Garmin Zumo XT

Hier ook niet. Wat bij mij opvalt dat ik bij koppeling met mijn Android smartphone het scherm "Smartphone-meldingen" op de XT niet krijg maar de mededeling "Tip: Via de Garmin Drive appinstellingen kunt u kiezen welke mededelingen u wilt ontvangen". Inderdaad kan ik dat daar aangeven en alles natuurlijk aangevinkt, maar geen mededelingen.

Ik heb nu ook eens de iPhone van mijn werk gekoppeld. Dan krijg ik wel het scherm appinstellingen (en natuurlijk alles daar aangevinkt). Ook lijken er dan twee aparte bluetoothkoppelingen te zijn tussen XT en iPhone. Alles ziet er dan eigenlijk uit zoals bij Onslow maar toch komen er geen FM meldingen.
Geeft FM op je telefoon wel de melding als "bericht" ? Of alleen in het de app zelf.
 
Hier ook niet. Wat bij mij opvalt dat ik bij koppeling met mijn Android smartphone het scherm "Smartphone-meldingen" op de XT niet krijg maar de mededeling "Tip: Via de Garmin Drive appinstellingen kunt u kiezen welke mededelingen u wilt ontvangen". Inderdaad kan ik dat daar aangeven en alles natuurlijk aangevinkt, maar geen mededelingen.

Ik heb nu ook eens de iPhone van mijn werk gekoppeld. Dan krijg ik wel het scherm appinstellingen (en natuurlijk alles daar aangevinkt). Ook lijken er dan twee aparte bluetoothkoppelingen te zijn tussen XT en iPhone. Alles ziet er dan eigenlijk uit zoals bij Onslow maar toch komen er geen FM meldingen. Ook staat er bij "Smartphoneservices" dan "Verbonden", dat heb ik bij de Android phone nog nooit gezien.
Vreemd, heb je de XT wel als Phone gekoppeld (dus niet als gsm koppelen), verder heb ik wel een betaalde versie van FM maar toen ik dat niet had kreeg ik ook de meldingen van FM op de XT
Op de foto's hoe het op mijn telefoon er uit ziet en hoe FM opties ingesteld zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_6346.PNG
    IMG_6346.PNG
    41,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6393.PNG
    IMG_6393.PNG
    39,3 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Alleen in de app. Kun je ergens instellen dat het ook als extra bericht komt? Of heb je daar de betaalde versie van FM voor nodig?
Als je dat bericht niet krijg kan kan hij hem dus ook niet weergeven op een XT...

Even in de instellingen van Flitsmeister zoeken dus.
 
Vreemd, heb je de XT wel als Phone gekoppeld (dus niet als gsm koppelen), verder heb ik wel een betaalde versie van FM maar toen ik dat niet had kreeg ik ook de meldingen van FM op de XT
Op de foto's hoe het op mijn telefoon er uit ziet en hoe FM opties ingesteld zijn.
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt en hoe je het verschil maakt.
 
Als je dat bericht niet krijg kan kan hij hem dus ook niet weergeven op een XT...

Even in de instellingen van Flitsmeister zoeken dus.
Klinkt logisch maar ik kan die instelling niet vinden. Overigens, een whatsapp-bericht komt bij mij ook alleen in de app maar wordt wel in de XT weergegeven.
 
Ik heb een elektrische motor dus wil af en toe naar een Fastned navigeren. Het lijkt er op, dat laadpalen voor Garmin geen ding op zich zijn, het is gewoon iets dat ze uit Foursquare meenemen. Nou missen er behoorlijk wat Fastned punten, dus ik heb er een paar toegevoegd via de Foursquare app. Maar wanneer zie je dan het resultaat daarvan in de Garmin? Want ik neem aan, dat zo'n punt wel een bepaalde "reputatie" moet hebben in de Foursquare app, voordat het door Garmin geïmporteerd wordt. En wanneer vinden die updates plaats?
 
Ik bedoel dat ik de XT op de Sena als Phone gekoppeld heb, bij de Sena heb je diverse mogelijkheden om apparatuur te koppelen. Maar ik weet niet of dat iets uitmaakt voor de berichtgeving op de XT.
Je moet hem als gps koppelen. Heb al gelezen dat naar het schijnt de intercom niet uit gaat bij navigatie aanwijzigingen maar naar de achtergrond te gaat zodat de navi luid en duidelijk door komt. Paar je de zumo als telefoon dan stopt de intercom zodra er navi komt.
 
Ik ga komende week de tet volgen. Nou heb ik die uiteraard als spoor (gpx) ingeladen. Raden jullie aan om er een reis van te maken? Of is een spoor ook gewoon goed. Zover ik gevonden heb is een reis navigeerbaar en is het eenvoudiger om als start/eind in te stellen. Maarre… zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Track laden en een route van laten maken. Alletwee laden en op je route rijden, track er onder laten met een andere kleur. Dan kun je zien als je van de originele route afwijkt (en dat gebeurd nogal veel met de XT) Zo doe ik het meestal......
 
Volgens mij is de TET grotendeels onverhard en de vraag is of de standaard CN kaart wel toereikend is voor een route. De aanwezige Offroad kaart is niet navigeerbaar, maar dat is met een spoor geen probleem. Volgens mij kun je dan ook het beste het spoor rijden met de Topo kaart (Offroad-kaart) actief.
 
  • Leuk
Waarderingen: casq
Tet ging goed met de Xt. Spoor volgen werkt daarin voor mij het beste.

Wel een gek probleem: als ik muziek afspeel (Spotify met gedownloade nummers) op mijn iPhone (12) dan hapert de muziek veel en soms wordt alles twee keer zo snel afgespeeld. Iemand die dit probleem herkent?
 
Kan liggen aan hoe je de koppelingen hebt. Een iPhone hoort met de XT gekoppeld te zijn en niet met de headset.
 
Misschien dat iemand hier mij mee kan helpen.
Sinds kort een xt aangeschaft.
Via mydrive een route gemaakt, dit omdat ik nog geen vrienden ben net Basecamp.
Als ik daarna het gpx bestand open op Basecamp.
Gaat het spoor perfect volgens de gestippelde weg.
De route doet dit dus niet, soms gaat deze gewoon hemels breed en negeert alles.

Dit zie ik ook op mijn XT.
Nu weet ik niet of dit goed komt als je gaat rijden. Het gebeurt pas halverwege in België
 
Tet ging goed met de Xt. Spoor volgen werkt daarin voor mij het beste.

Wel een gek probleem: als ik muziek afspeel (Spotify met gedownloade nummers) op mijn iPhone (12) dan hapert de muziek veel en soms wordt alles twee keer zo snel afgespeeld. Iemand die dit probleem herkent?
motor vriendje heeft dit ook op samsung foon. en talloze andere problemen.
 
Misschien dat iemand hier mij mee kan helpen.
Sinds kort een xt aangeschaft.
Via mydrive een route gemaakt, dit omdat ik nog geen vrienden ben net Basecamp.
Als ik daarna het gpx bestand open op Basecamp.
Gaat het spoor perfect volgens de gestippelde weg.
De route doet dit dus niet, soms gaat deze gewoon hemels breed en negeert alles.

Dit zie ik ook op mijn XT.
Nu weet ik niet of dit goed komt als je gaat rijden. Het gebeurt pas halverwege in België
Om te beginnen zijn dit twee verschillende kaarten. Op zichzelf geen probleem met een spoor, echter in Basecamp moet je opletten. Als je het spoor wil omzetten naar een route, gebruik dan eerst het Direct profiel. Je hebt nu een aantal viapunten (naargelang ingesteld in je voorkeuren) Eens de route berekent zet je het profiel op motorrijden. Route wordt herbrekent, en zal meer dan waarschijnlijk verschillen tonen. Trek deze gelijk met het spoor, en je hebt een goeie route. Verwijder het spoor en maak van de route een nieuw spoor dat nu gelijk is aan de wegen in de Here kaart. Stiuur beiden naar je toestel. Toon spoor op scherm en activeer route.
 
Het is uiteindelijk gelukt.
In Basecamp de route verwijderd.
Alleen het spoor gestuurd naar de XT, de XT er een reis van laten maken.
Nu klopt het precies met het spoor
 
Ik zit hier ook met een vraagje... nog niet echt opgezocht, maar misschien weet iemand hier hoe het zit.

Op mijn vorige Garmin, de 395, zette ik altijd een track zichtbaar op de kaart... Als ik dan een route reed zag ik steeds de originele track onderliggend.
Ging ik van de route af dan zag ik nog steeds waar de track liep.

Dit blijkt niet meer te lukken met de XT? Ik heb de route en de track ingeladen, track zichtbaar gezet maar vanaf het moment dat ik de route start is de track niet meer zichtbaar.

Doe ik iets verkeerd, of is het gewoon niet meer mogelijk?
 
Zoek bij YouTube op Zumo XT en Explore verzamelingen dan wordt het keurig uitgelegd hoe dat moet.

 
Laatst bewerkt:
Ik zit hier ook met een vraagje... nog niet echt opgezocht, maar misschien weet iemand hier hoe het zit.

Op mijn vorige Garmin, de 395, zette ik altijd een track zichtbaar op de kaart... Als ik dan een route reed zag ik steeds de originele track onderliggend.
Ging ik van de route af dan zag ik nog steeds waar de track liep.

Dit blijkt niet meer te lukken met de XT? Ik heb de route en de track ingeladen, track zichtbaar gezet maar vanaf het moment dat ik de route start is de track niet meer zichtbaar.

Doe ik iets verkeerd, of is het gewoon niet meer mogelijk?
De track is gewoon in beeld alleen ligt hij onder de route, zo gauw je van de route afwijkt zul je zien dat je naast de track zit.
 
Donker blauw is spoor, licht blauw route. Is wel geen standaar thema in toestel. Is zelf gemaakt zodat spoor breder is dan normaal en beter opvalt.
 

Bijlagen

  • 11868.png
    11868.png
    154,8 KB · Weergaven: 24
Terug
Bovenaan Onderaan