Garmin Zumo XT

Ik heb het net getest en bij mij werkt het (nog?) niet. Bij een flitspaal komt er wel een waarschuwingsscherm op flitsmeister maar geen melding vanuit flitsmeister op de XT. Overigens wordt voor deze specifieke flitspaal vanuit de XT maar in 1 richting gewaarschuwd terwijl ik zeker weet dat de desbetreffende paal in twee richtingen flitst en Flitsmeister wel in twee richtingen waarschuwt. Whatsappmeldingen worden wel goed weergegeven.

Verder heb ik vandaag een matte beschermfolie van Brotect aangebracht. Is mooi geworden, zonder ook maar 1 luchtbelletje.
Werkt nog niet helemaal goed dus. Die beschermplakker heb ik ook gekocht en ben er ook erg tevreden over :Y
 
Heb ik maandag ook getest in Belgie. Kon geen meldingen verkrijgen op mijn XT. Heb een beetje overal zitten te prutsen. Samsung S20. Wist uiteindelijk niet meer wat wat moet aangezet worden. Flitsmeister dan maar verwijdert.
 
Heb ik maandag ook getest in Belgie. Kon geen meldingen verkrijgen op mijn XT. Heb een beetje overal zitten te prutsen. Samsung S20. Wist uiteindelijk niet meer wat wat moet aangezet worden. Flitsmeister dan maar verwijdert.
Ik heb Flitsmeister op de Samsung Note 10. Die heb ik in de zak van mijn motorjack en is ook gekoppeld aan mijn bluetooth headset. Dus ik krijg wel een geluidssignaal en weet dat er "iets" is. Maar het is niet ideaal. Het was zo mooi geweest als er een melding op de XT zou komen. Ik heb ergens op Facebook gezien dat iemand dat werkend had gekregen.
 
Bij mij op de XT krijg ik het gewoon in beeld en ook nog op de headset dus het kan wel.

Bij mij is de telefoon aan de XT verbonden en de Freecom is aan de XT verbonden.
De telefoon en de Freecom zijn niet met elkaar verbonden, alles loopt via de XT.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij op de XT krijg ik het gewoon in beeld en ook nog op de headset dus het kan wel.

Bij mij is de telefoon aan de XT verbonden en de Freecom is aan de XT verbonden.
De telefoon en de Freecom zijn niet met elkaar verbonden, alles loopt via de XT.
Zou je een fotootje kunnen posten hoe het er uit ziet als er een flitsmeistermelding op de XT wordt gepresenteerd?
Wat voor smartphone gebruik je? En heb je de gratis versie van Flitsmeister?

Toen ik het gisteren testte was ik met de auto en was de headset dus niet actief, alleen XT en smartphone.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit al een tijdje enorm te twijfelen om de Zumo xt aan te schaffen.
Vooral omdat ik niet zo heel veel motor rijdt.
Kan iemand iets zeggen over hoe ie in een auto bevalt?
Ik neem aan dat ie in de basis hetzelfde is als een navigatie voor in de auto ?
Wij zijn vrij veel met een camper op pad en dan ook op zoek naar onbekende/offroad paden en rijden veel binnendoor.
 
Denk niet dat de XT bijzonder geschikt is voor een camper. Een normale auto, jazeker, geen punt, maar een Camper is andere koek. Ikzelf rij volgens enkele van m'n motormaten het liefst de smallere wegen (zij noemen het dan fietspaden) en ik denk dat je dan een GPS apparaat moet hebben dat rekening houdt met de afmetingen ed. van je camper, zoals bijvoorbeeld de Camper 780 & Digital Traffic om maar een dwarsstraat te noemen, want die kan met "Aangepaste routes houden rekening met de grootte en het gewicht van uw camper of caravan en vinden vervolgens de beste route voor uw voertuig".

En die past denk ik weer niet op je motor, gezien een gebrek aan waterdichtheid.
 
Wij hebben de wegen waar onze camper niet past nog niet gevonden. (VW Crafter)
Wel doen we hard ons best, het zou een pluspunt zijn als een navigatie ons helpt de grenzen te vinden.

En de Zumo inderdaad vanwege waterdichtheid.
De kans bestaat dat ie met de motor ook offroad gebruikt zal worden.
 
Ik ga in september naar Canada, daar een camper gehuurd. Ook de kaart van Canada gedownload dus als ik meer weet icm de XT laat ik het je weten als je dan nog geen beslissing hebt gemaakt:+
 
Ik zit al een tijdje enorm te twijfelen om de Zumo xt aan te schaffen.
Vooral omdat ik niet zo heel veel motor rijdt.
Kan iemand iets zeggen over hoe ie in een auto bevalt?
Ik neem aan dat ie in de basis hetzelfde is als een navigatie voor in de auto ?
Wij zijn vrij veel met een camper op pad en dan ook op zoek naar onbekende/offroad paden en rijden veel binnendoor.
Indien je voor de XT gaat zou ik voor in de camper een tweede “motorsteun” erbij nemen. De autosteun heeft geen eigen voedingsaansluiting, maar een losse kabel. Je moet aan de achterzijde een usb stekkertje van die kabel in de Zumo frotten.
 
Indien je voor de XT gaat zou ik voor in de camper een tweede “motorsteun” erbij nemen. De autosteun heeft geen eigen voedingsaansluiting, maar een losse kabel. Je moet aan de achterzijde een usb stekkertje van die kabel in de Zumo frotten.
Hoe maak je die motorsteun dan vast aan een zuignap of iets dergelijks? Neem aan dat je geen RAM-mountspul daarvoor wilt gaan gebruiken in een camper?
 
Hoe maak je die motorsteun dan vast aan een zuignap of iets dergelijks? Neem aan dat je geen RAM-mountspul daarvoor wilt gaan gebruiken in een camper?
Kan best. RAM-mount heeft ook een versie met zuignap. Juist bij een camper kun je profijt hebben van een langere steun dan de korte standaard autohouder.
De tip van Sjef is wel het gemakkelijkste. Gewoon de motorsteun op het automontageplaatje schroeven. Past prima.
 
Denk er wel aan dat Zumo's in hun route-berekening meenemen of ze in een auto of op een motor gemonteerd zijn.
Ik ben wel eens met de motor een straat ingestuurd waar een bord "doodlopend" bij stond. Bleek dat er halverwege een paaltje stond.
 
Wij hebben de wegen waar onze camper niet past nog niet gevonden. (VW Crafter)
Wel doen we hard ons best, het zou een pluspunt zijn als een navigatie ons helpt de grenzen te vinden.
Probleem doet zich ook meestal voor in smalle straatjes binnen bebouwde kom, niet omdat de Zumo je over een single track gaat sturen.
 
Voor de Zumo XT, maar pas op want sommige dingen zijn anders of werken niet meer.
Routes liggen nu op de tracks
Kaarten als Onroute, OSM ed. zijn niet meer routeerbaar

Zie ook: klik (Eventueel dus wachten op Versie 6.0 want het laatste is al gemeld door bijv. Waypoint om z'n Onroute te redden)

1615631444222.png
 
Erik (of iemand anders) kan ik met Kurviger (via de website, niet via de app zelf) op mijn iPhone makkelijk draadloos routes overzetten naar de XT?
(Via mijn 590 wil dat niet en dat is eigenlijk de voornaamste reden voor een eventuele switch)
 
Erik (of iemand anders) kan ik met Kurviger (via de website, niet via de app zelf) op mijn iPhone makkelijk draadloos routes overzetten naar de XT?
(Via mijn 590 wil dat niet en dat is eigenlijk de voornaamste reden voor een eventuele switch)
Ja dat kan heel best, dat doe ik ook altijd.
Route (track) maken in Kurviger, exporteren naar Explorere (website) en dan verschijnt de route/track in XT.
Zie dit filmpje van MrGPS

P.S.
Ik heb niet heel goed gelezen 😳
Dit doe ik via de pc en niet via de iphone, mogelijk kan het wel.
 
Laatst bewerkt:
Bij een Samsung werkt dit makkelijker dan bij een iPhone, daarom zei ik ook dat het om een iPhone ging.
 
Ik heb tegenwoordig een iPhone en het lukt mij om GPX-bestanden draadloos over te pompen via Dropbox, ondanks dat dit bij Android allemaal een stuk makkelijker was..... Vanuit Dropbox exporteren naar Garmin Drive en dan is-ie er al bijna. In ieder geval niet via genoemde website van Garmin Explore, want dat is in mijn ogen 1 groot drama.

Maar, ik word er misschien nog eens echt vriendjes met die iPhone.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan makkelijker, gewoon downloaden en in de map downloads opzoeken en openen met drive.

Hoezo makkelijker, want wat is dan makkelijker? Je moet ze dan toch van je pc (dat is hier even het uitgangspunt) op je smartphone zien te krijgen voordat ze de Zumo in kunnen. En dat kun je meestal niet via e-mail doen omdat veel mailprogramma's iets aan het meegestuurde bestand toevoegen, waarna het volgens Garmin Drive corrupt is.
En nee, Garmin Explore is geen optie zolang je niet zelf kunt bepalen wat je wel en niet op de Zumo wilt hebben, want dat programma haalde al mijn opgeslagen tracks van de XT af. Stout.
.
 
Terug
Bovenaan Onderaan