Gas blijft hangen, alleen als de motor warm is

Zen77

Rookie
6 jul 2004
22
0
Hengelo
Hoi MFers,

Ten eerste: Ik heb een Diversion 600 :9

Probleempje:
Zeg hebben jullie wel eens gehad dat na een ritje van een uur (dus motor errug warm) dat de machine stationair loopt op 2.5x toeren. Ik kan wel iets gas terug draaien en dan loopt ie op 1,75 x. |(

Gekke is dat ie dit alleen doet als die warm is.

Daarnaast loopt ie trouwens iets te hoog gestationair, geprobeerd om kap af te halen zodat ik bij de gaskabel kan, maarjah krijg de kap er niet af. Moest volgens WPH eerst tank eraf. Hellup! :}

Owjah nog iets he, ik kan een GSX 600 F kopen voor 2500 euri, bj 94 met 38000 km. Is dat wat? Ennuh hoe rijdt een GSX t.o.v. een Sport/tour motor? Ik heb gelest op een nakedbike ennuh miene eerste brommerke is een Diversion.... :X

:]

Many thanks, the newbie :) .
 
Voor stationair lager afstellen hoef je niets los te maken, midden tussen je carburateurs zit een stationair stelschroef.
Het andere probleem lijkt op valse lucht of niet synchroon staan van je carburateurs.
Lekt 1 van je inlaatrubbers misschien en zuigt dan valse lucht? of gescheurd wellicht?
Dat kun je testen door een spuitbus met iets vluchtigs te nemen en terwijl je motor stationair draait op je inlaatrubbers te spuiten. Gaat het toerental omhoog dan weet je dat het gas mee naar binnen gezogen wordt en verbrand. (remreiniger/siliconenspray of iets anders)
Als je carburateurs niet synchroon staan trekt de ene de andere mee als het ware bij gas loslaten en valt dan langzamer in toeren terug.
 
Tiens,
Ik heb ook een probleempje met (vriendins) div600 (jaar2003-1200km, splinternieuw dus). Bij koud starten wordt de choke gebruikt. Wanner je choke die na het starten effe terugregelt naar pakweg 2000 toeren, dan gaat die div600 as een zot op en neer in toerental alles tussen 500 (!) en 3500. dit zonder gas te geven of aan de choke te komen. Pas bij warmere motor (na 3 minuten zowat) stabiliseert het. Ikzelf rij met nen div900 en daar treedt dat fenomeen helemaal niet op: vhoke halfweg zetten na koudstart en hij blijft zo rond de 2000 toeren draaien: perfekt stabiel. Iemand een idee vooraleer ik naar de dealer loop en die mij dan blaasjes probeert wijs te maken?
 
Ligt inderdaad niet aan je gas die blijft hangen, maar aan het stationair draaien. Probleem is, dat als je hem nu stationair minder toeren laat draaien, de kans bestaat dat hij stilvalt als hij nog koud staat. Mijn vorige motor moest ik ook steeds ietsje wijzigen in de winter/zomer.

Bij mijn YZF blijft trouwens m'n gas wel ietsje hangen, hij gaat maar langzaam terug. Zou er ergens een veertje versleten zijn of zo? 'T is niet zo erg als vroeger met de brommer die volgas bleef hangen :P . Heb er niet echt last van, maar ik moet er niet aan denken dat ie ineens bij vol gas blijft hangen.
 
Lekt 1 van je inlaatrubbers misschien en zuigt dan valse lucht? of gescheurd wellicht?
Dat kun je testen door een spuitbus met iets vluchtigs te nemen en terwijl je motor stationair draait op je inlaatrubbers te spuiten. Gaat het toerental omhoog dan weet je dat het gas mee naar binnen gezogen wordt en verbrand. (remreiniger/siliconenspray of iets anders)
Als je carburateurs niet synchroon staan trekt de ene de andere mee als het ware bij gas loslaten en valt dan langzamer in toeren terug.

:} Ik denk dat het zoiets is inderdaad. Ik heb in ieder wat idieen gekregen. Maar een kabel dat niet terug kan, daar zit ook wat in. Het gekke is alleen bij dat dit gebeurd wanneer de motor warm is. Hee, ik ga wat prutsen aan deze kant :o

Als er nog meer mensen andere tips hebben, please feel free to reply.
O-)
 
Ik gok op die inlaat rubbers ik heb het zelfde wel eens meegemaakt met mijn alfa
heb me toen ook gek gezocht naar kabels die misschien niet soepel waren of zoiets
bleek dat de rubbers poreus waren nieuwe rubbers er op en het was over
 
Terug
Bovenaan Onderaan