Garmin Zumo XT

Ik heb de Zumo XT nu ook. Geen Spotify app op de XT zag ik. Dus alleen play pauze en next functie. Maar je moet altijd op je Spotify altijd op je telefoon aanzetten. Toch?
 
@ startknop Zumo 350
Had de situatie zelf nog niet eens heel goed bekeken van het apparaat.
Blijkt dat je het hele bovenvlak incl startknop moet vervangen.

Inmiddels contact genomen met deze aanbieder.
De vervanging wordt in eigen beheer nieuw aangemaakt. (dus buiten Garmin om)
Verwachting(?) is dat deze knop wellicht langer zal meegaan dan de originele. <hopen dat 't klopt>
Deze aanbieder gaat mij nu vervanging leveren voor €38. Werkinstructie via mail.
Als goed is dan weer klaar voor komende 10(?) jaar. Tegen die tijd zal ie wel ECHT versleten zijn. Dan tijd voor een nieuwe!
Ik zal nog laten weten hoe eea gaat aflopen.

BTW Hij verkoopt ook in Dld.
Zie: nieuwe knop 350
 
@ startknop Zumo 350

Inmiddels contact genomen met deze aanbieder.
Ik zal nog laten weten hoe eea gaat aflopen.

BTW Hij verkoopt ook in Dld.
Zie: nieuwe knop 350
Ondertussen voor mijn Zumo 350 de nieuwe contactknop besteld en vervangen.
Zoals eerder gemeld blijkt dat je de hele bovenzijde verwisselt.
Verkoper op Marktplaats levert heel snel, werkbeschrijving via een link.

Zelfs voor iemand als ik, die toch niet dagelijks met electronica bezig is, was deze klus goed te doen.
De verkoper meldt dat de vervanging beter is dan de oorspronkelijke. Ogenschijnlijk (voor mij) lijkt dat ook zo.
Je hoeft de vervangingsknop niet zo diep in te drukken als oorspronkelijk.

Levensduur? We gaan het zien.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Slechte service van Garmin. Nu prima opgelost via een 'Beun'.
 
................... nieuwe contactknop besteld en vervangen.
Bij de verwisseling bleek dat knop van de 2e hands achterwand die vorig jaar was geplaatst ook al weer bijna aan z'n einde was.
Een gebruikte blijkt toch niet de goede oplossing te kunnen zijn.
Tsja, die is natuurlijk ook al jaren gebruikt en/of rubber begint ook te verteren.
Nu maar hopen dat het bij deze 'nieuwe' imitatie wel goed zal blijven.

De genoemde links lijken niet meer te werken.
Kan er alleen over zeggen deze verkoper komt uit Nieuwegein. (voor als hij zich nog eens meldt op MP)
 
Wie weet hoe dit komt? Doorgaans kan ik of zelf een route maken, of deze van internet plukken. Ik heb een gpx bestand van een route van internet gehaald, en deze met mijn tel via de Drive app naar toestel verzonden. Deze komt dan altijd binnen via tracks, en kan ik converteren naar reis. Nu geeft de zumo aan dat route berekening niet mogelijk is. Weet iemand waarom?
 

Bijlagen

  • ADB700ED-69A0-4529-AC52-0E587DC3FB3A.jpeg
    ADB700ED-69A0-4529-AC52-0E587DC3FB3A.jpeg
    42,3 KB · Weergaven: 27
  • EC46DD3B-4825-469B-B93E-ED59227EA0E9.jpeg
    EC46DD3B-4825-469B-B93E-ED59227EA0E9.jpeg
    104,2 KB · Weergaven: 27
  • 1657B45E-B885-4032-8472-F689DD36E194.jpeg
    1657B45E-B885-4032-8472-F689DD36E194.jpeg
    90,5 KB · Weergaven: 27
  • D0ECADAD-503C-4D94-B664-975711B8F22C.jpeg
    D0ECADAD-503C-4D94-B664-975711B8F22C.jpeg
    100,5 KB · Weergaven: 26
  • 0D096EBA-DE20-4150-94E3-66E69E227D09.jpeg
    0D096EBA-DE20-4150-94E3-66E69E227D09.jpeg
    75,5 KB · Weergaven: 26
Welke kaarten zijn geïnstalleerd en actief ? All south en all north moeten aangevinkt zijn
Mijn geïnstalleerde kaarten staan alle vinkjes aan. Kaart thema staat wel op NL, wat dit ook mag betekenen. Maar daar is slechts 1 land te kiezen, en ben al door veel landen geweest tot aan Spanje en alles functioneert
 

Bijlagen

  • B6336D30-F7DB-496B-9F51-F10E965A15B4.jpeg
    B6336D30-F7DB-496B-9F51-F10E965A15B4.jpeg
    104,4 KB · Weergaven: 12
  • F5FAB309-028C-4B36-850B-B9DC64C2663E.jpeg
    F5FAB309-028C-4B36-850B-B9DC64C2663E.jpeg
    103,4 KB · Weergaven: 13
Heb je onder gecontroleerd of all South en all North aanwezig en aangevinkt zijn ? Kaart thema heeft er niet mee te maken, is alleen uiterlijk
 
Of gewoon met BC (BaseCamp) dat gebruik ik al sinds dat programma geintroduceerd werd, met Kurviger check ik of de track uit BC goed te volgen is en waar afwijkingen zijn controleer ik dan via Kurviger met Google Streetview hoe de verkeerssituatie is ter plaatse, ook gebruik ik de track uit BC in TomTomMyDrive om eventuele wegwerkzaamheden te omzeilen die op dat moment actueel zijn. In BC pas ik dan de route aan indien nodig, is wel wat extra werk maar over het algemeen heb ik daar tijdens het rijden voordeel van.
 
Zonder zelf moeite te doen kurviger, als 'k tijd en zin heb maak 'k zelf eentje in mra met de Michelin kaart.

Maar ik ga altijd de track door Basecamp (zelfde kaart als op de gps) laten herberekenen om zeker te zijn dat de route werkt.
 
Basecamp doet het inderdaad prima. En er zijn online zat goede handleidingen voor te vinden. Het voelt misschien wat 'minder up-to-date' aan maar werkt gewoon gped. Behalve dan dat je het onder Windows moet draaien.

(Heb wel eens gehoord dat het Wine zou moeten kunnen maar heb nog niet de moeite genomen om het uit te proberen)

Er zijn open source alternatieven, maar die heb ik nooit goed aan de praat gekregen.

Voor de betere routes gebruik ik tegenwoordig een combinatie van Kurviger en Michelin als inspiratie en dat werk ik dan in BaseCamp uit. Kurviger heeft leuke bochtjes, maar soms is iets minder bochtjes door een mooi gebied gewoon leuker en daar kan Michelin mee helpen.
 
Hallo
Ik heb een vraag, heeft iemand anders hier ook problemen met dat ijzeren clipje waar je die geheugenkaart mee vast moet zetten?
ik heb een 32 gig kaartje en die wil ik in mijn Garmin Zumo XT plaatsen maar dat metalen clipje laat constant los waardoor de geheugenkaart niet op zijn plaats blijft zitten


ik heb dat ding pas maar vind dat wel een behoorlijke minpunt.
De garmin heb ik genomen omdat , wat ik ondertussen al geleerd heb, de TomTom geen recentere modellen meer heeft en hun navigatiesystemen voor motoren eigenlijk verouderd is.

maar war is er toch aan de hand met dar metalen clipje voor de geheugenkaart? vind het storend dat ie constant losspringt.

heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan