Gas blijft hangen

kiteBROII

Rookie
31 mrt 2005
11
0
Rijssen
Nogmaals ikkie,

Ik heb het volgende probleem het gashandvat van mijn motor loopt behoorlijk zwaar waardoor mijn gas blijft hangen en dus niet snel terug komt zoals het hoort. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is. Ik heb de gaskabels al geolied. Alle tips van harte welkom.

Groeten,

kiteBROII (Henrico)
 
Heb je misschien zo'n stuurgewichtje eraan zitten waar ie tegenaan loopt of tegen de behuizing zelf? Misschien ook even een beetje vet tussen handvat en stuur doen.

Kan ook zijn dat het bij je carbs stroef loopt.
 
Bedankt voor jullie reacties

Ik heb de gaskabels al gesmeerd en bij de carb's loopt ie ook niet zwaar. Als de gaskabels er af zijn en ik met de hand de carb's open doe en weer dicht laat vallen gaat dit uitermate soepel. Nog meer tips zijn welkom

Groet,

Henrico
 
Misschien dat één van de twee kabel te strak staat :?
Op de kabel die het gas opendraait moet +-5mm speling zitten. De kabel die gebruikt word om het gas dicht te draaien mag geen speling hebben!
 
Ik heb de gaskabels al gesmeerd en bij de carb's loopt ie ook niet zwaar. Als de gaskabels er af zijn en ik met de hand de carb's open doe en weer dicht laat vallen gaat dit uitermate soepel. Nog meer tips zijn welkom

Dan komt wsch de binnenkant van je gashandel/handvat tegen je stuur aan, dus ff hele armatuur ietsjes naar rechts verplaatsen, en ook ff binnenzijde handvat/stuur invetten
 
Terug
Bovenaan Onderaan