Gas erop en plat door een bocht?

ApRiLiA_SMOKE

Banned User
16 jan 2003
2.209
0
slettendam
Ik neem vaak een bocht met een pittige snelheid en als het kan doe ik er nog een scheutje gas bij maar ga nooit echt plat zoals je hier vaak leest met de steppies aan de grond of knietje.
Nu vraag ik me dus af of die jongens die heel plat door de bocht gaan wel het gas erop houden, dicht gooien of zelfs nog gas bijgeven wel zoveel sneller zijn dan iemand die er de snelheid inhoud en niet zo plat gaat.
Nu weet ik dat je heel erg plat kan met een sportbike maar als je puur op snelheid gaat kijken zal degene die platter door een bocht gaat per defenitie wel sneller zijn. :?
Plus de risico: hoe platter hoe minder grip :? en dit met veel snelheid leid eerder tot een slippper.
Graag jullie opinie hierover 8-)
 
"For a given speed, the quicker you turn your bike, the
less lean angle you use."

Ofterwijl, als jij snel kan sturen, heb je minder hellingshoek nodig aldus Keith Code.

Hoe langzamer je stuurt, hoe meer lean angle je nodig hebt.

Grtz,

P~
 
[clueless]Maar door minder schuin te hangen stuur je toch niet sneller, maar toch slechts minder?[/clueless]
 
Als je laat en snel instuurt ben halverwege de bocht al afgewerkt. Kun je meteen het gas erop zetten, de motor komt dan vanzelf overeind. Vroeg insturen dan moet je de motor lang op 'een oor' laten liggen.

Ik merk dat ik de motor ook niet echt plat leg, terwijl ik qua bochtensnelheden niet echt onder doe bij jongens die wel kneedownen.
 
Je bedoelt dat je de bocht sneller neemt omdat je de motorfiets er op het laatste moment hard in gooit? Maar dan moet je toch juist even (al is het maar kort) extra schuin?
 
gas geven..

bouw me gas op in de bocht..

je moet NOOIT maar dan ook NOOOIT gas dicht doen dan loopt die wijd.. ook als je gas terug neemt..

Je moet het opbouwen..
 
Eerst in tempo komen, niet direct als een bezetene gaan jassen. Dan rustig bocht in en zo lang mogelijk aan de buitenkant hangen, tot apex in zichtkomt, dan brommer naar binnen laten vallen en aan het gas gaan hangen.

Je bouwt in de bocht dus snelheid op. Eigenlijk altijd 'druk' op het achterwiel houden.

8-)
 
Ik heb lang geleden tijdens een cursus eens van een instructeur een gevleugelde kreet opgevangen die ik nooit meer vergeten ben:
"Beter als een wokkel de bocht in en als een speer eruit, dan omgekeerd".

De uitleg die erbij hoorde was simpel:
"De praktijk leert dat veel (vooral onervaren) motorrijders juist als een speer de bocht in gaan, vervolgens gas terug moeten nemen en er dan als een wokkel uitkomen". :+

Dit komt dus naadloos overeen met de commentaren hierboven.
 
"For a given speed, the quicker you turn your bike, the
less lean angle you use."

Ofterwijl, als jij snel kan sturen, heb je minder hellingshoek nodig aldus Keith Code.

Hoe langzamer je stuurt, hoe meer lean angle je nodig hebt.

Dit komt doordat wanneer je snel INstuurt je minder veerweg gebruikt !!
Heb et eens gelezen... zal et eens nakijken een keer.

Gewoon als je op de bocht aankomt rijden remmend insturen, dan staat je voorvork het stijlst. Net voor de apex (of binnenkant van de bocht) je rem los en 'op het gas gaan' gelijdelijk opbouwen en uitaccelereren....

Als je maar genoeg snelheid IN de bocht houdt...
 
De uitleg die erbij hoorde was simpel:
"De praktijk leert dat veel (vooral onervaren) motorrijders juist als een speer de bocht in gaan, vervolgens gas terug moeten nemen en er dan als een wokkel uitkomen". :+
Dit komt dus naadloos overeen met de commentaren hierboven.
Speer bocht in, met goeie lijn en dan als een kogel de bocht uitkomen met het gas wijd open :)
Je komt eerder als een wokkel een bocht uit als je te snel neemt eb deze niet kent en je dan vergist in de scherpte of richtingting die de bocht neemt.
 
Je komt eerder als een wokkel een bocht uit als je te snel neemt eb deze niet kent en je dan vergist in de scherpte of richtingting die de bocht neemt.
Als ik zoiets lees, en dan met name het stukje "eb deze niet kent en je dan vergist in de scherpte of richtingting" dan houd ik mijn hart vast voor je. Ik rijd in ieder geval liever op zicht dan op de gok O-)
 
Als ik zoiets lees, en dan met name het stukje "eb deze niet kent en je dan vergist in de scherpte of richtingting" dan houd ik mijn hart vast voor je. Ik rijd in ieder geval liever op zicht dan op de gok O-)
Mee eens, bochten die ik niet ken ga ik in als een schone maagd totdat het tijd is voor het vliesjete doorbreken 8-)
 
Als ik een bocht niet ken ga ik ook eerst verkennen en daarna pas de snelheid opvoeren. De bocht niet al te snel inkomen en daarna pas het gas erop. Na een paar keer gaat het gas er pas echt op

Je kan heel erg plat met de motor. Als de stepjes de grond raken zit je aan de max. Voor mij werkt het beste het knietje over de grond. Veel gas kan je lekker hangen aan je motor. Iedereen heeft zijn eigen manier van rijden. Laat je in iedergeval nooit opnaaien door mensen die sneller zijn, die blijven toch wel bestaan. Krijg je alleen maar ongelukken van.
 
Als ik zoiets lees, en dan met name het stukje "eb deze niet kent en je dan vergist in de scherpte of richtingting" dan houd ik mijn hart vast voor je. Ik rijd in ieder geval liever op zicht dan op de gok O-)

Je hoeft je hart niet vast te houden hoor, kijk maar eens naar dit
Topic.

Deze jongen is binnen een jaar al 3 keer op z'n plaat gegaan, en aan dit soort topics te zien heeft hij er nog steeds geen genoeg van.
 
Je hoeft je hart niet vast te houden hoor, kijk maar eens naar dit
Topic.
Deze jongen is binnen een jaar al 3 keer op z'n plaat gegaan, en aan dit soort topics te zien heeft hij er nog steeds geen genoeg van.
Gaat nergens over dude :(
Ik ga 3 * maal op m,n plaat de ander 1 keer en kan het niet meer na vertellen en de gelukkige onders ons nooit, doe nou niet alsof ik het opzoek wat dat is niet zo.
Ik start hier een topic met een stelling waarover ik graag de menig van anderen hoor en niet met de bedloeling mezelf in de vernieling te rijden O-)
Dus hoe op met slappe gelul want als jij denkt dat ongelukken allen gebeuren bij types als ik ik loop jij nog veel meer gevaar. |(
 
Je familie en vrienden schijnen er toch anders over te denken.....
Maar zoals de Engelsen zeggen: "Only Time Will Tell.....", en het seizoen is net begonnen.
Ik doe niet aan seizoenen, rij wanneer ik wil.
Ja.eindleijk een gemeenscahppelijk punt" only time will tell" ook al klinkt dat erg dramatisch.
En wat "time" betreft hebben we dat niet voor eeuwig dus i'll see you in biker heaven or hell :9
 
Op dinsdag 29 april 2003 23:02 schreef Mosselman het volgende:

was het eerste dat bij me opkwam......
Dacht dat jij alleen aan mosselen dacht :?
maar zou het niet doen hoor smoke.....hoewel kan je wel weer iemand de schuld te geven als je valt
Schuld bekennen heb ik gedaan maar jij heb nergens schuld aan je bent een heilig boontje met een schaal mosselen(dooie beestjes met een schild) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan