Gas los in Duitland

Ach we zijn wel eens speciaal naar Frankfurt gereden om alleen een schnitzel te eten en weer naar huis. Enkele reis was 300km
Even vlammen over "die Autobahn"
 
Lol ;-)

Ik zit idd nog in een rbw avontuurtje verwikkeld. Heb vandaag te horen gekregen dat ik m weer op mag halen, maar ik moet wel het papiertje meenemen wat morgen pas in de bus ligt. :(
Aangezien ik het geen succes vind om m in NL open te trekken wil ik toch een keertje DE in gaan.
Een paar kilometer is voldoende, gewoon om even z'n top aan te tikken (zou rond de 265km/h liggen), om vervolgens weer richting huis te vertrekken.
Ik wil spoedig ook een dynojet kitje erin plaatsen, en het dan nog eens een keer gaan proberen.
Met die bandit is het er nooit van gekomen, maar daar heb ik een paar keer de 200 aangetikt. Rijdt toch niet prettig met de gedachte dat agent paparazzi op de loer kan liggen, maar anders had ik m toch wel een keer uitgetest.

Het enige waar ik een beetje schrik voor heb, is voor het overige verkeer. Ik weet nl dat ik bij die snelheid waarschijnlijk niet veel meer zal zien van het verkeer achter me, en als daar zo'n grapjas besluit om mij dan nog even rechts in te halen met die snelheid dan zal ik me zeker niet prettig voelen op zo'n weg...
Maar goed, Venlo en dan de grens over.
Hier in Nederland is het zo dat het 120km/h is als er niets anders aangegeven staat, daar dus onbeperkt?
Het zou weer echt iets voor mij zijn (gelet op mijn rbw avontuurtje van afgelopen zaterdag) om in de veronderstelling te zijn dat ik op zo'n weg zit, waar het dan blijkt dat je toch niet zo hard mag. |(


De keus voor "gas los" als topictitle was bewust gekozen om replies op te wekken ;)
Vind t niet slecht, 19 replies binnen een uur.
 
Laatst bewerkt:
Weer een HOLlander die denkt dat NEDERland alleen maar uit dat stukje randstad bestaat.....
:Y
Kleine wereld leef je in, kom je weleens in Duitsland? daar mag je helemaal los, wist je dat? ;)
Ben er wel eens geweest, maar ik vond het niet leuk... De mensen praten er zo raar.

Net als in Brabo-, Tukker- en Limboland trouwens ;)
 
Het enige waar ik een beetje schrik voor heb, is voor het overige verkeer. Ik weet nl dat ik bij die snelheid waarschijnlijk niet veel meer zal zien van het verkeer achter me, en als daar zo'n grapjas besluit om mij dan nog even rechts in te halen met die snelheid dan zal ik me zeker niet prettig voelen op zo'n weg...
Maar goed, Venlo en dan de grens over.
Hier in Nederland is het zo dat het 120km/h is als er niets anders aangegeven staat, daar dus onbeperkt?
Het zou weer echt iets voor mij zijn (gelet op mijn rbw avontuurtje van afgelopen zaterdag) om in de veronderstelling te zijn dat ik op zo'n weg zit, waar het dan blijkt dat je toch niet zo hard mag. |(
Ik moet zeggen dat ik soms ook wel wat zit te twijfelen in Duitsland. Als je wat harder gaat dan kan je soms weleens zo'n klein bordje 120 missen. Maar meestal zijn dat dan redelijk korte stukken in de buurt van afritten of steden en daarna kom je dan weer een bordje "einde 120" tegen en weet je zeker dat je weer los kan gaan.

Met de motor nog niet in Duitsland gereden, maar met de auto heb ik de ervaring dat de meesten toch redelijk "netjes" rijden, in de zin van dat ze je niet met volle snelheid rechts gaan inhalen ofzo. Ze blijven er wel dicht achterhangen en gaan meteen weer met het gas erop als je naar rechts gaat, maar je rechts inhalen heb ik nog niet meegemaakt.
 
Ohja, voor de gas los fanaten hier:

Als jullie blazen op de autobahnen hou er rekening dat op- en afritten in Duitsland in het algemeen krap bemeten zijn. Ook heb je het effect dat je na ver over de 200km/h gereden te hebben je ineens 100km/h het idee hebt dat je zowat stilstaat. Om dan een afrit te nemen wordt weleens lastig.......

Bij de afslag Gescher van de A31 (welbekend van route67) zijn al diverse motorrijders onder de vangrails door de hulpverleners weggepeuterd........
 
Let wel even op, het is wel heel erg leuk hoor maar, als er iets gebeurt ben je niet verzekerd!
Je moet nl. kunnen bewijzen dat het ongeluk ook was gebeurt met 130km/h.
Dit kan dus bijna nooit.

Nou heb je met een aanrijding met 220 km/h ook niets meer aan je verzekering trouwens.

GEWOON SCHEUREN DUS!!!

Jij bent ALTIJD verzekerd in duitsland, stop nu toch eens met die onzin uit te kramen, het is alleen zo dat er wel eens vragtekens bij de SCHULDvraag gezet kunnen worden als je harder rijdt dan de adviessnelheid (en dat is dus 130 kmh)

Het enige waar je ECHT goed op moet letten is de HOLLANDSE kentekens, die rijden daar net zo idioot als hier, dus zonder te kijken van baan verwisselen, en dan doodleuk links blijven rijden.

Een regeltje nog ter info.....
Links rijden daar is net als hier niet toegestaan, maar daar hebben ze een aardig regeltje voor. Als je er korter over doet dan 25 sec (plus/minus) dan hoef je niet in te voegen, dus dan mag je op je midden/linker baan blijven rijden, dist om een relatief rustiger verkeersbeeld te krijgen, maar daar heb je in het algemeen geen last van met de motor.....


Nogmaals voor de zekerheid LET OP DE NEDERLANDSE KENTEKENS, vooral in deze vakantieperiode
 
Jij bent ALTIJD verzekerd in duitsland, stop nu toch eens met die onzin uit te kramen, het is alleen zo dat er wel eens vragtekens bij de SCHULDvraag gezet kunnen worden als je harder rijdt dan de adviessnelheid (en dat is dus 130 kmh)

Het enige waar je ECHT goed op moet letten is de HOLLANDSE kentekens, die rijden daar net zo idioot als hier, dus zonder te kijken van baan verwisselen, en dan doodleuk links blijven rijden.

Een regeltje nog ter info.....
Links rijden daar is net als hier niet toegestaan, maar daar hebben ze een aardig regeltje voor. Als je er korter over doet dan 25 sec (plus/minus) dan hoef je niet in te voegen, dus dan mag je op je midden/linker baan blijven rijden, dist om een relatief rustiger verkeersbeeld te krijgen, maar daar heb je in het algemeen geen last van met de motor.....


Nogmaals voor de zekerheid LET OP DE NEDERLANDSE KENTEKENS, vooral in deze vakantieperiode


Daar hebben we al genoeg over gehoord NL is Nur Links........wat een vooroordeel... |(

Ben kortgeleden vanaf Basel tot aan de Afslag Gronau (A31) richting NL en ik heb daar niets van gemerkt......
 
Zodra je in Duitsland het ronde witte bord met zwarte diagonale streep tegenkomt dan kan je los. Let alleen wel goed op de borden die snelheid aangeven, maar merk je snel genoeg want dan letten de meeste duitsers zelf ook wel op de snelheid. :Y

Oh en beide de borden 120 met als onderbord "bei Nase"kan je ook doorknallen, alleen niet bij neerslag dus.
 
Jij bent ALTIJD verzekerd in duitsland, stop nu toch eens met die onzin uit te kramen, het is alleen zo dat er wel eens vragtekens bij de SCHULDvraag gezet kunnen worden als je harder rijdt dan de adviessnelheid (en dat is dus 130 kmh)

Het enige waar je ECHT goed op moet letten is de HOLLANDSE kentekens, die rijden daar net zo idioot als hier, dus zonder te kijken van baan verwisselen, en dan doodleuk links blijven rijden.

Een regeltje nog ter info.....
Links rijden daar is net als hier niet toegestaan, maar daar hebben ze een aardig regeltje voor. Als je er korter over doet dan 25 sec (plus/minus) dan hoef je niet in te voegen, dus dan mag je op je midden/linker baan blijven rijden, dist om een relatief rustiger verkeersbeeld te krijgen, maar daar heb je in het algemeen geen last van met de motor.....


Nogmaals voor de zekerheid LET OP DE NEDERLANDSE KENTEKENS, vooral in deze vakantieperiode


Idd Nederlandse kentekens betekend GEVAAR!!!! 3 jaar terug op weg naar de wintersport flink in de file gestaan. Er waren op diverse plekken Nederlanders op elkaar geknald. _O- _O- Alle ruimte van de wereld en nog zoeken ze lkaar op :+

Als de Nederlanders op de snelwegwat meer als duitsers reden, waren er denk ik minder ongevallen. Moet ook wel, want als je daar je bak naar links knalt,kan het nogal eens gebeuren dat er wat onderdelen van je achterkant door de lucht vliegen.
Als je braaf 120 rijdt en er komt een meredes met 250 naar binnen zetten komt dat hard aan.
 
Daar hebben we al genoeg over gehoord NL is Nur Links........wat een vooroordeel... |(

Ben kortgeleden vanaf Basel tot aan de Afslag Gronau (A31) richting NL en ik heb daar niets van gemerkt......

Oh dus jij bent dus ook een van die gevaren waar wij voor op moeten passen O-) O-) O-) O-) O-) O-) O-) O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan