Garmin Zumo XT

Ah, zo'n Waypoint mSD. Ik las op het GPS forum dat ze die in de winkel wel eens omruilen om 'm te laten herleven. Mijn oplosssing is voor de losse versie of OSM kaarten.
 
Even een vraag over de Twister: wie heeft er ervaring mee?

Ik heb die van mij er weer tussen vandaan gehaald want de XT staat te rammelen, niet normaal meer. B|
 
Ik heb 'm er ook tussen zitten, maar geen last van rammelen. Nu gebruik ik de draai functie alleen om het slotje wat makkelijker te bedienen, dus slijten doet-ie niet echt.
 
Even een vraag over de Twister: wie heeft er ervaring mee?

Ik heb die van mij er weer tussen vandaan gehaald want de XT staat te rammelen, niet normaal meer. B|
Ik herken je klacht. Ik rij er sinds dit weekend mee op mijn GS en met name in de lage toeren wil hij wel stevig schudden. Ik kijk het nog even aan, want landscape weergave op de XT is wel top.
 
Ik herken je klacht. Ik rij er sinds dit weekend mee op mijn GS en met name in de lage toeren wil hij wel stevig schudden. Ik kijk het nog even aan, want landscape weergave op de XT is wel top.
Waarom vind je de landscape weergave zo fijn?
Bij mij zit hij zoals alle andere zumo's ook op mijn motor hebben gezeten. Opzich is verder vooruitkijken natuurlijk wel prettig, maar heb het nooit geprobeerd. Kan ook weinig voorbeeld filmpjes vinden op youtube oid.
 
Waarom vind je de landscape weergave zo fijn?
Bij mij zit hij zoals alle andere zumo's ook op mijn motor hebben gezeten. Opzich is verder vooruitkijken natuurlijk wel prettig, maar heb het nooit geprobeerd. Kan ook weinig voorbeeld filmpjes vinden op youtube oid.
Ik bedoelde natuurlijk portrait, dus rechtop, maar volgens mij begreep je wat ik bedoelde.

Eigenlijk precies wat je zegt, je kunt verder vooruit kijken en hebt dus een beter beeld van de route. Ik kijk het nog een keer aan kwa trillingen en zal hem een volgende rit in landscape laten staan om te bepalen of ik er echt iets aan zou missen als ik de twist eraf laat.
 
Ik bedoelde natuurlijk portrait, dus rechtop, maar volgens mij begreep je wat ik bedoelde.

Eigenlijk precies wat je zegt, je kunt verder vooruit kijken en hebt dus een beter beeld van de route. Ik kijk het nog een keer aan kwa trillingen en zal hem een volgende rit in landscape laten staan om te bepalen of ik er echt iets aan zou missen als ik de twist eraf laat.
Je kunt je houder toch ook een kwartslag draaien? Hij zit vast met 4 schroefjes, dat doe je niet makkelijk tijdens het rijden maar kan je vooraf natuurlijk wel doen.
 
Je kunt je houder toch ook een kwartslag draaien? Hij zit vast met 4 schroefjes, dat doe je niet makkelijk tijdens het rijden maar kan je vooraf natuurlijk wel doen.
Niet alles werkt beter in portrait weergave, dus het idee van de twist is goed gevonden. Maar ik experimenteer er nog even rustig wat mee en dan bepaal ik wat ik ermee doe.
 
Even een vraag over de Twister: wie heeft er ervaring mee?

Ik heb die van mij er weer tussen vandaan gehaald want de XT staat te rammelen, niet normaal meer. B|
Ik heb deze ertussen zitten maar absoluut geen last van rammelen of trillen.
Misschien moet je de middenbout eens wat aandraaien omdat deze wat los zit.
 
De XT-houder zit bij mij door de Twist wel een stuk "flexibeler" op de mount van mijn motor. Als ik rechtsonder op de Zumo het X'je indruk, geeft de Zumo bestel mee. Maar misschien dempt hij daardoor ook wel wat trillingen van mijn motor.
Daarnaast krijg ik het idee dat ondanks dat ik de Twist niet echt gebruik (had hem nodig als "spacer" om de ZumoLock te kunnen gebruiken (ivm ruimte tussen XT en windscherm) de Twist nu best makkelijk draait ipv dat ik hem eerst wel echt moest uittrekken om te draaien.
Maar even in de praktijk aankijken, hij is onder het rijden nog niet spontaan gaan draaien :-)
 
Misschien een stomme vraag; Maar, zou de garmin xt inReach sos ook werken in nederland ? Niet dat, dat perse nodig is. Maar, was nieuwschierig...
 
Jazeker, dat werkt wereldwijd. Het is alleen een beetje dure oplossing als de koppeling met je smartphone in de meeste gevallen ook toereikend is…
 
Iemand ervaring met de Twiins HF* setjes icm zumo? Ben op zoek naar simpel Bluetooth setje. Hoofdzaak is om de aanwijzingen te horen. Muziekje voor op de snelweg is mooi meegenomen. Rij altijd met oordoppen.
Linkje
Ik snap dat je voor deze prijs geen premium zal krijgen. Reed hiervoor (met de zumo 550) met zo’n enkel plat oortje van 15 euro. Best tevreden van geweest.
 
Ik wou net de nieuwe TET versie op de garmin zumo xt zetten, maar hij blijft nu de heletijd hangen ( laden ) in het begin scherm. je ziet het laadbalkje continu dingen laden en het garmin logo. Dat gaat nu al zo'n 15 minuten. Aan en uit werkt ook niet. Of, hij is gewoon ineens een hele grote update aan het doen..................

Het is uiteindelijk gelukt om hem uit te krijgen
 
Laatst bewerkt:
Waaruit bestaat die TET op je zumo? Tracks, routes of een kaart? En in de eerste twee gevallen, hoeveel?
De TET bestaat uit tracks, afhankelijk van het land is het opgedeeld in meerdere bestanden, maar voor NL is het er volgens mij één. Bij mij staan ze ook op de XT, dus dat is het probleem niet. Ik rij ze wel altijd als track, nooit als route.
 
Zo, na wat wikken en wegen (TomTom zet de Rider 550 nu voor € 275 in de markt met alle kortingen) Toch weer voor garmin gekozen en dus een XT gekocht, het veel betere scherm gaf toch de doorslag en het prijsverschil doet maar 1x pijn.


De XT ligt inmiddels te updaten.

Is er ergens een lijstje met tips om direct aan te passen?
Ik heb begrepen:
> Ander thema installeren
> Routes weer met "harde routepunten" of tracks gaan maken ( in tegenstelling tot zumo 350, daar moets alles zacht zijn).
> Herberekenen nog steeds uit, of op verzoek?

Verder nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Zo, na wat wikken en wegen (TomTom zet de Rider 550 nu voor € 275 in de markt met alle kortingen) Toch weer voor garmin gekozen en dus een XT gekocht, het veel betere scherm gaf toch de doorslag en het prijsverschil doet maar 1x pijn.


De XT ligt inmiddels te updaten.

Is er ergens een lijstje met tips om direct aan te passen?
Ik heb begrepen:
> Ander thema installeren
> Routes weer met "harde routepunten" of tracks gaan maken ( in tegenstelling tot zumo 350, daar moets alles zacht zijn).
> Herberekenen nog steesd uit, of op verzoek?

Verder nog tips?
Welk ander thema bedoel je? Ik vind het kaart detail niveau het laatste jaar echt veel minder geworden. Vroeger zag je nog een spoorlijn of klein watertje op de kaart, maar nu met de XT zie ik dat niet meer. Ik heb het detail van de kaart al op hoog of meer staan maar nog steeds niet ideaal. Als je de andere laag selecteert met de Natuur informatie zie wel weer meer groen maar heb je weer veel minder detail van de wegen in het zicht. Ik rij voornamelijk binnendoor en veel kleine wegen en die zijn heel moeilijk te ontdekken vind ik door de kleur combinatie en het detail van de kaart. Iemand tips of ervaring mee?
 
Welk ander thema bedoel je?

Er worden hiervoor in het topic andere thema's genoemd welke wat duidelijker zijn. Zelf nog niet geprobeerd.
Ben zelf bezig de routes voor komend weekend te maken. Met de overstap naar de XT ook meteen de overstap naar een andere routeplanner gemaakt. een kijken of de MRA app werkt.

Klopt het dat je een track vanuit MRA altijd in je toestel eerst weer moet converen naar reis ? je kunt niet gewoon direct de track rijden?

In basecamp gebruikte ik eigenlijk nooit tracks, maar alleen routes, maar dat lijkt met MRA dan weer niet te kunnen.
 
Welk ander thema bedoel je? Ik vind het kaart detail niveau het laatste jaar echt veel minder geworden. Vroeger zag je nog een spoorlijn of klein watertje op de kaart, maar nu met de XT zie ik dat niet meer. Ik heb het detail van de kaart al op hoog of meer staan maar nog steeds niet ideaal. Als je de andere laag selecteert met de Natuur informatie zie wel weer meer groen maar heb je weer veel minder detail van de wegen in het zicht. Ik rij voornamelijk binnendoor en veel kleine wegen en die zijn heel moeilijk te ontdekken vind ik door de kleur combinatie en het detail van de kaart. Iemand tips of ervaring mee?
Probeer de thema's van @TenCats eens: Garmin Theme’s. – TenCats.nl
Ik (volgens mij nog wel meer hier) gebruik het Oostenrijk thema, die komt volgens mij het dichtst in de buurt van de oudere Garmin thema's.
je kunt niet gewoon direct de track rijden?
Je kan een track wel direct rijden, alleen krijg je dan geen route aanwijzingen maar zie je alleen een lijntje wat je moet volgen.
 
Je kan een track wel direct rijden, alleen krijg je dan geen route aanwijzingen maar zie je alleen een lijntje wat je moet volgen.

Neh, da's kut ... Dus altijd even omzetten naar reis/route al dan niet in basecamp of het toestel.

Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan