Garmin Zumo XT

Harde reset gedaan en alles weer goed. Koppelingen opnieuw gemaakt (in aanbevolen volgorde zoals op ADV rider) en nu maar hopen dat nu de flitsmeistermeldingen wel op het scherm van de XT komen.

Hier had ik ook wat last mee. Maar na wat klooien in de instellingen van Flitsmeister nu wel goed.

Ik heb het idee dat het opgelost is door de focus mode uit te zetten in Flitsmeister.
 
Wie kan mij beetje op weg helpen? Heb nu sinds paar weekjes de XT. Met kurvinger een mooie route uitgezet (Pré - Dollemietjes rit! | Kurviger). En deze naar de XT gezet.

Alleen krijg ik het maar niet voor elkaar om hem via reisplanner - geïmporteerde reizen goed te rijden. Dan geeft die steeds andere stukken aan en niet via de getekende route.

Heb uiteindelijk via Sporen maar aangezet en maar de lijn gevolgd, maar das niet ideaal met afslagen.

Hebben jullie tips voor mij? +Extra gratis sfeerfoto! IMG-20220430-WA0036.jpeg
 
Wat heb je over gezet? Indien je een route hebt gemaakt gaat deze zeker niet kloppen wegens andere kaarten. Je moet een spoor overzetten, en dan op de xt in sporen omzetten naar een reis. Deze zou dan goed moeten zijn.
 
Ahhh ik had hem geëxporteerd als garming shaping point (.gpx).

Goeie tip, vanuit de Garmin een route van maken. Maar dan zijn ze nog steeds wel aardig verschillend.

Hoe kan ik die route van Kurvinger nu het beste als Routeplanner op mijn XT krijgen?IMG_20220430_180311.jpg
 
Vanuit Kurviger maak je een Route maar sla je deze op als Spoor op je PC/smartphone.
Dan dat Spoor importeren naar je XT (eventueel via BC als je de PC gebruikt) en dan in de XT omzetten naar Reis.
Via BC er een Reis van maken en dan importeren naar je XT kan ook.
In beide gevallen zou het Spoor hetzelfde moeten zijn als de Reis.
 
Vraagje ?
Ik heb de nieuwe versie Archies campings gedownload en met Garmin Poiloader op mijn Zumo xt gezet. Tot zover alles goed maar
is er een manier om deze op de kaart zichtbaar te maken ? Nu lukt dat alleen als ik naar "Waarheen > eigen nuttige punten ga.
Volgens mij moet er ook een manier zijn om deze campings altijd zichtbaar te hebben in het kaart gedeelte waar je rijdt of ingezoomd bent.
Kan dat met kaartthema te maken hebben ?
 
Lijkt niet zo moeilijk maar toch krijg ik het niet voor elkaar. Zal wel combi Garmin + apple zijn.
Het gedownloade bestand van Archies stond de bitmap al bij met dezelfde naam als het csv bestand.
Met poiloader naar de zumo gezet en later met Android file transfer gekeken op de zumo waar het bestand neer gezet is. Staat in de POI map tussen een hoop andere bestanden ik weet niet of die daar ook thuis horen.
Of zijn ze alleen te zien als er een gps fix is ?
 
Nee, maar je moet wel flink inzoomen op de zumo om ze te zien te krijgen, als er te ver uitgezoomd is worden ze niet getoond.
 
Bedankt voor het meedenken.
Ook bij flink inzoomen toont hij nog niet het "A" tje. Het vreemde is wel als ik via het waarheen menu, eigen nuttige punten kies hij wel zichtbaar is op het kaartje.
 
ook juist flitsmeister op mijn gsm gezet, deze is al gekoppeld met de XT, voornamelijk voor spotify, en soms voor te bellen, komen de meldingen automatisch op het scherm van de xt, of moet ik hier ook nog wat aan de instellingen beginnen prutsen? _O-
 
android versie 12
Ik ben ook heel benieuwd want heb al van alles geprobeerd maar er komt geen melding van flitsmeister op mijn XT. Whatsapp-meldingen worden wel goed weergegeven en ook muziek uit Spotify wordt goed doorgegeven, dus de koppeling tussen mijn (android) smartphone en XT lijkt goed te werken.
 
Ik ben ook heel benieuwd want heb al van alles geprobeerd maar er komt geen melding van flitsmeister op mijn XT. Whatsapp-meldingen worden wel goed weergegeven en ook muziek uit Spotify wordt goed doorgegeven, dus de koppeling tussen mijn (android) smartphone en XT lijkt goed te werken.
spotify gaat ook zonder problemen, mijn whatsapp meldingen heb ik er ook al opgekregen, maar terug afgezet, vond ik echt niet nodig, en gewoon storend met momenten, maar FM zou wel nuttig zijn denk ik _O-
 
Je moet ergens bij de instellingen van FM iets aan of verzetten. Maar op Android weet ik het niet.
Op de iPhone: op tandwieltje van app tikken, geluidsopties, Bluetooth, via a2dp alternatief inschakelen.
 
Je moet ergens bij de instellingen van FM iets aan of verzetten. Maar op Android weet ik het niet.
Op de iPhone: op tandwieltje van app tikken, geluidsopties, Bluetooth, via a2dp alternatief inschakelen.
Ik heb een Sena 10R in combinatie met Iphone 11 en Garmin XT, ik krijg zowel meldingen van FM in mijn oortjes als op mijn scherm. Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan de XT, de XT met Sena als phone. Verder heb ik bij FM bij geluidsopties A2DP en op de XT heb ik ingesteld als op de foto (waarschijlijk heb ik teveel aangevinkt maar ik weet niet waar de meldingen van FM onder vallen)
Ik heb altijd Garmin drive aanstaan (anders krijg je zoiezo geen meldingen). Misschien heeft iemand iet saan deze gegevens.
thumbnail_7AC0F0DC-B4F6-40F5-A889-D2189239DB94.jpg

IMG_6347.JPG
 
Ik heb een Sena 10R in combinatie met Iphone 11 en Garmin XT, ik krijg zowel meldingen van FM in mijn oortjes als op mijn scherm. Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan de XT, de XT met Sena als phone. Verder heb ik bij FM bij geluidsopties A2DP en op de XT heb ik ingesteld als op de foto (waarschijlijk heb ik teveel aangevinkt maar ik weet niet waar de meldingen van FM onder vallen)
Ik heb altijd Garmin drive aanstaan (anders krijg je zoiezo geen meldingen). Misschien heeft iemand iet saan deze gegevens.
Bekijk bijlage 1758378
Bekijk bijlage 1758380
voorlopig nog geen succes, blijven proberen _O-
 
voorlopig nog geen succes, blijven proberen _O-
Hier ook niet. Wat bij mij opvalt dat ik bij koppeling met mijn Android smartphone het scherm "Smartphone-meldingen" op de XT niet krijg maar de mededeling "Tip: Via de Garmin Drive appinstellingen kunt u kiezen welke mededelingen u wilt ontvangen". Inderdaad kan ik dat daar aangeven en alles natuurlijk aangevinkt, maar geen mededelingen.

Ik heb nu ook eens de iPhone van mijn werk gekoppeld. Dan krijg ik wel het scherm appinstellingen (en natuurlijk alles daar aangevinkt). Ook lijken er dan twee aparte bluetoothkoppelingen te zijn tussen XT en iPhone. Alles ziet er dan eigenlijk uit zoals bij Onslow maar toch komen er geen FM meldingen. Ook staat er bij "Smartphoneservices" dan "Verbonden", dat heb ik bij de Android phone nog nooit gezien.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook niet. Wat bij mij opvalt dat ik bij koppeling met mijn Android smartphone het scherm "Smartphone-meldingen" op de XT niet krijg maar de mededeling "Tip: Via de Garmin Drive appinstellingen kunt u kiezen welke mededelingen u wilt ontvangen". Inderdaad kan ik dat daar aangeven en alles natuurlijk aangevinkt, maar geen mededelingen.

Ik heb nu ook eens de iPhone van mijn werk gekoppeld. Dan krijg ik wel het scherm appinstellingen (en natuurlijk alles daar aangevinkt). Ook lijken er dan twee aparte bluetoothkoppelingen te zijn tussen XT en iPhone. Alles ziet er dan eigenlijk uit zoals bij Onslow maar toch komen er geen FM meldingen.
Was mij ook al opgevallen, zelfde instellingen, maar dan op de gsm i.p.v. de xt, het zal wel eens lukken, neem ik aan, mijn Whatsapp berichten kreeg ik ook, ik denk dat dat zowat dezelfde instellingen waren, maar voorlopig nog niet teruggevonden 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan