Garmin Zumo XT

Ik ga even mijn 595 erbij halen want daar was het ook - ben je lekker muziek aan het luisteren komt die jaren 90 pong pong pong metrolijn stamper er doorheen als je niet aan de snelheid houd. Ik kon het ook niet vinden. Afgestap, dik 20 minuten aan het kutten geweest en gevonden..

instellingen -> gevarenzonealarm -> audio -> uit
instellingen -> gevarenzonealarm -> waarschuwingen -> alles uit (ik heb alleen garmin flitspalen)

Ik verwacht dat het op de XT op een soortgelijke manier werkt. Het is dat er nog geen BMW Nav variant is andes had ik die wel gekocht al.


....op mijn XT staat alles uit, en zelf het geluid staat helemaal op stil.
 
Ze gingen het noteren en ik zou bericht krijgen als er iets gaat veranderen. Ik kreeg zo'n mini-enquete dus ik zit goed in hun systeem. 🙂

Ik wou bijna zeggen dat Tomtom wel naar hun klanten luistert. 🤡
 
Rijd al jaren met de 395 NOOIT problemen.Daarvoor de 2820 ook NOOIT problemen.
Een advies is ook voor diegenen die er niet uit komen, ga eens naar GARMIN in NOTTER en laat je GPS daar installeren.Of ga eens naar een service punt waar zij GARMIN verkopen.
Want op het forum weet iedereen het beter.
En laat onderweg NOOIT iemand aan je GPS zitten, in de trant van doe ik wel even.
Onderweg tijdens groepsreizen staan de wijsneuzen ,die het zo goed weten bij de reisleider die een laptop bij zich heeft of die hun kan helpen.
Succes.
 
Is het bij de XT mogelijk om 1 specifieke track op de kaart te tonen? Ik meen me te herinneren dat je dit op de vorige zumo's per track kon kiezen in het tracks menu.
In de handleiding/filmpjes van de XT zie ik dit niet direct terug. Enkel de optie bij de kaartlayers om al de tracks en POI's van Garmin Explore te tonen.
En dit is niet zo handig voor mij. Ik zit vaak met meerdere tracks in hetzelfde gebied en wil enkel de track zien van de route die ik aan het rijden ben. Anders weet ik nog niet of de route de juiste track volgt.
 
Ik denk dat de meeste XT gebruikers Explore niet gebruiken omdat daar nogal problemen mee zijn. Ik dus ook niet. Of je nu je routes(Track,route) met de kabel verstuurd of draadloos, je kan elke track apart op de XT tonen zoals bij de 3xx generatie
 
Er lopen al een ganse tijd discussies over het al dan niet werken over die track lijn. Heb gisteren wat test gedaan, en het verloop kan je vinden op de zumo xt facebook pagina van Waypoint. het werkt dus wel maar anders dan we gewoon zijn.
 
We hadden het over FaceBook en niet over hun site waar ik al jaren met plezier op mee lees.
op FaceBook komen onderwerpen ter sprake die niet op hun normale site naar voren komen.
 
Is het bij de XT mogelijk om 1 specifieke track op de kaart te tonen? Ik meen me te herinneren dat je dit op de vorige zumo's per track kon kiezen in het tracks menu.
In de handleiding/filmpjes van de XT zie ik dit niet direct terug. Enkel de optie bij de kaartlayers om al de tracks en POI's van Garmin Explore te tonen.
En dit is niet zo handig voor mij. Ik zit vaak met meerdere tracks in hetzelfde gebied en wil enkel de track zien van de route die ik aan het rijden ben. Anders weet ik nog niet of de route de juiste track volgt.

Ja dat kan gewoon ook via Garmin Explore sinds firmware 2.70.

Ik denk dat de meeste XT gebruikers Explore niet gebruiken omdat daar nogal problemen mee zijn. Ik dus ook niet. Of je nu je routes(Track,route) met de kabel verstuurd of draadloos, je kan elke track apart op de XT tonen zoals bij de 3xx generatie

De meeste problemen met Explore zijn opgelost in Firmware versie 2.70.
De korte afgekapte bestandsnaam die aan een track gegeven word en het feit dat het vrij omslachtig is om telkens een enkel bestand te uploaden blijven verbeter punten.
 
....op mijn XT staat alles uit, en zelf het geluid staat helemaal op stil.
Ik neem aan dat je hier Waypoint in Notter bedoeld.



En dit is een beetje discriminerend, ik en vele anderen, hebben geen FaceBook en dat zal, in ieder geval bij mij, er ook nooit komen.
Dit heb ik ook al naar Waypoint doorgegeven.
Inderdaad ik bedoelde Waypoint in Notter wordt je keurig geholpen .
Gelijk een leuk ritje.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Ik ga, indien nodig, naar Waypoint in Vessem en ook daar word je keurig en vriendelijk geholpen.
Hun service en klantvriendelijkheid is heel goed.
 
Ik neem aan dat je hier Waypoint in Notter bedoeld.



En dit is een beetje discriminerend, ik en vele anderen, hebben geen FaceBook en dat zal, in ieder geval bij mij, er ook nooit komen.
Dit heb ik ook al naar Waypoint doorgegeven.

IK heb geen internet, dus ik ben van mening dat ze mij alle informatie nog op de fax moeten zetten, of per postduif aan moeten leveren.. _O- _O-

Dat jij geen Facebook wil is natuurlijk helemaal prima, maar om dan te klagen dat je tot bepaalde info geen toegang hebt... tjah.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erik
Weet iemand toevallig of Garmin aan hun "Adventurous Roads" algoritme gaat sleutelen? Momenteel slaat deze nog geen deuk in een pakje boter, laat staan om de 'bochtige routes' van TT te onttronen.
 
Ik ben bang dat Garmin het niet veel beter gaat maken.
Garmin blijft bij Adventurous Routing alleen maar gebruik maken van brede wegen.
Het valt mij ook op dat de smalle leuke wegen die Kurviger en TomTom juist opzoeken in BaseCamp veel via's nodig hebben voordat de route over deze weg wil. Misschien dat een deel van het probleem dus in de kaarten zit die immers voor auto's zijn ontworpen.

Bij herberekenen van bij afwijken van een route gebaseerd op een track zie je hetzelfde probleem dat hij niet wil navigeren over smalle wegen. Ik heb al meerdere keren een lang alternatief over N weg gekregen waar een leuk slingerend dijkje je binnen een kilometer terugbrengt op je track.
(gelukkig hangt TomTom er naast 😎)

Ook verbaas ik mij hoe vaak je moet klikken om een geladen track te starten. TomTom is soms al wat omslachtig in de bediening maar Garmin heb je duidelijk wat meer geduld voor nodig.
 
Gisteren ook even bij Waypoint in HHW langs geweest omdat de XT en mijn telefoon nog steeds geen vrienden kon worden. Ik kon ze met BT wel gewoon koppelen, Garmin gaf ook aan dat er verbinding met de Drive app was, maar daar bleef het wel zo'n beetje bij. Na een update van mijn telefoon kon ik inmiddels wel synchroniseren en routes overzetten, maar berichten en meldingen kwamen nog steeds niet binnen en verkeersinformatie en dergelijke werkte ook niet meer.

Na een half uurtje aan allerlei instellingen klooien en diverse keren opnieuw pairen kwam ook de verkeersinfo en weerberichten binnen, maar nog steeds geen berichten van de telefoon. Telefoon bleef maar de melding geven dat ik bijbehorende app moest opstarten, maar die was al lang opgestart. Bij Waypoint kwamen ze er ook niet uit, medewerker was meer van de Apple in ik heb Android, dus hij heeft notitie gemaakt om rond te vragen bij collega's.

Uiteindelijk ben ik zelf nog even verder gaan klooien, en kwam ik ergens in de privacyinstellingen van de telefoon nog iets van Drive tegen. Daar stond toegang tot telefoongegevens niet aangevinkt, dus die aangezet, en toen werkte alles. Het was niet bij de reguliere instellingen, daar waren alle toestemmingen gewoon ingeschakeld, maar het was ergens een of ander submenu. Vraag me niet hoe, en ik kan het ook niet meer vinden, maar daar zat blijkbaar het probleem. Telefoon blijft trouwens af en toe de melding geven dat ik bijbehorende app moet opstarten, maar dat staat daar kennelijk los van en dat stoort me verder niet. In ieder geval blij dat alles inmiddels werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan