Garmin Zumo XT2

Android telefoon/tablet. Route klaar in myrouteapp, download gpx. Dan vraagt ie of ik hem direct wil openen in tread, dat wil ik. Verzameling kiezen, en dan staat ie in principe ook op de xt2.

Maar wat ik nu wel zie naar aanleiding van je berichtje is dat er verschil in lengte is (als je track gegevens gaat vergelijken in myrouteapp en tread). Niet veel 197 om 199km. Of de track ook echt anders wil ik nog wel even uitzoeken. Kan ook nog met kaartversies te maken hebben natuurlijk.
We hebben 2 android tablets, maar op beide toestellen wil Tread niet geïnstalleerd worden. Geen idee waarom maar waarschijnlijk te oud. Maar vanaf m'n telefoon kan het natuurlijk ook. Alleen, werkt dat ook zonder Explore? Volgens mij nl. niet en dat is een wezenlijk verschil met de Garmin Drive app. Tread moet synchroniseren via Explore, anders kun je het bestand alleen delen en daar heeft de XT2 niets aan. En Garmin Explore is wat mij betreft echt een no-go..
 
We hebben 2 android tablets, maar op beide toestellen wil Tread niet geïnstalleerd worden. Geen idee waarom maar waarschijnlijk te oud.
Dat probleem heb ik ook. M'n Samsung A5 gaat maar tot Android versie 8 en voor Tread heb je minstens versie 9 nodig.
Moet ik ook nog een nieuwe telefoon kopen.... Ondanks dat mijn A5 al 6 jaar oud is doet 'ie het voor mij nog meer dan goed genoeg.
 
We hebben 2 android tablets, maar op beide toestellen wil Tread niet geïnstalleerd worden. Geen idee waarom maar waarschijnlijk te oud. Maar vanaf m'n telefoon kan het natuurlijk ook. Alleen, werkt dat ook zonder Explore? Volgens mij nl. niet en dat is een wezenlijk verschil met de Garmin Drive app. Tread moet synchroniseren via Explore, anders kun je het bestand alleen delen en daar heeft de XT2 niets aan. En Garmin Explore is wat mij betreft echt een no-go..
De Tread App werkt ook zonder dat je Explore actief gebruikt. Als je een route of track download, kun je die met Tread gewoon openen onder route’s resp. tracks. Dat ze ook automatisch in Explore terecht komen hoeft je niet te belemmeren. Alleen als je een track zichtbaar op de kaart wilt hebben, dan moet je dat helaas wel via Explore doen.
 
Het probleem is simpel.

De combinatie Tread en Explore verandert de route tijdens de synchronisatie. Viapunten verdwijnen en de route loopt niet meer helemaal zoals bedoelt. Zie mijn post van gisteren 16:46. En met alleen Tread krijg je geen enkele route naar je Zumo XT2, ook niet als je die in de Tread app maakt.

Zelfs als je een route direct op je Zumo plaatst, intern of op de microSD, wordt de route gewijzigd in een bijzonder traag proces en dat is wat mij betreft een doodzonde van Garmin. Ik heb dan ook een klacht ingediend bij Garmin met voorbeelden en ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.
In de tussentijd heb ik Explore de nek omgedraaid d.m.v. het verwijderen van alle userdata op zowel de Zumo XT2 als op m'n smartphone dus ik werk voorlopig weer ouderwets met een kabeltje om gpx bestanden over te brengen. Zo blij dat dit usb-c geworden is.

En ik zeg het nog maar een keer, tracks hebben dit probleem waarschijnlijk niet, maar daar heb ik het nu niet over.
 
Nou @TenCats als jij er al niet uitkomt met thread en dat achterlijke explore blijf ik voorlopig bij de gewone xt.
 
Het probleem is simpel.

De combinatie Tread en Explore verandert de route tijdens de synchronisatie. Viapunten verdwijnen en de route loopt niet meer helemaal zoals bedoelt. Zie mijn post van gisteren 16:46. En met alleen Tread krijg je geen enkele route naar je Zumo XT2, ook niet als je die in de Tread app maakt.

Zelfs als je een route direct op je Zumo plaatst, intern of op de microSD, wordt de route gewijzigd in een bijzonder traag proces en dat is wat mij betreft een doodzonde van Garmin. Ik heb dan ook een klacht ingediend bij Garmin met voorbeelden en ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.
In de tussentijd heb ik Explore de nek omgedraaid d.m.v. het verwijderen van alle userdata op zowel de Zumo XT2 als op m'n smartphone dus ik werk voorlopig weer ouderwets met een kabeltje om gpx bestanden over te brengen. Zo blij dat dit usb-c geworden is.

En ik zeg het nog maar een keer, tracks hebben dit probleem waarschijnlijk niet, maar daar heb ik het nu niet over.
Dan heb jij een andere ervaring dan ik. Mij is het gelukt enkele routes over te zetten die echt in stand bleven op de XT2. De eerste overgezette routes waren wel een drama, vervolgens heb ik de over te zetten routes opnieuw herberekend op basis van de kaart in het toestel en die via Tread op de XT2 gezet. Deze waren wel gelukt. Door deze omslachtige manier en onzekerheid dat de route goed blijft, maak ik nu wel steeds vaker gebruik van geconverteerde tracks.
 
vervolgens heb ik de over te zetten routes opnieuw herberekend op basis van de kaart in het toestel en die via Tread op de XT2 gezet.

Waarin heb je dat dan gedaan? In BaseCamp of MRA of? En heb je toen extra via-punten geplaatst om de fouten te corrigeren?
En daarna via Tread? Je bedoelt waarschijnlijk via Tread laten synchroniseren met Explore naar je XT2.

Zo'n extra stap kan ik m'n deelnemers aan onze trips natuurlijk niet aandoen. Het moet gewoon goed werken, vandaar mijn klacht bij Garmin.
 
Ik gebruik altijd alleen maar BaseCamp. Extra stappen zijn dan helemaal niet nodig. Ik ervaar (nog) geen fouten bij deze methode. Inderdaad synchroniseert Tread, maar daar doe ik niets mee. De XT2 ontvangt bij mij gewoon de route cq track. De op deze manier ontvangen routes kloppen gewoon.
 
Sinds een week heb ik de XT2 en een paar dingen vallen mij op.
iOverlander staat er niet meer op. Nu kan ik wel een appje op mijn telefoon gebruiken maar ik gebruikte het veel op de XT. Jammer... hoop dat het snel terug is.
In mijn beleving is de XT2 iets trager in het berekenen van routes. Ik heb ze niet naast elkaar gelegd maar op mijn XT heb ik nooit gedacht: " wat duurt dat lang". Kan toeval zijn maar sinds de XT2 heb ik al 2 keer gedacht:"schiet eens op :) ".
Als de XT2 van uit naar aan gaat dan moet je iedere keer de licentieovereenkomst accepteren. 1 keer lijkt mij voldoende toch? Nu staat hij meestal standby, maar toch...
Tread app werkt prima bij mij. heb mijn vakantie gepland in Kurviger. GPX openen in tread en alles staat op de XT2.
Moet je de extra euro's uitgeven voor een XT2 ipv een XT? Denk het niet. XT is net zo goed als de XT2. als je ze niet samen gebruikt dan zie je het minimale verschil in de schermen niet. Menu's zijn iets anders. maar niet perse beter.
Adventures routing is op de XT2 net zo matig als op de XT. Gisteren nog wilde de XT2 mij de A27 op sturen terwijl er een prachtige route over een dijk loopt. Dus op beide toestellen heb je dan toch zoiets als OnRoute nodig.
Mocht je een XT hebben en wil je upgraden, dan is de XT2 niet echt een upgrade. Gewoon net zo goed als de XT met een paar minimale verschillen. Mocht ik er na mijn vakantie anders over denken dan post ik het hier.
 
Vanmiddag maar eens geïnvesteerd in de Garmin Zūmo® XT2.
Ik wilde in eerste instantie voor de TomTom Rider 550 gaan maar ging toch overstag voor de Garmin.
Wat een mooi apparaat en de sky is the limit qua mogelijkheden.

Edit:
Inmiddels de navigatie geïnstalleerd op de motor. Het was ff een klusje maar alles mooi weg kunnen werken naast de kabelboom.
 
Laatst bewerkt:
Super irritant. De XT vraagt daar niet om. En als ik aangeef dat ik akkoord ben dan zou dat toch voldoende moeten zijn. Heb al gezocht of ik het ergens uit kan zetten.
Als hij in standby gaat dan krijg ik de vraag niet.
 
De melding over de licentiovereenkomst zou niet meer moeten verschijnen als het toestel de locatie bepaald heeft én er een stukje mee gereden is. Het is geen bekende klacht bij de XT2 (behalve bij degenen die er nog niet mee gereden hebben...), maar het is uiteraard niet onmogelijk.
Mocht het toch blijven verschijnen, dan kan een harde reset misschien uitkomst bieden.
 
Laatst bewerkt:
Nou, vandaag effe test gereden met de Zumo XT2. Gaaf ding hoor.
Moest daarna wel ff in de instellingen pielen om mijn inkomende smartphone meldingen aan te passen. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs een push bericht dat morgen mijn vuilcontainer werd geleegd.
 
Wat is jullie ervaring met het afspelen van muziek? Alles is met elkaar gekoppeld en ik zie als op de XT2 op muziek druk, ook wel het nummer staan wat in mijn Spotify staat. Maar als ik op play druk gebeurt er niets, ik moet eerst fysiek op mijn telefoon het nummer starten en dan pas kan ik alles bedienen via de XT2.. Best irritant 😩
 
De melding over de licentiovereenkomst zou niet meer moeten verschijnen als het toestel de locatie bepaald heeft én er een stukje mee gereden is. Het is geen bekende klacht bij de XT2 (behalve bij degenen die er nog niet mee gereden hebben...), maar het is uiteraard niet onmogelijk.
Mocht het toch blijven verschijnen, dan kan een harde reset misschien uitkomst bieden.
De melding is weg. Geen idee waarom maar ik ben weer blij :)
 
Kijk ik naar de revieuw van MrGPS en hetgene waar ik in geitereseerd ben kopje "telefoon" slaat die over 8)7

Heb zelf de TT rider 550, daar was ook mee geadverteerd dat je op het toestel kon zien wie je belde? Wat ik persoonlijk handig vind aangezien ik wil weten of ik degene wil spreken of wegdrukken. Maar dat lukte me met geen mogelijkheid om me iphone te koppelen om die functie in te schakelen.

Mijn vraag is dus lukt dat met de XT2 wel? Kan je zien wie je belt?

En voor de moraalridders onder ons met opmerkingen van ik hoef niet te zien wie me belt als ik rij.

In de auto kan je toch ook zien we je belt op je scherm, dus als die functie erop zit wil ik er ook gebruik van maken omdat ik zowel woon werk verkeer op de motor rij, maar ook werkzaamheden met de motor verricht, zit meer op dat ding dan thuis op de bank 8-)O-) Dus ja voor mij een belangrijk puntje.

Alvast dank....
 
Mijn vraag is dus lukt dat met de XT2 wel? Kan je zien wie je belt?

Ja dat kan. Ik krijg keurig op het display te zien wie er belt. Het is nog subtiel ook zodat je kaart goed in beeld blijft. Tevens kun je via het telefoonboek door je contacten scrollen en iemand bellen.
Ik mis alleen de optie om favoriete contacten te selecteren.

Je dient alleen wel al je devices op een bepaalde manier te pairen via Bluetooth!
Ik heb het zo gedaan:
 iPhone naar Zumo XT2
Intercom headset naar Zumo XT2

Je moet de Bluetooth connectie van smartphone naar intercom niet meer gebruiken en wissen van je smartphone. Anders ontstaat er dus een conflict.
 
Ja dat kan. Ik krijg keurig op het display te zien wie er belt. Het is nog subtiel ook zodat je kaart goed in beeld blijft. Tevens kun je via het telefoonboek door je contacten scrollen en iemand bellen.
Ik mis alleen de optie om favoriete contacten te selecteren.

Je dient alleen wel al je devices op een bepaalde manier te pairen via Bluetooth!
Ik heb het zo gedaan:
 iPhone naar Zumo XT2
Intercom headset naar Zumo XT2

Je moet de Bluetooth connectie van smartphone naar intercom niet meer gebruiken en wissen van je smartphone. Anders ontstaat er dus een conflict.
Kijk daar heb ik wat aan ! Tnx :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan