Gasfleg Argon laten vullen?

gixfighter

MF'er
8 feb 2004
198
0
Steenbergen
Beste MF-ers,

Ik heb een eigen 50L gasfles die ik gebruik voor Tig-lassen. Nu is ie leeg, en ben ik op zoek naar een mogelijkheid om hem te laten vullen.

Ik heb deze fles een paar jaar geleden vol gekocht voor 75 euro, maar er staat op dat ie van de firma hoekloos komt. Ik heb daar echter geen contract oid lopen, dus ik denk niet dat ik daar met die fles kan aankomen. Volgens mij is de fles niet helemaal eerlijk, maar dat weet ik dus ook niet zeker. De fles moet ook dit jaar herkeurd worden, staat er op de sticker.

Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe dit gemakkelijk te regelen is?
Ik kan ook wel een contract afsluiten voor een paar jaar, dan kost het me alleen een stukje meer. Ik heb de fles nu toch.

Wie kan me helpen?

Greetz, Gixfighter
 
Hoekloos is, bij mijn weten, een producent van gassen. Volgens mij moet je die fles (tegen bijbetaling, natuurlijk) inruilen tegen een volle bij een distributeur zoals bijv. Huisman gassen in Tiel.
 
Ik heb een eerlijke fles, maar laat altijd mijn aankoopbon zien, ook Argon, maar 10 liter 200 bar, gewoon bij www.allas.nl


- Hoekloos is een type aansluiting/de meeste kunnen hoekloos vullen, andere soorten vormen een probleem, vaak opsturen en lang wachten, een heel lekker merk is Liquid Air, ooit eens gehad, maar wil ik gratis nog niet hebben, moeten in Frankrijk gevuld worden, was voor autogeen
 
Ik heb een eerlijke fles, maar laat altijd mijn aankoopbon zien, ook Argon, maar 10 liter 200 bar, gewoon bij www.allas.nl


- Hoekloos is een type aansluiting/de meeste kunnen hoekloos vullen, andere soorten vormen een probleem, vaak opsturen en lang wachten, een heel lekker merk is Liquid Air, ooit eens gehad, maar wil ik gratis nog niet hebben, moeten in Frankrijk gevuld worden, was voor autogeen


Ik vraag me af wat voor fles jij hebt.

Ik ken wel een verschil tussen Belgse en Hollandes flessen, maar Hoekloos heeft Afaik gewoon dezelfde aansluiting voor Argon en Co2 als wie dan ook.

Elke grote gasboer kan dat, vraag evt aan een constuctiebedrijf waar ze laten vullen, moet geen punt zijn.
 
ga er maar vanuit dat een fles die over de keuringsdatum is door niet een
bedrijf gevuld wordt.
de flessen worden op een fabriek gevuld en de chauffeur mag een fles die over de keuringsdatum is niet eens vervoeren.
het is niet handig om een fles te kopen en dan af en toe te laten vullen.
dan moet je zelf de 5 jaarlijkse verplichte keuring regelen en de fles verzekeren.
verder worden flessen op een bij alle gasboeren gigantisch grote "fabriek".
gevuld met als gevolg dat de sproradische eigendomsflessen gemakkelijk zoekraken.
bovendien is het een administratieve rompslomp die toch berekend word.
al met al is huren volgens mij een goedkopere oplossing.
temeer omdat er goedkope meerjarige contracten afgesloten kunnen worden bij de meeste gasagrariers :)
 
dat snap ik ff niet :N
je heb toch die ene wet van communicerende vaten. :?


We hebben op het werk een bulktank (ben zelf lasser, en met argon, alleen alu) als die bulktank 3/4 leeg is, is er veel druk uit, en dan krijg je er niet meer in, net als je thuis een klusbrander vult uit een 12,5 liter propaanfles die haast leeg is, dan komt er ook veel minder in, dan wanneer ie nog vol is, ik vul die thuis tenminste

Maar ik heb wel een sproradische eigen fles, kopen is goedkoper dan huren denk ik, tarief is 0,25 per week?
 
Terug
Bovenaan Onderaan