Garmin Zumo XT

Het is een iel metalen clipje, maar onder normale omstandigheden hoort hij niet los te springen. Aangezien je hem nog maar net hebt: terug naar de verkoper...
 
En als de verkoper er niets aan wil doen, kunnen de zijkantjes van het clipje heel voorzichtig iets naar binnen gebogen worden, minimaal anders gaat het alsnog fout.
 
Zit in mijn Oregon ook niet heel vast. Klepje moet bij mij eerst omlaag, en als je hem dan naar boven schuift blokkeert ie. De oplossing is een klein stukje ducktape erop. Dan schuift ie niet meer terug, en blijft ie netjes dicht zitten. Nooit meer problemen mee gehad. En ik haal dat kaartje er toch bijna nooit uit. Natuurlijk niet zoals het hoort, maar het is in mijn geval dan ook al een oud beestje.
 
Zit in mijn Oregon ook niet heel vast. Klepje moet bij mij eerst omlaag, en als je hem dan naar boven schuift blokkeert ie. De oplossing is een klein stukje ducktape erop. Dan schuift ie niet meer terug, en blijft ie netjes dicht zitten. Nooit meer problemen mee gehad. En ik haal dat kaartje er toch bijna nooit uit. Natuurlijk niet zoals het hoort, maar het is in mijn geval dan ook al een oud beestje.
Dat klepje hoort toch juist te blokkeren als je het verschuift? Het idee erachter is dat hij dan niet zomaar openspringt.
 
Dat klepje hoort toch juist te blokkeren als je het verschuift? Het idee erachter is dat hij dan niet zomaar openspringt.
Klopt, maar dat verschuiven blokkeert niet meer. En dan springt ie op een gegeven moment open. Dus verschuiven, en dat borgen met kleine stukje ducktape. Is een oplossing die al weer jaren werkt.
 
Klopt, maar dat verschuiven blokkeert niet meer. En dan springt ie op een gegeven moment open. Dus verschuiven, en dat borgen met kleine stukje ducktape. Is een oplossing die al weer jaren werkt.
Voor iets wat al jaren in gebruik is zou 'k het ook zo oplossen. Net nieuw gekocht en toch wat centen zou 'k verwachten dat het gewoon werkt zoals verwacht.
 
wil graag de XT kabel onderbreken tussen het blokje en de houder, zodat ik de houder er af kan halen voor circuitdagje, of als jij nachtje op straat moet staan.

bij mn 660 kon ik de zelf een nieuwe kabel met 12v stekker maken aan de connector, maar bij de xt is het een 5v kabel (heb ik me laten vertellen) heeft ieman die al doorgeknipt en er een waterdichte stekker op gezet? ik kan geen voorbeelden vinden
 
wil graag de XT kabel onderbreken tussen het blokje en de houder, zodat ik de houder er af kan halen voor circuitdagje, of als jij nachtje op straat moet staan.

bij mn 660 kon ik de zelf een nieuwe kabel met 12v stekker maken aan de connector, maar bij de xt is het een 5v kabel (heb ik me laten vertellen) heeft ieman die al doorgeknipt en er een waterdichte stekker op gezet? ik kan geen voorbeelden vinden
zoiets ? SEAL2 komplete waterdichte stekkerset 2 polig
 

Bijlagen

  • 61h87Q7tYHL.jpg
    61h87Q7tYHL.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 5
thx, ik begrijp dat er niet mooi 2 draden uit komen, maar dat het een coax kabel zou zijn?
zoiets zou wel mooi zijn, kan ik ook het vrouwtje afdoppen als het spul er af is.

hoop op wat foto's van succesvolle montage, durf de kabel nog niet door te knippen om te zien wat er in zit...
 
Ik heb m'n Garmin met de telefoon (iPhone 14) gekoppeld, maar in de Garmin instellingen onder Bluetooth heb ik muziek uitgezet (alleen Drive staat aan). Toch toont de Garmin een zwarte mediabalk onderin als ik 'm aanzet. Die verdwijnt ook weer automatisch. Maar ik vraag me af of ik iets fout doe.
 
Als ik muziek stream van telefoon via dashboard komt in garmin dit balkje ook met welke nummer er wordt afgespeeld, heb telefoon en garmin gekoppeld voor verkeersinfo, muziek niet gekoppeld en route aanwijzingen uit staan.
Alles werkt goed en vindt het soms wel geinig.
 
Zo kun je als je rechtsonder drukt en de muziekspeler kiest ook nummers skippen, op pauze zetten etc. Muziek gaat wel direct van telefoon naar je helm. Alleen de bediening kan ook via je Garmin. Ik vind het wel handig.
 
Zo kun je als je rechtsonder drukt en de muziekspeler kiest ook nummers skippen, op pauze zetten etc. Muziek gaat wel direct van telefoon naar je helm. Alleen de bediening kan ook via je Garmin. Ik vind het wel handig.
OK even kijken of ik het goed begrijp; de muziek-"schakelaar" in de Garmin instellingen schakelt tussen:
- Aan: muziekbediening (start/stop/etc) en audio/geluid doorsturen naar de Garmin
- Uit: alleen muziekbediening

Zo ongeveer?
 
Ja. Ik kan ook muziek luisteren als ik de garmin niet mee heb. Bellen gaat ook rechtstreeks. Als ik de Garmin wel op de motor je dan bedient ie de Spotify van de telefoon
 
Hey mannen. Ik ga weer navigeren met mijn telefoon en mijn Zumo XT is dus overbodig geworden. Zijn er hier die interesse hebben?

Prijs is € 375. Toestel is nog geen jaar oud, bon moet vast ook nog wel op te snorren zijn. Er zit evt. een BMW adapter (TeqMount BMW adapter) bij.

Regio Oosterhout NB.
 
Mijn xt al meerdere malen uit de houder gesprongen, gisteren in Chiang Mai, Noord Thailand op een zeer drukje kruising, een scooter koerier kwam al met m'n Garmin in z'n hand op me afgereden nadat ik m'n motor aan de kant wist te zetten, en wenste mij succses verdween weer in de drukte, inmiddels heb ik de xt weer op gang gekregen, maar vindt wel een constructie fout, vraag me af of ik de enige ben met dit probleem.
 
Dit was een probleem bij de allereerste serie volgens mij. Zou opgelost zijn met een nieuwe houder. Ik heb er in Marokko geen last van gehad, ook niet in stenige rivierbeddingen.
 
Nee, ook geen klachten van losschieten. Zelfs niet toen de verkeerde kant boven was. Wel gaf de XT mij complimenten voor mijn bank angle
 

Bijlagen

  • 5928649E-E945-4452-95C2-CEB09A6543C1.jpeg
    5928649E-E945-4452-95C2-CEB09A6543C1.jpeg
    644,3 KB · Weergaven: 45
Mijn xt al meerdere malen uit de houder gesprongen, gisteren in Chiang Mai, Noord Thailand op een zeer drukje kruising, een scooter koerier kwam al met m'n Garmin in z'n hand op me afgereden nadat ik m'n motor aan de kant wist te zetten, en wenste mij succses verdween weer in de drukte, inmiddels heb ik de xt weer op gang gekregen, maar vindt wel een constructie fout, vraag me af of ik de enige ben met dit probleem.
Bijna altijd is dit te wijten aan het niet goed monteren/inklikken van de XT. Hier is al veel over geschreven.
 
Mss dooddoenertje, maar ene itchy boots heeft met zon zumo xt op haar eenpitter al het onverhard van Zuid Afrika mee afgereden. Die zal wat klappen gezien hebben.
 
Dit was een probleem bij de allereerste serie volgens mij. Zou opgelost zijn met een nieuwe houder. Ik heb er in Marokko geen last van gehad, ook niet in stenige rivierbeddingen.
Nee de 1e serie had last van speling wanneer de XT was ingeklikt op de houder, maar van losschieten was er geen sprake.
Dit werd ook netjes opgelost door Garmin, door de houder te vervangen.
 
Het probleem is dat je niet kunt zien of hij goed ingeklikt is of niet. Dit was veel beter geregeld bij de zumo 3 serie. Je kon daar de vergrendeling zien door de stand van het vergrendel plaatje. De ontgrendeling gebeurde door een andere knop.
 
Ja maar de vergrendelknop kan door een schok een klein beetje naar beneden bewegen en zo ontgrendeld worden. Wat absoluut niet mogelijk was bij de 3 serie. Dat was een zeer robuust systeem. Maar ze moeten af en toe veranderen. Maar veranderen betekend niet verbeteren. Maar zo verkopen ze wel meer toestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan