tijd, ook al stonden er toch de nodige mensen na mij te wachten

Ook even een extra houder besteld zodat de XT ook op mijn andere motor kan, 60 euro :o
 
Ja dat is totaal, 20 voor de houder en 40 voor de kabel
Ik dacht dat je deze drie nodig had, dat is samen 110 euro bij MrGPS
Zumo-XT-stuurhouderset-300x300.jpg
zumo-xt-kabel-300x300.jpg
montagesteun-zumo-XT-300x300.jpg
 
Basecamp heeft er bij mij al een hele lange tijd geen zin meer in. Zelfs niet na dat ik het opnieuw gedownload heb. Probeer je een route te maken, sluit hij zichzelf elke keer af. Wordt er gek van.... k&t software.
 
Volledige uninstall doen met b.v. Revo, goed laten doorzoeken en alles verwijderen.
PC uitschakelen, helemaal, enkele minuten wachten en weer opstarten.
Dan BaseCamp weer installeren en uittesten.
 
Het heeft niet gewerkt alles verwijderen van basecamp en opnieuw downloaden. Zodra ik nieuwe route wil aanmaken en van punt naar punt wil, duurt het te lang en sluit hij zichzelf af.
 
Heb je al op het GPS forum gekeken?
Volgens mij heb ik dit/jouw probleem daar voorbij zien komen.
Ik weet alleen niet meer wat de oplossing was, vandaar mijn vorige vraag, want daar wist ik wel een oplossing voor.
 
Weekje aan de Moezel. (met mondkapje en geen ontbijtbuffet, geen zwembad, alles reserveren en overal je gegevens achterlaten)
Vier routes gereden met de nieuwe Zumo XT. Hierbij mijn ervaringen.

- navigeren naar de route (beginpunt of dichtsbijzijnde punt) leverde 1x probleem op toen er direkt al herberekend moest worden omdat de weg naar beginpunt afgesloten was. Aangekomen bij Beginpunt gaf de zumo op de route GEEN route aanwijzigingen . Ik reed wel op de paarse lijn. Na herstrat oke.
- op andere route 1x forse wegafsluiting. Niet herberekend maar geprobeerd via zicht op de paarse lijn terug op de route te komen. Raakte uiteindelijk wel 30 km van route. Gestopt en route opnieuw gestart met opdracht: -navigeer naar dichtbijzijnde punt- Wonderwel kwam ik weer op de oorspronkelijke route.
-1x route gemaakt op telefoon met MRA app: gedownload op telefoon en geopent met garmin drive. Route stond daarna op de Zumo en probleemloos gereden.
 
Als ik een route rij met mijn 590, dan heb ik Herberekenen altijd uit staan.

1x fout rijden en na Herberekenen klopt je hele route niet meer en dan moet je het juiste harde punt opzoeken om de route weer fatsoenlijk te kunnen rijden.
En als ik moet omrijden, dan rij ik op zicht op de kaart weer naar de route, eventueel met Overslaan van een gemist hard punt.

Is dat met de XT anders?
 
Ja dat is bij de Zumo XT verbetert.
Zie video van mr.gps vanaf 10:45

Maar het werk nog niet zo goed als bi TomTom. Herberekenen op smalle wegen gaat vaak niet goed hij geeft dan een b.v. een lange omweg via een N weg of een route terug naar het einde.
 
Inderdaad herberekenen uit zetten ,ook niet op verzoek.
Route kwijt uit zoemen ,naar route rijden eventueel op nieuw opstarten.

:W
 
Firmware 2.80 update voor de XT, ook de TEXT language wordt upgedate net als de kaarten naar 2021.10
Update via WiFi toestel of Garmin Express.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-07-08 om 22.28.00.png
    Schermafbeelding 2020-07-08 om 22.28.00.png
    18,9 KB · Weergaven: 10
Mailtje van Garmin:

Hello,

Thank you for contacting Garmin International. The feature to enable/disable the speed limit reduction alert has been added in software version 2.80. You can update to the latest version using Garmin Express, or update via Wi-Fi. Once updated, you'll see this option under Settings > Driver Assistance.

Thank you for choosing Garmin,
Eric
Product Support
Garmin International

Benieuwd of nu ook de visuele waarschuwing verdwijnt: hoop het wel, denk het niet ...
Morgen maar eens even testen. Wel netjes dat ze terugkoppeling geven op een verzoek/klacht.
 
Laatst bewerkt:
Mailtje van Garmin:

Hello,

Thank you for contacting Garmin International. The feature to enable/disable the speed limit reduction alert has been added in software version 2.80. You can update to the latest version using Garmin Express, or update via Wi-Fi. Once updated, you'll see this option under Settings > Driver Assistance.

Thank you for choosing Garmin,
Eric
Product Support
Garmin International

Benieuwd of nu ook de visuele waarschuwing verdwijnt: hoop het wel, denk het niet ...
Morgen maar eens even testen.

als het irritante gepong maar in/uit schakelbaar is, ik ben hier wel tevreden mee
 
Mailtje van Garmin:

Hello,

Thank you for contacting Garmin International. The feature to enable/disable the speed limit reduction alert has been added in software version 2.80. You can update to the latest version using Garmin Express, or update via Wi-Fi. Once updated, you'll see this option under Settings > Driver Assistance.

Thank you for choosing Garmin,
Eric
Product Support
Garmin International

Benieuwd of nu ook de visuele waarschuwing verdwijnt: hoop het wel, denk het niet ...
Morgen maar eens even testen. Wel netjes dat ze terugkoppeling geven op een verzoek/klacht.

Jij krijgt tenminste nog bericht.
 
Rij ik vandaag op de A2, mededeling op de XT: hulpverleningsvoertuig op 42 km afstand op de A12. |(

De omleidingsroute om de afsluiting van een deel van de A4 te vermijden was ook nogal "auto georiënteerd".

Het scherm is wel prachtig en de aanwijzingen duidelijk.
Een waarschuwing voor de trajectcontrole wordt gegeven maar tijdens het rijden erin geen aanduiding en geen gemiddelde snelheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan