Gas los in Duitland

White Scorpion

Die hard MF'er
10 jul 2005
412
1
Tilburg
Het is algemeen bekend dat er in Duitland stukken zijn waar je je gas open mag trekken zonder continue op amateur-paparazzi te letten die weer stiekem een piccie van jou en je motor willen maken.

Ik heb echter geen flauw idee waar ik deze wegen zou kunnen vinden en hoe ik ze zou kunnen herkennen. Zijn er bepaalde borden of wegnummers waar je dit aan kunt zien?
Ik zal in de buurt van Eindhoven de grens over gaan, dus als je daar nog een weg weet, ik heb interesse ;)

Dank!
 
Het is algemeen bekend dat er in Duitland stukken zijn waar je je gas open mag trekken zonder continue op amateur-paparazzi te letten die weer stiekem een piccie van jou en je motor willen maken.

Ik heb echter geen flauw idee waar ik deze wegen zou kunnen vinden en hoe ik ze zou kunnen herkennen. Zijn er bepaalde borden of wegnummers waar je dit aan kunt zien?
Ik zal in de buurt van Eindhoven de grens over gaan, dus als je daar nog een weg weet, ik heb interesse ;)

Dank!
Het mag zoiezo alleen op snelwegen. Als er geen beperkingen zijn aangegeven is de snelheid vrij. Anders geldt de snelheid die op de borden staat. Als je bij Venlo de grens over gaat, heb je al gauw een stuk vrij baan (behalve 's nachts, meen ik).
 
Het mag zoiezo alleen op snelwegen. Als er geen beperkingen zijn aangegeven is de snelheid vrij. Anders geldt de snelheid die op de borden staat. Als je bij Venlo de grens over gaat, heb je al gauw een stuk vrij baan (behalve 's nachts, meen ik).
:^

Alleen als er een beperking staat, mag je niet onbeperkt (klinkt logisch)
 
Het mag zoiezo alleen op snelwegen. Als er geen beperkingen zijn aangegeven is de snelheid vrij. Anders geldt de snelheid die op de borden staat. Als je bij Venlo de grens over gaat, heb je al gauw een stuk vrij baan (behalve 's nachts, meen ik).

Dat is momenteel ook maar een paar kilometer, als je 20 km de grens over bent zijn ze met de weg aan het werk en als je daar te hard rijdt ben je je papiertje snel kwijt.
 
Ik zou bij venlo de grens overgaan, en dan richting Oberhausen rijden. Daar pak je de 31 richting Emden, je mag het hele stuk voluit rijden. Met als grootste voordeel dat er weinig verkeer rijdt.
Op het vliegveld van Emden hadden ze een paar jaar terug overigens prima kaffee mit apfeltorte und sahne. :9~
Als je fiets goed in orde is moet je de afstand vanaf Oberhausen in iets meer als een uurtje makkelijk kunnen overbruggen. :)
 
Ik zou bij venlo de grens overgaan, en dan richting Oberhausen rijden. Daar pak je de 31 richting Emden, je mag het hele stuk voluit rijden. Met als grootste voordeel dat er weinig verkeer rijdt.
Op het vliegveld van Emden hadden ze een paar jaar terug overigens prima kaffee mit apfeltorte und sahne.
Als je fiets goed in orde is moet je de afstand in iets meer als een uurtje makkelijk kunnen overbruggen.

En wat is de lol om in twee uur plankgas op en neer te rijden naar een stuk appeltaart? (terwijl je net uit Limburg komt waar ze o zo'n lekkere vlaai hebben?) :?
 
Wel ff opletten er willen wel eens stukken tussen zitten waar je ineens nog maar 100 of 110 mag. En dan wordt het echt Duit$land.



'tis toch duitsland?
 
En wat is de lol om in twee uur plankgas op en neer te rijden naar een stuk appeltaart? (terwijl je net uit Limburg komt waar ze o zo'n lekkere vlaai hebben?) :?



Van Oberhausen
Naar Emden

Afstand 255,9 km.
Reisduur 02:28





Oberhausen-Emden in iets meer dan een uurtje? Wat is iets? Hoe is het met je nek als je weer thuis bent?
_O-
 
Laatst bewerkt:
En wat is de lol om in twee uur plankgas op en neer te rijden naar een stuk appeltaart? (terwijl je net uit Limburg komt waar ze o zo'n lekkere vlaai hebben?) :?

Geen idee, maar ik dacht dat hij wel honger zou krijgen na een snel ritje :)
 
Van Oberhausen
Naar Emden

Afstand 255,9 km.
Reisduur 02:28





Oberhausen-Emden in iets meer dan een uurtje? Wat is iets? Hoe is het met je nek als je weer thuis bent?
_O-


Wel even de maximum snelheid van je routeplanner ophogen naar 220 ofzo :P Die YZF moet toch minstens de 250 halen lijkt me zo 8-)

Enmet een goed ruitje valt het met de nek wel mee hoor, ik heb op de VFR alleen last als ik met regenoveral boven de 220 kom :P
 
En als ik het goed begrepen heb is White Scorpion in NL nog in een rijbewijs avontuurtje verwikkeld, dus kan hij beter in Duitsland op de stukken onbeperkte snelweg tekeer gaan op dit moment :P
 
Wel even de maximum snelheid van je routeplanner ophogen naar 220 ofzo :P Die YZF moet toch minstens de 250 halen lijkt me zo 8-)

Enmet een goed ruitje valt het met de nek wel mee hoor, ik heb op de VFR alleen last als ik met regenoveral boven de 220 kom :P
Dus jij haalt 250 gemiddeld? Das knap, heel knap ;)
 
Dus jij haalt 250 gemiddeld? Das knap, heel knap ;)


Nope maar er staat ook 'iets' meer als een uurtje. Alleen beslist geen 2,5 uur zoals de routeplanner zegt.

Ik heb Emden Meppen wel eens afgelegd met de snelheidsmeter tussen de 200 en de 220 en heb op die 75 kilometer niet meer dan 4 auto's ingehaald en ben toen ingehaald door ook 4 auto's en een motor :)
Met een snelle 1000 moet je er overigens met een beetje lef wel bijna aan kunnen komen.
 
Heb je ze weer......

Lui, voluit blazen op de A31 is geen ruk aan. Je houdt het ff vol en dan komen die snelle bolides je toch nog voorbij. Ze zetten hun radio iets harder aan, trappen nog meer door.
En jij, helemaal opgekropen achter je schermpje je gas helemaal los.....nou geweldig.....

Ik heb na 6 km al genoeg van afslag Gronau-> afslag Heek.....voor het gehele jaar...
 
Eindhoven -> Venlo, daar richting Mönchengladbach volgen. Dat is een stukje door Venlo (oppassen!!!). Grens over en blazen maar. Koblenz aanhouden. Je komt wel een paar stukken 100 of 120 tegen, maar de Duitse struikrovers (als je ze al tegen komt) flitsen van voren :Y

Voor Koblenz de afrit 'Altenahr' pakken en dan via een prachtige binnendoorweg richting Adenau en de Nürburgring. Op de ring een paar rondjes doen en via dezelfde route, maar dan omgekeerd, weer naar huis. Super!
 
Heb je ze weer......

Lui, voluit blazen op de A31 is geen ruk aan. Je houdt het ff vol en dan komen die snelle bolides je toch nog voorbij. Ze zetten hun radio iets harder aan, trappen nog meer door.
En jij, helemaal opgekropen achter je schermpje je gas helemaal los.....nou geweldig.....

Ik heb na 6 km al genoeg van afslag Gronau-> afslag Heek.....voor het gehele jaar...

Het gaat er ook niet om wie het hardste kan, maar het is wel lekker om een keer leker te blazen, zonder dat je voor je rijbewijs moet vrezen. bovendien letten de Duitsers wat beter op gezien de hogere snelheden en laten ze je er eerst langs voordat ze gaan inhalen. Dus is de kans wat kleiner als in Nederland dat je achter in een koekblik verdwijnt :X
 
Let wel even op, het is wel heel erg leuk hoor maar, als er iets gebeurt ben je niet verzekerd!
Je moet nl. kunnen bewijzen dat het ongeluk ook was gebeurt met 130km/h.
Dit kan dus bijna nooit.

Nou heb je met een aanrijding met 220 km/h ook niets meer aan je verzekering trouwens.

GEWOON SCHEUREN DUS!!!
 
230 per uur gemiddeld lukt best, daarna moet je tanken en dat zijn kostbare minuten _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan