Gas(kabel) blijft hangen als motor warm is

ShaneMassa

Rookie
29 dec 2018
1
0
Den Haag
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje; mijn gas(kabel) blijft hangen als mijn motor goed warm is. Dit gebeurt pas na ongeveer 30/40 min rijden. Hij loopt dan stationair 2500 toeren. Door mijn gashendel stevig dicht te draaien, loopt hij weer gewoon op 1500 stationair. Het lijkt dus een mechanisch probleem, maar als ie koud is heeft ie nergens last van.

Ideeen? Valse lucht al gechecked. Gaskabel (open) is nieuw(hij deed dit ook met de oude kabel) deze vervangen omdat het kunststof bochtje was gebroken met demonteren. Ik heb ook de afstelling van de kabels gechecked. Gaskabel (dicht) is nog wel de originele maar deze staat "slap" als mijn gashendel dicht is.

Het gaat om een Kawa Zephyr 750 uit '91.

Thanks!
 
Door mijn gashendel stevig dicht te draaien, loopt hij weer gewoon op 1500 stationair.

Gaskabel (dicht) is nog wel de originele maar deze staat "slap" als mijn gashendel dicht is.

als je dicht-kabel speling heeft, trek je de gaskleppen niet "extra" dicht door stevig aan je gashendel te draaien. het probleem moet dus in de open-kabel liggen. alles nog eens na-lopen zou ik zeggen.
 
klemt het gashandvat niet gewoon door verkeerde afstelling als hij warm wordt door lang vast te houden? heb je toevallig handvatverwarming gemonteerd?
en normaal worden de gaskabels alleen op trek belast bij een dubbel kabel systeem dus bij dicht draaien wordt er vanuit het stuur getrokken aan de kabel om de gasklep dicht te draaien en bij gasgeven wordt er aan de kant getrokken om de gasklep open te doen. als er bij gas dicht draaien dus een slappe kabel is aan de kant om de klep dicht te draaien dan wordt er dus gedrukt door de kabel om te openen en daar zijn bodenkabels niet voor gemaakt. het probleem moet je dus waarschijnlijk zoeken in de gaskabels (of de afstelling daarvan) of het gashandvast.
 
als de motor dit ook deed met de oude kabel, dan zit het dus niet in de kabel.
als je het gas stevig dichtdraait dan vervormt de boel een beetje en gaan de gaskleppen toch iets dicht.
wanneer je het gas los laat, gaat het toerental weer omhoog.
dus het zit in de afstelling van het stationaire mengsel of er word valse lucht aangezogen.
carburateurs misschien eraf gehad?
vacuumslangetje los?
inlaatrubbers verdroogd?
 
Je weet dat er ook een stelmogelijkheid om het stationair toerental af te stellen?
Vaak zit hier een zwarte geribbelde draaiknop op.
Probeer die eens te stellen en controleer meteen of bij het gas dicht of de gaskleppen wel helemaal dicht gaan tot deze aanslag van de stelmogelijkheid
 
Terug
Bovenaan Onderaan