Gas erop, hier controleren ze niet

TNT

MF veteraan
10 nov 2004
1.576
0
Maasbracht
Iedereen kent wel de waarschuwingsgebaren van mede-motorrijders als er een controle is ergens:

- vlakke hand
- handpalm naar onderen
- en op-en neer bewegen

Met andere woorden: afremmen, ze staan te controleren.

Maar wat als je nu van een geweldig stuk weg komt waar je heerlijk kunt gassen en er staat geen controle. Je wilt tegemoetkomende motorrijders eigenlijk kunnen zeggen: gas erop, geen controle.

Maar hoe zou dat gebaar eruit kunnen zien? Draaien met de pols (m.a.w. GAS EROP)?

:) TNT :)
 
Iedereen kent wel de waarschuwingsgebaren van mede-motorrijders als er een controle is ergens:

- vlakke hand
- handpalm naar onderen
- en op-en neer bewegen

Met andere woorden: afremmen, ze staan te controleren.

Maar wat als je nu van een geweldig stuk weg komt waar je heerlijk kunt gassen en er staat geen controle. Je wilt tegemoetkomende motorrijders eigenlijk kunnen zeggen: gas erop, geen controle.

Maar hoe zou dat gebaar eruit kunnen zien? Draaien met de pols (m.a.w. GAS EROP)?

:) TNT :)
Er is volgens mij een héél simpel gebaar, ZELF kraan helemaal open draaien.
:)
 
Leuk als er dan toch een flitser blijkt te staan die ook jij niet gezien had. Daar maak je je zeker populair mee ;)
'k vind het eigenlijk niet nodig om iemand aan te zetten tot gassen, dat moet iedereen voor zichzelf maar uitmaken. Een teken dat ze staan te flisten is dan wél weer erg sympathiek.
 
ik ben al 2 keer de dans ontsprongen door mede motorrijders die aangaven dat ik rustig moest rijden.

maar gas erop :N! zal ik ook nooit proberen te gebaren (statiefjes zijn zwaar !@#)
 
A) Eerste keer ff kijken of er geen flitsers staan;
B) Terugrijden;
C) Nogmaals mooie stukkie weg pakken ....... gáááááááásssssssssss })
 
Laatst bewerkt:
Ik teken altijd een politieauto in de lucht (meestal een VW Golf maar als ik zin heb ook wel een Volvo V70) en dan zo een kruis er doorheen. Lijkt me wel duidelijk 8-)
 
He ja zitten er straks van die grappenmakers tussen (die al dan niet voor de politie zelf werken) die voor controle punten heen en weer gaan rijden en het universele motor gebaar van sneller rijden maken.

Kijk als iemand voor de grap rustig rijden gebaar maakt en er is geen flits kost het je niks (behalve wat seconden om weer op je snelheid te komen).

Geke Henkie die anno 2007 nog een wildvreemde vertrouwd met zo iets.
 
Zelfs als wij in de auto zitten seinen we altijd naar motorfietsen zodra we flitsers e.d zien staan. Vaak wel zo netjes, en scheelt ook in de ander zijn of haar portemonnee. :Y
Maar om elkaar aan te zetten tot snelheid, zie ik niet zitten..
Je zal niet de eerste zijn die het gebaar van '' gáááásss }) '' geeft en de volgende dag in het lokale krantje leest dat een motorrijder verongelukt is vanwege een te hoge snelheid, en per ongeluk op een kind knalde ofzo..

Jaja, moraalridder eerste klas, maar het schuldgevoel wat je eraan over houdt.. komt je niet meer van af. :N
 
Waarschuwen voor flitsers is natuurlijk fout, maar valt nog onder "ongehoorzaam".
Is overigens ook strafbaar en kan zelfs bekeurd worden.
Eigenlijk vreemd dat we, als motorrijders onder elkaar, mekaar waarschuwen voor een snelheidscontrole. Bevestigd weer een vooroordeel dat iedere motorrijder te hard rijdt.
(Iedereen weet toch dat dat niet waar is O-) )

Als je aangeeft dat iemand gerust te hard kan rijden is dat wel heel erg stout.
Zou ik dus niet doen. Daar is de individuele motor- of autorijder lekker zelf verantwoordelijk voor.
 
Laatst bewerkt:
By the way:

Ik rijd dagelijks op een 80-km.-weg waar steevast gecontroleerd wordt, maar nooit op een vaste plek. Niemand die het in zijn hoofd haalt om daar te hard te rijden. Geen onnoze inhaalacties of bumperkleven, iedereen rijdt relaxed 80.

Laatst hield ik mij op de snelweg aan de maximumsnelheid, maar toen werd ik echt door alles en iedereen ingehaald. (was trouwens ook de eerste en laatste keer).
Zouden de controles dan toch effect hebben?
 
vindt het een btje overbodig gebaar als je een motorrijder ziet die dus niet gebaart dat je rustig aan moet rijden staat er dus geen flitser (als ik dit zo lees) en is het dus overbodig om dan te zeggen dat je het gas erop mag gooien, want hij heeft niet gebaart rustig aan te doen dus zal er wel geen flitser staan.
;)
Of je wordt gewoon weer genaaid. Maar goed om dan toch maar een gebaar te posten.
Je kan natuurlijk gewoon oop je zadel gaan staan als teken van kijk als ik dit kan doen zonder mn rijbewijs kwijt te raken is er dus geen 5-0. _O-
 
Leuk als er dan toch een flitser blijkt te staan die ook jij niet gezien had. Daar maak je je zeker populair mee ;)
'k vind het eigenlijk niet nodig om iemand aan te zetten tot gassen, dat moet iedereen voor zichzelf maar uitmaken. Een teken dat ze staan te flisten is dan wél weer erg sympathiek.

:^
 
By the way:

Ik rijd dagelijks op een 80-km.-weg waar steevast gecontroleerd wordt, maar nooit op een vaste plek. Niemand die het in zijn hoofd haalt om daar te hard te rijden. Geen onnoze inhaalacties of bumperkleven, iedereen rijdt relaxed 80.

Laatst hield ik mij op de snelweg aan de maximumsnelheid, maar toen werd ik echt door alles en iedereen ingehaald. (was trouwens ook de eerste en laatste keer).
Zouden de controles dan toch effect hebben?
Hoeveel ongevallen gebeuren er nog altijd op die weg?
Als er NOOIT ongevallen gebeuren op die weg, dan pas zul je mogen zeggen dat de verkeerscontroles efficiënt zijn, anders dient het enkel om de staatskas te spijzen.
 
Zelfs als wij in de auto zitten seinen we altijd naar motorfietsen zodra we flitsers e.d zien staan. Vaak wel zo netjes, en scheelt ook in de ander zijn of haar portemonnee. :Y
Maar om elkaar aan te zetten tot snelheid, zie ik niet zitten..
Je zal niet de eerste zijn die het gebaar van '' gáááásss }) '' geeft en de volgende dag in het lokale krantje leest dat een motorrijder verongelukt is vanwege een te hoge snelheid, en per ongeluk op een kind knalde ofzo..

Jaja, moraalridder eerste klas, maar het schuldgevoel wat je eraan over houdt.. komt je niet meer van af. :N

Aantal weken geleden ben ik ook nog "gered" door een koekblikker. Op de N247 de ijtunnel zijn ze al een tijd bezig met het asfalt ect ect .. dus 80 met een paar slingers erin. Best smal ook (wel 2 baans) ... maar 50 is wel heel langzaam als je net van de A10 af komt knallen .. dus rijdt je vaak wat harder O-) dan is toegestaan. Ik rij daar dan overigens altijd als het rustig is en niet als er gewerkt wordt of tijdens de spits.

Rij ik richting A'dam ... zie ik toevallig een koekblikker uit het raam hangen als een aap en met zijn arm zwaaien. De welbekende beweging uit de post van TS. Dus ik ga van het gas en jahoor .. groepje studenten waren aan het laseren :r Precies op een stukje wat je dus niet kan zien .. en achter een 50km bordje :r

Wel mijn RBW'tje gespaard :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan