Gas blijft hangen?

SjeeleBrik

Die hard MF'er
14 aug 2006
276
78
Gilze
Ik heb het volgende probleem met m'n motor:Als ik het gas in een keer dichtdraai remt ie fijn op de motor af zoals het hoort, maar zodra ik het gas rustig dichtdraai gaat ie gewoon net zo hard rechtdoor.

Ik heb de gaskabel al gesmeerd,gaat ook mooi soepel.
De speling op de gashendel heb ik ook goed afgesteld.
Wie weet wat dit kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Misschien het asje op je carbs. smeren ?

Heb je trouwens maar 1 gaskabel en geen 2e als retour ?

Je kan ook ff je gaskabel bij je carbs. loshalen en ff kijken of de as van de carbs. vanzelf terugspringt naar dicht.
Anders misschien een veertje plaatsen.
 
Misschien het asje op je carbs. smeren ?

Heb je trouwens maar 1 gaskabel en geen 2e als retour ?

Je kan ook ff je gaskabel bij je carbs. loshalen en ff kijken of de as van de carbs. vanzelf terugspringt naar dicht.
Anders misschien een veertje plaatsen.

Ik heb zo'n systeem met 2 kabels,beide gaan soepel net als het asje op de carb,die veert ook gewoon terug zoals het hoort.
 
ik denk eerder dat ttie wat valse lucht trekt.
(inlaatspruitstuk)
Kan je kontroleren door wat kruipolie op t inlaatrubber te spuiten als ie stationair draait.
valt ie dan gelijk stil dan zit er n scheurtje
 
De retourkabel mag er niets mee te maken hebben !!

Deze kabel is er eigenlijk alleen voor de veiligheid (mocht het gas open blijven staan)

Maar ik denk dat ie bij jouw wel te los staat, anders zou je gas niet kunnen blijven hangen.

Maar als de as op je carbs. soepel gaat, zal het blijven hangen van je gas, toch aan je kabel(s) liggen.

Nergens een knik of een (te) korte bocht in je gaskabel ?
 
Als de kabels niet te strak staan. en het spontaan gekomen.

Ga er dan maar vanuit dat de kabel bijna doorgeroest is.

Trek em der maar uit en vernieuw em.
Een kapotte gaskabel wil je onderweg echt niet hebben.

Komplete sets kunnen prijzig zijn.
Zelf ga ik naar de fiets/brommer/scooter boer en haal een nieuwe buitenkabel (teflon gevoerd) en een losse rvs binnen kabel.

Met losse eind nippels die in meerdere diameters verkrijgbaar zijn vervang ik de zaak.
Gebruik de oude afstel nippels.
Scheelt een stuk in prijs en werkt beter dan origineel.
Tijd die het kost doe je zelf en kost ????
 
Laatst bewerkt:
De retourkabel mag er niets mee te maken hebben !!

Deze kabel is er eigenlijk alleen voor de veiligheid (mocht het gas open blijven staan)

Maar ik denk dat ie bij jouw wel te los staat, anders zou je gas niet kunnen blijven hangen.

Maar als de as op je carbs. soepel gaat, zal het blijven hangen van je gas, toch aan je kabel(s) liggen.

Nergens een knik of een (te) korte bocht in je gaskabel ?

Zit in iig geen knik o.i.d. in de kabel,ga straks es controleren op valse lucht,mocht dat het niet zijn dan haal ik gewoon een nieuwe kabel.
 
heb je misschien handvat verwarming ?

Wil soms nog wel eens een probleem geven met name als je van die balansdoppen hebt met een schroef die uitzet voor de bevestiging in je stuur (bij extra warmte van handvat kan ie dan wat gaan aanlopen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan