Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Maar waar slaat dat gasflowed dan op?
Dat is een bepaalde manier waarop ze de cilinderkop afvlakken (flowen)
(een bepaalde werkwijze/apparaat)
Op Woensdag 13 februari 2002 11:40 schreef
Ik dacht dat flowen van de kop het bewerken van de in-/uitlaat kanalen was met als resultaat:
Meer vermogen bovenin en minder vermogen onderin (anders had de fabrikant van het blok de kop wel geflowed) het toerenbereik.
Zelf doen?Flowen is het zodanig behandelen van in/uitlaatpoorten, spruitstukken, kleppen en verbrandingskamer dat er meer mengsel in de cil. kop komt, en hopelijk meer vermogen !!
Zie ook
www.floheadworks.com/ Gaat over HD maar interessant
www.mix-net/~red/index.html
www.mototuneusa.com/homework.htm Interessant !
Zelf doen ?
Wel opletten dat je er niet doorslijpt tot in een waterkanaal, dan ben je wel![]()
![]()
![]()
![]()
Ook niet té groot gaan, omdat dan de luchtsnelheid te klein wordt. (ideaal rond de 100 m/s)
Belangrijk is dat het resultaat bij alle cilinders hetzelfde is.
Mensen, het wordt tijd dat jullie de PB gaan lezen. De afgelopen maanden hebben daar uitgebreide artikelen in gestaan over:
[*] NOS
[*] Turbo
[*] Flowen cilinderkop
[*] Big bore kits.
[*] Injectie
[*] Airbox
Daar staat het antwoord op al je vragen.
NOS heb'k gelezen, maar euhh.. SCAN DE REST DAN EEN KEERTJE IN VOOR ONS!!!![]()
![]()
Hier op dit forum kan het (na beoordeling van de gelezen antwoorden) naar mijn bescheiden mening helemaal niemand, en ikzelf kan het ook
(nog) niet.
Groeten Paul.
Het lijkt me sterk dat je een hogere compressie krijgt door het afvlakken van je cilinderkop of zuiger. Je krijgt juist een lagere compressie. Wel krijg je een grotere cilinderinhoud. Ander voordeel kan zijn dat je wervelingen beter worden, waardoor de explosie beter zal verlopen. Maar dan mag je het wel door een kunstenaar laten uitvoeren. Dit is namelijk een zeer complex iets, waar fabrikanten de nodige tests voor uitvoeren.Afvlakken heeft tot gevolg dat er een grotere compressie ontstaat en dus hetzelfde hoeveelheid mengels onder hogere druk in je verbrandingskamer terechtkomt.
Hierdoor zal de ontbranding heviger zijn en dus (iets) meer vermogen opleveren.
Het lijkt me sterk dat je een hogere compressie krijgt door het afvlakken van je cilinderkop of zuiger. Je krijgt juist een lagere compressie. Wel krijg je een grotere cilinderinhoud. Ander voordeel kan zijn dat je wervelingen beter worden, waardoor de explosie beter zal verlopen. Maar dan mag je het wel door een kunstenaar laten uitvoeren. Dit is namelijk een zeer complex iets, waar fabrikanten de nodige tests voor uitvoeren.
Pardon?!!!Het lijkt me sterk dat je een hogere compressie krijgt door het afvlakken van je cilinderkop of zuiger.