Garmin Zumo XT

Het is een beetje vragen naar de bekende weg, maar is het mogelijk om tracks en routes in mappen/folders te sorteren op de Zumo? Alles staat nu ogenschijnlijk willekeurig onder elkaar.
 
De zumo ondersteunt geen mappen/folders en heeft geen sorteerinstellingen. Je kunt de sortering wel beïnvloeden door de routes een startdatum te geven; als het goed is sorteert de XT ze dan op datum/tijd.
 
Het is een beetje vragen naar de bekende weg, maar is het mogelijk om tracks en routes in mappen/folders te sorteren op de Zumo? Alles staat nu ogenschijnlijk willekeurig onder elkaar.
Het kan wél als je Garmin Explore gebruikt. Maar het heeft een goede reden dat bijna niemand het gebruikt (ik vind het heerlijk om mijn eigen poi's mee te beheren maar ik ben een uitzondering)
 
Het kan wél als je Garmin Explore gebruikt. Maar het heeft een goede reden dat bijna niemand het gebruikt (ik vind het heerlijk om mijn eigen poi's mee te beheren maar ik ben een uitzondering)
Ben inderdaad ook geen fan van Explore, maar wellicht is dit een reden het weer eens te proberen.
 
Sporen lijken gesorteerd te worden op afstand naar het startpunt, wat me niet slecht uitkomt. Routes is gewoon willekeur.

Basecamp (Mac) kan mijn Zumo niet uitwerpen. Zijn daar nog oplossingen voor, behalve de kabel lostrekken?
 
Sporen lijken gesorteerd te worden op afstand naar het startpunt, wat me niet slecht uitkomt. Routes is gewoon willekeur.

Basecamp (Mac) kan mijn Zumo niet uitwerpen. Zijn daar nog oplossingen voor, behalve de kabel lostrekken?
Routes kun je sorteren door van elke route de datum en tijdstip van het eerste punt in de route aan te passen.
 
Worden er ook routes gedeeld hier op mf? Ik ben niet zo heel erg thuis met routes zelf maken computers in het algemeen vind ik al lastig🤣
 
Ja ziet er redelijk makkelijk uit. Maar is die route dan ook leuk!? Vaak zijn eigengemaakte routes leuker omdat je dan op plekken komt waar je normaal niet komt.
Wat ik dus juist vaak lees is dat mensen door dit soort 'automatisch' gegenereerde routes, juist vaker op plekken komen waar ze normaliter niet zouden komen. Ikzelf gebruik in Nederland nu regelmatig Kurviger in combi met de x-grip op mijn stuur. Als ik een trip plan naar het buitenland vind ik het ook gewoon leuk om de hele route zelf in elkaar te puzzellen met MRA. Dan rij ik hem ook met mijn zumo 390.

Als ik de app van Calimoto bekijk ziet deze er supergoed uit. Maar 50 euro per jaar is voor mij teveel van het goede. Als de app, net als de andere abbo-apps rond een 10-15 euro per jaar zou zitten, zou ik hem overwegen. Kurviger ziet er esthetische misschien iets minder mooi uit maar is minstens even goed als Calimoto.
 
Ja ziet er redelijk makkelijk uit. Maar is die route dan ook leuk!?
Dat weet je nooit,het is niet omdat ik een route leuk vind dat jij ze ook leuk vindt.
Ik maak mijn meeste routes zelf,omdat ik weet wat ik wil.
Tegen mijn gewoonte in heb ik eens routes gebruikt van een vriend die een georganiseerde reis had gemaakt.
Wat had ik daar snel spijt van,en dan te bedenken dat mensen daarvoor betaald hadden en ze leuk vonden. 8)7
De volgende dagen heb ik ter plaatse alle routes aangepast,gelukkig had ik een kleine laptop mee.
 
Wat ik dus juist vaak lees is dat mensen door dit soort 'automatisch' gegenereerde routes, juist vaker op plekken komen waar ze normaliter niet zouden komen.
Dit is ook precies de reden dat ik Kurviger gebruik.
Ik laat het programma een rondrit maken en bepaal zelf welke richting ik op ga.
Ik heb al vele rondritten gemaakt en blijf mij verbazen over de mooie ritten die ik voorgeschoteld krijg.

Voor mij is het een aanrader.
 
Helemaal waar maar zoals wel vaker ben ik wat eigenwijs. Ik vind Explore erg handig om POIs vanuit MRA op de XT te krijgen met de juiste icoontjes.

Om tracks aan en uit te kunnen zetten heb ik in Explore een collection aangemaakt met de naam OnScreen en heb ik op de XT aangegeven dat ik die collectie altijd op het scherm wil hebben. Ik kan dan heel simpel tracks aan die collectie toevoegen en ze weer verwijderen. Bijvangst: ik hoef me niet meer scheel te zoeken welke track ik blijf zien.


Kijk dat is nog eens interessante info. Ik ben gelijk met explore aan gang gegaan 😇!

Nu krijg ik het wel voor elkaar om alleen de gewenste tracks op de kaart te krijgen door de verzameling "on screen" alleen weer te geven.

Ik loop nog tegen een paar dingetjes aan zou je daar wat tips voor willen geven?

1. Hoe importeer ik simpel een bestand vanuit mra in de gewenste verzameling? Nu maakt hij telkens een nieuwe verzameling aan. Ik download het vanuit mra op m'n telefoon en deel hem vervolgens naar de explore app.

2. Hoe krijg jij die icoontjes van mra op je garmin in beeld dan? Ik zie alleen de vlaggetjes.

Al vast bedankt 👌
 
Kijk dat is nog eens interessante info. Ik ben gelijk met explore aan gang gegaan 😇!

Nu krijg ik het wel voor elkaar om alleen de gewenste tracks op de kaart te krijgen door de verzameling "on screen" alleen weer te geven.

Ik loop nog tegen een paar dingetjes aan zou je daar wat tips voor willen geven?

1. Hoe importeer ik simpel een bestand vanuit mra in de gewenste verzameling? Nu maakt hij telkens een nieuwe verzameling aan. Ik download het vanuit mra op m'n telefoon en deel hem vervolgens naar de explore app.

2. Hoe krijg jij die icoontjes van mra op je garmin in beeld dan? Ik zie alleen de vlaggetjes.

Al vast bedankt 👌
1. Op het moment dat je importeert heb je de keuze om een nieuwe verzameling aan te maken of om aan een bestaande verzameling toe te voegen

2. Niet. Ik pas ze in Explore handmatig weer aan. Dubbel werk maar het resultaat is er uiteindelijk wel.

NB: bij iedere import worden alle POIs opnieuw toegevoegd, je hebt ze dan dubbel. Wederom werk om die dubbele er uit te gooien.

Verre van optimaal
 
Ik heb m'n Garmin drive op m'n android geinstalleerd, maar toch ergens steeds het probleem dat de tel wel 'verbonden' is, (speelt bv keurig spotify af) maar op de zumo blijft de melding tussen 'koppelen' en 'verbonden' heen en weer springen. En de melding op m'n telefoon: 'We wachten even terwijl uw telefoon verbinding maakt met uw Zumo XT'. Daarom krijg ik bv weerbericht etc niet aan de praat. Is dit een bekend probleem? En weet iemand een oplossing? Thanks
 
De telefoon hoort twee BT verbindingen te hebben. Dit hoor je te zien bij je instellingen.
 
Vraagje, als.je een route in kurviger gemaakt hebt en onderweg een andere richting pakt pakt die de route verderop dan weer op?
 
Vanmiddag op Amazon toch maar een XT besteld ter vervanging van de 660. Nu nog even kijken hoe ik hem ga aansluiten op de GS. Via de accu of de accessoire stekker. Of ik bestel voor 7 tientjes de adapter om hem op de BMW steun te klikken.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan