FreekT
MF'er
- 14 jan 2013
- 220
- 0
1000km en twee maanden geleden heb ik een grote beurt laten uitvoeren op mijn Suzuki SV650 uit 2006. Hierbij zijn onder andere de bougies geïnspecteerd en de kleppen gesteld. Na deze beurt liep de motor een beetje laag stationair, maar dit nam ik voor lief en ging verder. De laatste dagen merkte ik echter dat de motor wel heel laag stationair liep en ook heel vaak uitviel. Hierop heb ik aan de stationairschroef gedraaid om hem iets hoger stationair te laten lopen, maar het probleem werd alleen maar erger.
Vanochtend bleef de motor laag stationair draaien als hij gestart werd. Als je daarna gas gaf en het toerental kwam boven de 4000 uit, dan bleef hij daarop hangen terwijl het gas dicht was. Af en toe valt het toerental echter weer terug naar 1000 en valt de motor uit. Tijdens de rit heb ik een keer een foutmelding gekregen, maar omdat ik geen gereedschap bij mij had, kon ik deze niet uitlezen en na een tijdje was deze ook weer verdwenen. Dit alles resulteerde toch wel in gevaarlijke situaties op de weg, dus ik ben gelijk naar de motorzaak gereden om het probleem te melden.
Bij de motorzaak hebben ze even gekeken, maar wisten ze ook niet precies wat het probleem was. Ze wisten mij echter wel meteen te vertellen dat het niet door de grote beurt gekomen is, want dan zitten ze niet aan het gaskleppenhuis of de afstelling van de motor.
Ze roken echter wel dat de motor veel benzine verbruikte.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn met de motor en of het kan liggen aan de grote beurt die uitgevoerd is?
Vanochtend bleef de motor laag stationair draaien als hij gestart werd. Als je daarna gas gaf en het toerental kwam boven de 4000 uit, dan bleef hij daarop hangen terwijl het gas dicht was. Af en toe valt het toerental echter weer terug naar 1000 en valt de motor uit. Tijdens de rit heb ik een keer een foutmelding gekregen, maar omdat ik geen gereedschap bij mij had, kon ik deze niet uitlezen en na een tijdje was deze ook weer verdwenen. Dit alles resulteerde toch wel in gevaarlijke situaties op de weg, dus ik ben gelijk naar de motorzaak gereden om het probleem te melden.
Bij de motorzaak hebben ze even gekeken, maar wisten ze ook niet precies wat het probleem was. Ze wisten mij echter wel meteen te vertellen dat het niet door de grote beurt gekomen is, want dan zitten ze niet aan het gaskleppenhuis of de afstelling van de motor.
Ze roken echter wel dat de motor veel benzine verbruikte.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn met de motor en of het kan liggen aan de grote beurt die uitgevoerd is?