Gas blijft hangen

TomZXR750

MF'er
25 jul 2009
87
0
Amsterdam
Ik heb sindskort een probleempje waarbij ik hoop dat er iemand is die mij wat meer duidelijk kan geven.

Als ik de motor koud start en hem even laat draaien blijft hij stationair 1500 toeren draaien. Op het moment dat ik een stukje aan het rijden ben en de motor wordt warm dan lopen de toeren bij het stilstaan op richting de 3000. Bij het afremmen zakt hij gewoon onder de 3000, maar op het moment dat de koppeling wordt ingeknepen loopt hij langzaam op. Na 1 keer gas geven (bij stilstaan) zakt hij vervolgens wel weer redelijk terug naar 1500 toeren.

Gaskabels zijn goed gesmeerd en lopen soepel. Ook de gashendel zelf loopt soepel. Choke heb ik nog niet gecontroleerd, maar sluit naar mijn idee goed. Is dit de veer onder de carberateur, wat ik in andere topics heb gelezen, of is het mogelijk een ander probleem?

Mijn motor is een ZXR750 J2 uit 1992.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Je weet toch wat "onze" willem zou zeggen he? :)
;)

Carburateurs ... en modern genoeg om hoogstwaarschijnlijk met rubber spruitstukken aan blok verbonden te zitten ...

http://www.redmonkey.com/7r/specs_right.php?year=1992

Doe dus eens de simpele deodorant-proef voordat je begint te sleutelen ... met stationair draaiende motor op die rubbers sprayen maar niet zo wild dat het luchtfilter er van meesnoept want dan onzuivere proef ....

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results

"Eenvoudige" testjes nooit overslaan want kunnen tijd en geld uitsparen ... al is het maar om af te strepen waar iets NIET aan ligt.
 
;)

Carburateurs ... en modern genoeg om hoogstwaarschijnlijk met rubber spruitstukken aan blok verbonden te zitten ...

http://www.redmonkey.com/7r/specs_right.php?year=1992

Doe dus eens de simpele deodorant-proef voordat je begint te sleutelen ... met stationair draaiende motor op die rubbers sprayen maar niet zo wild dat het luchtfilter er van meesnoept want dan onzuivere proef ....

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results

"Eenvoudige" testjes nooit overslaan want kunnen tijd en geld uitsparen ... al is het maar om af te strepen waar iets NIET aan ligt.


Daar ist ie weer! :P
 
Ik heb eindelijk tijd gehad om aan de slag te gaan.

Ik heb op de plekken in de foto een aantal kleine spray-tjes deo gedaan en de motor begon direct in de toeren te klimmen. Is de test op deze manier goed uitgevoerd? Ik neem aan dat ik ervan uit kan gaan dat alle 4 de rubbers vervangen moeten gaan worden?
full
 
Dat is idd het haakje van de veer voor de choke. Daaronder (niet goed zichtbaar op de foto) ziet het er hetzelfde uit als bij de andere drie. De tweede foto is trouwens van dichterbij daar zie je die veer zitten.
 
Laatst bewerkt:
Dit zat van de carbs naar het luchtfilterhuis, rubber is er schijnbaar de vorige keer niet goed opgedaan en sloot daarom ook niet goed af. Is dit nog een probleem of maakt dat tussen deze aansluiting niet zoveel uit?
full
 
dan heb ik niets gezegd.
dan rest je nu alleen nog en controle van de inlaatrubbers.
vervangen zou ik alleen doen als ze gescheurd zijn.
soms zitten de schroeven los of ligt de flens van het rubber niet goed tegen de kop aan.
of zitten de klemmen om de carbs vast te zetten los.
 
Laatst bewerkt:
dat is niet goed maar daar kan de motor geen valse lucht aanzuigen.
maar de motor kan daar wel op reageren bij de deotest.
maar voor het varieerende stationair toerental zou het niets uit moeten maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan