Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou gewoon de draden aansluiten op de accu, of indien gewenst over contact, en dan evt met een los stekkertje ertussen zodat je de beugel altijd kunt demonteren.

Bij Waypoint bieden ze zo'n kabel aan met een waterdichte stekker, alleen kun je die ook heel simpel zelf maken, zo'n stekkertje kost ca 2 euro bij de automaterialenzaak. Gewoon een kwestie van draaje knippen,strippen en stekker eraan knijpen. Waypoint vraagt voor deze oplossing 15,- extra, of 50,- euro voor een losse kabel...
 
Ik zou gewoon de draden aansluiten op de accu, of indien gewenst over contact, en dan evt met een los stekkertje ertussen zodat je de beugel altijd kunt demonteren.

Bij Waypoint bieden ze zo'n kabel aan met een waterdichte stekker, alleen kun je die ook heel simpel zelf maken, zo'n stekkertje kost ca 2 euro bij de automaterialenzaak. Gewoon een kwestie van draaje knippen,strippen en stekker eraan knijpen. Waypoint vraagt voor deze oplossing 15,- extra, of 50,- euro voor een losse kabel...

:^
Weet niet of die stekkers zo goedkoop zijn waterdicht, maar als je hem daar te duur vind, even naar de dichtsbijzijnde autosloop rijden en er daar eentje scoren :P
 
ik heb net nog eens zitten kijken naar de Zumo 400 die best wel betaalbaar word zo langzamerhand

en aangezien ie standaard de benelux en het grensgebied bevat van duitsland en frankrijk
dat zou voor mij genoeg zijn , alleen hoever gaat ie de grens over 20 km ?? 50 km ,, 75 zou prima zijn... kan je evengoeds nog wel een grotere sd kopen en van de cd meer info bevatten ??

wat me wel tegenvalt ,, als de autosteun met speaker erbij wilt , en dat wil je als je ook in de auto er gebruik van wil maken , dan blijft er van het prijs verschilt voor de 550 weinig over als het prijs verschil minder dan 75 is neem ik liever de 550 met alles erbij
 
ik ga me nog eens oriënteren op het aansluiten op de accu. een laatste vraag, dan ben ik er door. kan je op dit apparaatje elke bluetooth hoofdtelefoon aansluiten, net zoals dat kan mobieltjes of walkman of moet een specifiek apparaatje zijn. fijn weekend, de weersvoorspellingen zitten tegen........
 
Ik zat ook ff met de aansluiting van de Zumo. Rechstreeks naar de accu vind ik niet zo'n prettig idee omdat er stroom op blijft staan. Wordt bovendien afgeraden omdat de Zumo stroom blijft vragen als het contact uit staat en je 'm er niet uit hebt gehaald.

Heb er een accessoirestopcontact/stekker op gezet. Die staat via een relais geschakeld zodat de stroom er af is als het contact uit staat. Relais kostte 13 Euro en tien minuutjes extra werk......
Voordeel is ook dat ik nu ook stroom heb voor m'n electrisch verwarmde kraagje..... Nou nog een winter...... :+
 
Laatst bewerkt:
Let wel op dat je met de Zumo 400 geen mapsource erbij krijgt, routes plannen kan dan alleen via het apparaat!
 
Nieuwe kaartmateriaal voor de ZUMO is vandaag op de mat gevallen *O* *O* *O*

Vanavond ff installeren, bedankt GArmin.
 
Nieuwe kaartmateriaal voor de ZUMO is vandaag op de mat gevallen *O* *O* *O*

Vanavond ff installeren, bedankt GArmin.

ik dacht pas einde dit jaar ,,, ik wacht een beetje dat ze de veranderingen rond almelo erin verwerkt hebben.........
die truc van nu kopen en in dec registreren. schijnt niet meer op te gaan
 
De veranderingen bij almelo komen er dit jaar ook niet op hebben ze mij gezegt bij Garmin in notter 2009 pas
pfff was er al behoorlijk pissig over tom tom heeft het namenlijk al in december gedaan en daar staat het wel bij op
okay wel twee verschillende merken en alle twee verschillende kaartmateriaal navteq en tele atlas
 
Nieuwe kaartmateriaal voor de ZUMO is vandaag op de mat gevallen *O* *O* *O*

Vanavond ff installeren, bedankt GArmin.
Ik wacht nog steeds -O-

Antwoord op een mailtje naar Garmin:
Dear _____,


Thank you for contacting Garmin(Europe)Ltd.



We are having some delays due to the large demand for updates. It will be with you shortly.


Kind regards

Lauren Crowe Garmin (Europe) Ltd


New Garmin accessory web shop now open - click here to get the most from your Garmin, or go to Garmin


______________________________________________________________
Liberty House | Hounsdown Business Park | Southampton | SO40 9RB | UK
T: 08082380000 | F: +44 (0)23 8052 4004 | www.garmin.co.uk
Registered office: Liberty House, Hounsdown Business Park, Southampton, SO40 9RB, UK. Registration no. 2724437 VAT Reg. No. GB568 6978 58


Original Message Follows: ------------------------
Hoe standaard kunnen ze het maken?
 
Ok goed nieuws de garmin is teruggestuurd of gemaakt, wat maakt het ook ut... Binnen 2 dagen beschik ik over hem *O*


Hier nog wat pics voor het fabriceren van een beugel op een supersport :Y

Waar laat je zo'n zumo toch... op een supersport....? Zo'n beugel door de kroonplaat kan niet omdat ik mijn voorbok dan niet meer kan gebuiken :? :? Dus moest ik wat anders verzinnen..

Nou ik heb een beugel gemaakt onder mijn kuipruit :)

Zo moest ie komen:
100_3354.JPG


Hier de stappen van het fabriceren van de beugel. De kosten zijnongeveer 5euro *O*
dit zijn de aangekochte onderdelen
100_3378.JPG


begin, de draadeinden van de spiegel, die ging ik gebruiken om de beugel aan vast te zetten.
100_3371.JPG

vervolgens verbindingsmoeren gehaald bij de bouwmarkt. Deze erop gedraaid.
100_3372.JPG

De verbindingsmoeren konden niet door de bijgeleverde beugel heen. DEze dus een beetje opgeboord.
100_3374.JPG

Toen erop geschoven.
100_3373.JPG

De beugel zat nu nog niet geklemd, daar moest ook wat op verzonnen worden. Bij de bouwmarkt een stukje pijp gekocht. Die op maar gezaagd en er tussen geklemt.
Nu kon ik de beugel vastklemmen.

zie het eindresultaat. *O* *O* *O*
100_3377.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ok goed nieuws de garmin is teruggestuurd of gemaakt, wat maakt het ook ut... Binnen 2 dagen beschik ik over hem *O*


Hier nog wat pics voor het fabriceren van een beugel op een supersport :Y

Waar laat je zo'n zumo toch... op een supersport....? Zo'n beugel door de kroonplaat kan niet omdat ik mijn voorbok dan niet meer kan gebuiken :? :? Dus moest ik wat anders verzinnen..

Nou ik heb een beugel gemaakt onder mijn kuipruit :)

Zo moest ie komen:
[afbeelding]

Hier de stappen van het fabriceren van de beugel. De kosten zijnongeveer 5euro *O*
dit zijn de aangekochte onderdelen
[afbeelding]

begin, de draadeinden van de spiegel, die ging ik gebruiken om de beugel aan vast te zetten.
[afbeelding]
vervolgens verbindingsmoeren gehaald bij de bouwmarkt. Deze erop gedraaid.
[afbeelding]
De verbindingsmoeren konden niet door de bijgeleverde beugel heen. DEze dus een beetje opgeboord.
[afbeelding]
Toen erop geschoven.
[afbeelding]
De beugel zat nu nog niet geklemd, daar moest ook wat op verzonnen worden. Bij de bouwmarkt een stukje pijp gekocht. Die op maar gezaagd en er tussen geklemt.
Nu kon ik de beugel vastklemmen.

zie het eindresultaat. *O* *O* *O*
[afbeelding]
een nette oplossing.
 
De veranderingen bij almelo komen er dit jaar ook niet op hebben ze mij gezegt bij Garmin in notter 2009 pas
pfff was er al behoorlijk pissig over tom tom heeft het namenlijk al in december gedaan en daar staat het wel bij op
okay wel twee verschillende merken en alle twee verschillende kaartmateriaal navteq en tele atlas


ik ben ook in notter geweest waypoint , dat hebben ze me gezegt.

wil nu zeker weten dat het kan nu kopen in dec registreren en dan de nieuwste kaarten downloaden met de mutaties van Almelo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan