Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.

klijko

MF veteraan
24 nov 2005
3.896
3
heerenveen e.o.
de prijzen zijn bekend
zumo 500 deLuxe (010-00567-22) € 780,00
zumo 550 Europe (010-00567-01) € 945,00
wat vinden jullie er van??
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je die prijzen gehaald?

In Italie hebben ze deze zomer mijn TomTom 700 gestolen en ik was erover aan het denken om een nieuwe gps te kopen die ik ook op de motor zou kunnen gebruiken, en de Zumo komt daarvoor in aanmerking.
 
Dan kan bij deze mijn TTR in de verkoop :D
Eindelijk een product waarover wel is nagedacht.
 
Verschil tussen 500 en 550:
Op de 500 is alleen Benlux voorgeinstalleerd, Europa map wordt wel meegeleverd op DVD.
Op de 550 is Europa reeds voorgeinstalleerd en een setje voor montage in de auto (houder + voedingskabel) wordt meegeleverd.
 
Dat zijn erg nette prijzen, die goed corresponderen met de USA adviesprijzen. Voorheen was het altijd US prijs + 20-30% die de invoerder in z'n zak stak. Netjes dus. Blijft wel een duur apparaat, maar die Tomtom is geen kneup wert, dus ge moet wa.
 
Ik vind het geen nette prijzen. Men vergeet dat er nog een Bluetooth helmset bijgekocht moet worden a 150 euro en dat je daarmee dus op 1100 euro zit.

Weer in de prijsklasse van de 2720 en 276c dus.

Ik zie liever iets uitkomen van Garmin wat vlot werkt en rond de Quest I & II zit qua prijs.
 
Dat zijn erg nette prijzen, die goed corresponderen met de USA adviesprijzen. Voorheen was het altijd US prijs + 20-30% die de invoerder in z'n zak stak. Netjes dus. Blijft wel een duur apparaat, maar die Tomtom is geen kneup wert, dus ge moet wa.

Inderdaad ja, die Tomtom da's ook met de komst van de Rider nog steeds niks. Ik ben onlangs met iemand met een Tomtom op toer geweest en de nadelen waren duidelijk hoor:
- hij moest de route in delen in het apparaat zetten omdat er maar beperkt waypoints in gaan :?
- mijn route kon hij ondanks het gestandaardiseerde gpx formaat niet inlezen omdat de tomtom alleen itn lust :?
- kan route alleen op het apparaat zelf maken :?
- hij moet aan de grens van kaart wisselen :?
- extra touwtje eraan omdat de bevstiging niet te vertrouwen is? :?

Enige positieve vond ik dat hij op het terras met z'n tomtom kan spelen omdat er een accu in zit, en dat kan ik niet met mijn 2610
 
- hij moet aan de grens van kaart wisselen :?

Dat is niet correct!
Ik heb zelf ook een TTR en je kan gewoon over de grens navigeren zonder dat je naar iets hoeft te doen. Ik vermoed dat hij dus niet 1 map van EUROPA heeft maar losse mappen van landen van europa.

Voor de rest heb je gelijk *D
 
Verschil tussen 500 en 550:
Op de 500 is alleen Benlux voorgeinstalleerd, Europa map wordt wel meegeleverd op DVD.
Op de 550 is Europa reeds voorgeinstalleerd en een setje voor montage in de auto (houder + voedingskabel) wordt meegeleverd.

en de 550 heeft een speaker, meer geschikt voor in de auto denk ik.
 
Je mag mijn TTR(europa) overnemen....... (deze is vanaf nu te koop)

De speaker werkt hetzelfde als in de 2610/2720, deze zit buiten de ZUMO, meestal in de 12V stekker
 
ik vind het wel intersant ,, maar wacht nog even.
de prijzen zijn gewoon best hoog ,, want je moet toch weer investeren in een beugeltje dit en een kabeltje dat ,, een blue tooth setje voor in de helm....
waarom geen all in prijzen ...
Je kan wel verschillende paketten krijgen waar het één en ander in zit , maar nooit precies zo als je wil ....

kan iemand me zeggen waarom de mee geleverde beugel niet deugt ???
 
ik vind het wel intersant ,, maar wacht nog even.
de prijzen zijn gewoon best hoog ,, want je moet toch weer investeren in een beugeltje dit en een kabeltje dat ,, een blue tooth setje voor in de helm....
waarom geen all in prijzen ...
Je kan wel verschillende paketten krijgen waar het één en ander in zit , maar nooit precies zo als je wil ....

kan iemand me zeggen waarom de mee geleverde beugel niet deugt ???

Is toch gewoon een RAM-mount die erbij zit? dus waarom zou dat niet deugen...

en voorts zitten alle kabeltjes er allemaal standaard bij, alleen die bluetooth headset zit er helaas niet bij :N :N

M. :W
 
wat ik me afvraag...

je hebt de benelux en europa versie

en ik ben eerder geneigd de benelux versie te kope omdat die gewoon goedkoper is, maar wat nou als ik toch een ritje wil doen in duitsland... kan ik dan een kaart van internet "lenen :9 " en alsnog een soort europa versie hebbe??



Edit: ik heb de specs nog es gelezen.. enige verschil is dat je met de EU versie er iets voor de auto bij krijgt geleverd en dat niet heel europa al voorgeinstalleerd is maar je heb apart wel een dvd met de hele kaart van europa..

of lees ik t nou alweer verkeerd :X
 
Laatst bewerkt:
wat ik me afvraag...

je hebt de benelux en europa versie

en ik ben eerder geneigd de benelux versie te kope omdat die gewoon goedkoper is, maar wat nou als ik toch een ritje wil doen in duitsland... kan ik dan een kaart van internet "lenen :9 " en alsnog een soort europa versie hebbe??
Bij Garmin werkt dat (meestal :? ) niet zo.... omdat je een code moet hebben om de kaart erop te zetten.

Moet bij TT ook, maar de interesse om deze te h%cken en/of de mogelijkheden hiervoor zijn beter ;) .

edit: ja idd, dat klopt. In de 550 zal dan ook wel meer geheugen zitten.
edit2: dat staat nergens.. althans, ik kan het niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
hmzz..
voorgeprogrammeerde Beneluxkaart
DVD MapSource® City Navigator Europe

dus de kaarten krijg je er al bij, maar die moet je er dan zelf opzette ofzo? of is dat niet de mapsource stuff??
 
hmzz..
voorgeprogrammeerde Beneluxkaart
DVD MapSource® City Navigator Europe

dus de kaarten krijg je er al bij, maar die moet je er dan zelf opzette ofzo? of is dat niet de mapsource stuff??
Ik weet het niet.... de info hierover is niet duidelijk op de Garmin site.
Ik ga ff geen aannames doen of gokken ;) .
 
Ik vind die prijzen nog steeds ultra hoog... hopen dat er wat meer concurrentie komt want volgens mij kunnen die prijzen nog gigantisch zakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan