Gaschuif blijft hangen

9 apr 2021
13
1
Hallo ik had een vraag ik heb een Kawasaki kx 80 maar de gasschuif van de caberateur blijft steeds vast hangen waardoor ik geen gas kan geven en hij op een punt blijft lopen soms doet hij het even maar dan blijft hij weer hangen dan moet je best wat kracht zetten om de gasschuif uit de cabrateur te halen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

groetjes Sander
 
Als je de gasschuif demonteert kun je kijken of de coating er nog overal op zit. De gasschuif zelf mag niet beschadigt zijn. Als het niet in je carburateur fout gaat dan zal het je gaskabel zijn die versleten is. Het is sowieso geen slecht idee om de gaskabel van een wat oudere motor te vervangen.
 
Loopt de gaskabel soepel wanneer je deze van de carburateur hebt?
Hoe ziet de buitenkant van de gasschuif en de binnenkant van de carburateur eruit? Geen krassen of slijtplekken? Wat is de staat van de gasnaald en gasbuis? Stop je de gasschuif ook op de juiste manier in de carb?
 
oplossing leestekens gebruiken kan je beter communiceren wat je probleem is en is er misschien iemand die je antwoord kan geven duidelijk maar los ervan allereerst welkom op het motorforum met je brommer
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets ook wel eens gehad. Was nadat ik de kabels had gesmeerd. Bleek toen dat ik de stelschroef van de accellereerkabel (die schroef bij de gashendel) iets te strak had aangedraaid. Toen ik die iets losser had gedraaid was het euvel opgelost. Zoiets gebeurt je maar 1 keer, maar misschien is het wel zo simpel
 
Ik heb zoiets ook wel eens gehad. Was nadat ik de kabels had gesmeerd. Bleek toen dat ik de stelschroef van de accellereerkabel (die schroef bij de gashendel) iets te strak had aangedraaid. Toen ik die iets losser had gedraaid was het euvel opgelost. Zoiets gebeurt je maar 1 keer, maar misschien is het wel zo simpel
nog nooit een 2-takt crosser gezien met sluitkabels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan