garmin zumo xt

MCA

Rookie
1 dec 2019
16
4
ik heb nu sinds bijna een jaar bovengenoemd toestel, voordien had ik een garmin zumo 660 voor de motor.
ik gebruikte het bijgeleverde programma voor route planning mapsource.
dit is bijzonder intuitief en makkelijk te gebruiken. de gps kon rechtstreeks geladen worden en deed precies wat gepland was.
ok het scherm van deze gps was bij zonneschijn soms moeilijk afleesbaar, er zitten niet veel aps in maar het doet wat men minimaal kan verwachten.
ok het scherm van de xt is schitterend, er zitten wel aps in die nuttig kunnen zijn.
echter vindt ik hem helemaal niet eenvoudig en handig te gebruiken. en wat mij nog meer verveelt is dat het programma mapsource niet meer te gebruiken is.
er kan geen xt rechtstreeks vanuit dit programma geladen worden en men kan enkel bestanden in gpx formaat laden in de xt.
gedurende een tijd kon men in gpx formaat kopieren maar dat lukt ook niet meer.
het programma basecamp kan ik niet gebruiken, is ingewikkeld laat mij niet toe eenvoudig een route zelf uit te stippelen.
dik vervelend voor dergelijk duur toestel.
weet iemand raad?
 
Mapsource was perfect, deed wat het doen moest en niet meer. Basecamp zuigt, de makers kregen een heftige aanval van featuritis. ;(
Maar dat is de vooruitgang :P. Je kan evt een online route maak programma gebruiken...
 
Andere mogelijkheid is een TT550 aanschaffen en uitsluitend de spannende route optie gebruiken........ :? .......lekker eenvoudig als al dat andere te moeilijk voor je is.
 
Gewoon een eenvoudige online routeplanner gebruiken zoals b.v. myrouteapp.com - Kurviger.de - MyDrive.TomTom.com gebruiken en de GPX track met de drive app in de XT zetten.
Kun je op het toestel weer een route van berekenen. Toon bij het rijden ook de originele track en zet herberekenen uit. (Die raakte bij mij regelmatig de weg kwijt)

Nog steeds erg omslachtig t.o.v. een TomTom Rider 550 maar werkt goed en indien nodig ook Off-Road.
 
Wat sommige ”verstokte” MapSource gebruikers doen is de route volledig in MapSource uitwerken en als laatste stap deze in BaseCamp importeren. Van daaruit kun je de route heel makkelijk op de XT laden.
 
Tja, dat zou een oplossing kunnen zijn, maar je zou dan ook nog alle overbodige harde punten er uit moeten halen en dat is wellicht weer een stap te ver.
 
Klopt helemaal, maar die handeling valt mee als je alle punten tussen dicht- en eindpunt op “niet waarschuwen” zet.
 
Het is ook een kwestie van wennen.
Want als het op routes maken aankomt is BC toch een stuk prettiger werken dan MS.
Of eenvoudig in kurviger een route maken en de track gebruiken in de zumo.
Of als je toch MS wil gebruiken.
Je kan een route ook opslaan als gpx en deze krijg je vast wel in XT .
 
begrijpe wie begrijpe kan !!!
deze morgen nogmaals geprobeerd, nu kan ik wederom een route opslaan in een gpx formaat. en dat zou geen probleem mogen zijn.
wat betreft een route maken in map source en opslaan in gdb formaat en dan proberen te openen in base camp lukte niet, had ik reeds geprobeerd, gaf foutmelding.
eerst kon ik de keuze maken om in gpx op te slaan maar hij deed enkel in gdb formaat.
na enkele keren kon ik zelfs het gpx formaat niet meer kiezen en dus ....
nu schijnt het weer te werken, gelukkig.
dank voor de opmerkingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan