Gas blijft hangen

TomZXR750

MF'er
25 jul 2009
87
0
Amsterdam
Ik heb sindskort een probleempje waarbij ik hoop dat er iemand is die mij wat meer duidelijk kan geven.

Als ik de motor koud start en hem even laat draaien blijft hij stationair 1500 toeren draaien. Op het moment dat ik een stukje aan het rijden ben en de motor wordt warm dan lopen de toeren bij het stilstaan op richting de 3000. Bij het afremmen zakt hij gewoon onder de 3000, maar op het moment dat de koppeling wordt ingeknepen loopt hij langzaam op. Na 1 keer gas geven (bij stilstaan) zakt hij vervolgens wel weer redelijk terug naar 1500 toeren.

Gaskabels zijn goed gesmeerd en lopen soepel. Ook de gashendel zelf loopt soepel. Choke heb ik nog niet gecontroleerd, maar sluit naar mijn idee goed. Is dit de veer onder de carberateur, wat ik in andere topics heb gelezen, of is het mogelijk een ander probleem?

Mijn motor is een ZXR750 J2 uit 1992.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Ik zou in ieder geval die o-ringen vervangen, dat sluit zo nooit meer af.
Verder zou ik ze daarna goed co en synchroon afstellen.
Mocht hij daarna nog steeds niet goed lopen dan zou ik de hele carburateurs eens kritisch bekijken. Slijtage van naalden, naaldbuizen en gasschuiven kan bij deze carburateurs ook diverse van dit soort problemen veroorzaken. Hoeveel heeft hij gelopen?
 
Er staat geen o-ring op de tekening in dit rubber dus neem aan dat dit gewoon een geheel is. Hij reageerde sterk op de deo proef dus neem aan dat het probleem in ieder geval bij de valse lucht ligt. De motor gaat richting de 50k.
 
Ik heb de rubbers eraf gehad en carburateurs weer gemonteerd, maar hij blijft reageren op deo... De rubbers zijn nog allemaal goed en niet gescheurd, kan het probleem ook nog ergens anders liggen? Neem aan dat hij totaal geen reactie moet geven als je er iets op spuit?
 
als je er teveel deo op spuit, kan het ook via de achterkant aangezogen worden.
en dan reageert de motor ook, maar zuigt geen valse lucht.

draai je stationairmengselschroeven eens een slag uit/open.
het kan namelijk ook door een arm mengsel komen.
 
Probleem is zo te zien opgelost. Alles rubbers weer gemonteerd met beetje vloeibare pakking. Hij blijft stationair weer lekker 1500 toeren draaien. Starten gaat ietsjes moeilijker dan eerst, misschien stationairschroef nog iets opendraaien...

Bedankt voor de hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan