Garmin Zumo XT

Hoi,

Vraagje. Afgelopen week heb ik een nieuwe Streetfighter V4s gekocht en heb ik mijn Garmin Zumo XT hierop laten aansluiten. Hij werkt inmiddels wel. Als ik de motor start, start de navigatie ook. Echter laad hij niet op?

Er is dus wel voeding, dit is ook gemeten vanaf de stekker in de mount waarin ik de XT klik. Alleen laad hij dus niet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb echt geen flauw idee namelijk :)
 
Waar zie jij aan dat hij niet oplaadt ?
Als de voeding er op staat moet er in het batterijsymbool rechtsboven een bliksemflitsje staan, dan laadt hij ook op.
 
Waar zie jij aan dat hij niet oplaadt ?
Als de voeding er op staat moet er in het batterijsymbool rechtsboven een bliksemflitsje staan, dan laadt hij ook op.
Die bliksemflitsje ontbreekt dus. Zodoende zie ik dat hij niet laad.

Hebben hem daar gecontroleerd, hij werkt verder goed. En de aansluiting geeft voldoende spanning af.
Balkje rechtsboven in was zo goed als vol. Toen ik daar aankwam viel het me op dat er een stukje ontbrak, en dus beetje leeg was. Toen er naar laten kijken maar niks gevonden.
Eenmaal thuis was accu zo goed als op van de XT dus thuis even aan de lader gedaan.
 
Probeer eens bij een collegamotorrijder met een XT en kijk eens wat jouw XT op zijn mount doet
En anders Garantie.
Ken helaas niemand in mn directe omgeving met een XT. Zal eens contact opnemen via mn insta pagina en anders even terug naar Waypoint.

Tnx
 
Tnx! Zal de contactpuntjes nogmaals bekijken. Had het al vluchtig gedaan, zowel van houder als van XT zelf. Zag niks bijzonders plus het feit dat hij wel aangaat zodra ik de motor start had ik hier niet verder naar gekeken.
Maar dubbel check kan idd geen kwaad ;)
Tnx voor linkje!
 
Mannen, ik heb een xt gekocht en gekoppeld via Garmin Express. Er stonden een aantal updates klaar, dus die installatie heb ik gestart. Ik lees dat de updates een aantal uur kunnen duren, maar hij is er ondertussen al een uur of 8 mee bezig en ik vraag me af dat wel goed gaat.

Moet ik dit afbreken, of is dit echt normaal?
 
Mannen, ik heb een xt gekocht en gekoppeld via Garmin Express. Er stonden een aantal updates klaar, dus die installatie heb ik gestart. Ik lees dat de updates een aantal uur kunnen duren, maar hij is er ondertussen al een uur of 8 mee bezig en ik vraag me af dat wel goed gaat.

Moet ik dit afbreken, of is dit echt normaal?
8 uur is wel heel erg lang…of je maakt gebruik van een heeeeele langzame internetverbinding (voor zover ik weet niet meer te krijgen) of je hebt de allereerste firmware nog op de XT staan of er is iets fout gegaan. Het updaten duurt bij mij nooit langer dan 1 uur. Ook niet als ik een firmware update en een kaartupdate tegelijk draai.
 
8 uur is wel heel erg lang…of je maakt gebruik van een heeeeele langzame internetverbinding (voor zover ik weet niet meer te krijgen) of je hebt de allereerste firmware nog op de XT staan of er is iets fout gegaan. Het updaten duurt bij mij nooit langer dan 1 uur. Ook niet als ik een firmware update en een kaartupdate tegelijk draai.
Dit ligt zeker niet aan mijn internetverbinding. XT, nieuw uit de doos en alle updates laten installeren. Ik ga hem afbreken, zie wel wat er van komt.
 
Garmin updates gaan bij mij ook vaak moeizaam.
Ik heb sinds een week de XT en had gehoopt dat het bij de XT beter gaat, maar nu al 3 voortijdige DL-afbrekingen gekregen.
Op dit moment zie ik zelfs niet de DL-snelheid en geeft GE aan dat er een onbekende eindtijd is en blijft hangen op 14½%. 8)7

@Mies83 : pak niet alle updates in 1 keer, maar probeer kleinere hapjes.........dat gaat vaak beter. (zoals hierboven te lezen, werkt dat ook niet altijd)
 
Ik heb de update afgebroken door het apparaat uit en aan te zetten. Daarna bleek alles bijgewerkt. Hij is dus na het updaten niet opgestart oid.

Nu met de onroute motorkaart aan het worstelen. Ik dacht sd kaart erin en gaan, maar ik puzzel nog even door.. morgen willen we natuurlijk wel rijden.:]
 
Dat is ook een worsteling geweest, met de extra kaarten zoals OMK. Het schijnt dat er een maximum is voor het aantal kaarten op je XT en nu ze zowel de wegenkaart als de topokaart in tweeën hebben gesplitst en daarnaast nog de DEM kaart ((dat is dat reliëf), de Parkopedia voor je "P"-plaatsen èn nog een kaart voor Foursquare op dat ding hebben gezet is-ie vol qua aantal.
Ikzelf heb dat opgelost door de extentie van Parkopediakaart te hernoemen waardoor die niet meer als kaart zichtbaar is hoewel die er natuurlijk nog wel opstaat.
Kijk maar in dit draadje: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=454920#p454920

Oh ja, na een kaart update moet je daar trouwens weer opnieuw mee beginnen.
 
Dat is ook een worsteling geweest, met de extra kaarten zoals OMK. Het schijnt dat er een maximum is voor het aantal kaarten op je XT en nu ze zowel de wegenkaart als de topokaart in tweeën hebben gesplitst en daarnaast nog de DEM kaart ((dat is dat reliëf), de Parkopedia voor je "P"-plaatsen èn nog een kaart voor Foursquare op dat ding hebben gezet is-ie vol qua aantal.
Ikzelf heb dat opgelost door de extentie van Parkopediakaart te hernoemen waardoor die niet meer als kaart zichtbaar is hoewel die er natuurlijk nog wel opstaat.
Kijk maar in dit draadje: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=454920#p454920

Oh ja, na een kaart update moet je daar trouwens weer opnieuw mee beginnen.
Oh zou dat het zijn?😱

Ik ga het straks even proberen. Bedankt voor de tip!
Dat is ook een worsteling geweest, met de extra kaarten zoals OMK. Het schijnt dat er een maximum is voor het aantal kaarten op je XT en nu ze zowel de wegenkaart als de topokaart in tweeën hebben gesplitst en daarnaast nog de DEM kaart ((dat is dat reliëf), de Parkopedia voor je "P"-plaatsen èn nog een kaart voor Foursquare op dat ding hebben gezet is-ie vol qua aantal.
Ikzelf heb dat opgelost door de extentie van Parkopediakaart te hernoemen waardoor die niet meer als kaart zichtbaar is hoewel die er natuurlijk nog wel opstaat.
Kijk maar in dit draadje: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=454920#p454920

Oh ja, na een kaart update moet je daar trouwens weer opnieuw mee beginnen.
Ik heb het geprobeerd, maar ik denk niet dat dit het is. Ik heb alleen de standaard kaarten erop staan, dus idd die CN, foursquare, topo en dem. Ik heb een kaart hernoemd naar bak en daarna een aantal keer herstart, maar de onroute kaart op de sd wordt niet gezien.

Iemand nog suggesties?
 
Dan zou deze gewoon zichtbaar moeten zijn op de XT, het zijn 4 delen.
Zit de SD kaart er goed in en is deze met het schuifje vergrendeld ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan