Gasgeefpijn?

Goaner

Die hard MF'er
18 nov 2008
324
0
Terug van een tijdje weggeweest! :W

Nadat ik een voor mij ongebruikelijke winterstop heb gemaakt, heb ik "K" eergisteren weer uit zijn hol getrokken. Door de grijns op mijn gezicht heen merk ik dat ik mijn pols meteen weer begin te voelen. Ik vermoed dat dit met gas geven te maken heeft, dit omdat ik gedurende mijn winterstop totaal geen last heb gehad van mijn pols, waar ik het afgelopen zomer nog wél voelde.

Herkent iemand dit? Is hier een lapmiddeltje voor?
 
Als ik nog ontspannender rij val ik in slaap :+

-zit absoluut niet gespannen op de motor-
 
full

Dan maar eens naar de dokter want dan is er wat anders aan de hand
 
Weet je heel zeker dat je geheel ontspannen op de motor zit? Toen ik motorrijles had, kreeg ik ook pijn in mijn rechterpols. Ik dacht "oh, dat gaat niet goed met motorrijden", maar toen ik een beetje vertrouwd raakte met motorrijden was het gelijk weer over.

Je kunt als volgt testen of je je arm goed kunt ontspannen: je vraagt iemand om je arm in horizontale toestand te ondersteunen, zodat jouw arm geheel ontspannen ligt op de handen van die ander. Die ander trekt plotseling z'n handen weg. Als jouw arm dan niet als een baksteen naar beneden valt, dan ontspan je niet 100%. En dan doe je dat op de motor ook niet. Probeer maar, in de praktijk blijft zo'n arm meestal gewoon in de lucht hangen, ook als de eigenaar van de arm meent totaal ontspannen te zijn.
 
Nee, aan mijn hand schoen ligt het helaas niet.

Het is ook niet dat ik een beginnende motorrijder ben, in 4,5 jaar rijbewijs heb ik ongeveer 80.000km door wind en weer gereden, qua rijhouding zit het echt wel snor. Was het dat maar haha, alles beter dan de dokter!
 
Laatst bewerkt:
Remhendel goed afgesteld ? Dit hebben veel motorrijders niet in de gaten maar iets verkeerd afgesteld heeft veel invloed.
Iets hoger of lager kan veeel schelen.


Ander fenomeen dat bij veel rijdende motorrijders nog wel eens voorkomt is carpaal tunnel syndroom.
 
Laatst bewerkt:
De rem zit wel goed denk ik, hoef daar niet vreemd voor te reiken ofzo. De totale gasslag is wel wat groot, deze moet ik nog wel eens 'overpakken'.

Van termen met syndroom erin word ik niet heel blij in ieder geval :o
 
Laatst bewerkt:
Niet te snel het ergste denken.

lapmiddeltje ? meer rukken of je pols evt trainen , ander stuurtje , snelgas of nieuwe gas kabel want je gas overpakken is echt klote.

Ik heb ook wel eens last van mijn gas pols , wijt ik aan mijn vaste relatie . :+
 
De rem zit wel goed denk ik, hoef daar niet vreemd voor te reiken ofzo. De totale gasslag is wel wat groot, deze moet ik nog wel eens 'overpakken'.

Van termen met syndroom erin word ik niet heel blij in ieder geval :o
Gaat erom dat de hendel in lijn met je pols/arm zit. Als je je vingers strekt zou je niet je pols moeten buigen (omhoog of omlaag) om bij de hendels te komen.


En ff navraag bij de huisarts doen is niet verkeerd, je bent niet gelijk 6 weken onder zeil ofzo :+
Die kan iig uitsluiten of het niet iets ernstigs is.
 
Ik ben links, daardoor kan ik wel zeer bekwaam koppelen :+
Denk dat ik toch maar eerst naar de dokter ga, is in eerste instantie ook iets voordeliger dan een halve nieuwe motor volgens mij ;)
 
gasgeefpijn....
dat krijg ik meestal van het cjib....

maarre, misschien dat je te hard optrekt, dat heb ik bij mezelf ook wel eens gemerkt na een rustperode.
 
Gaat erom dat de hendel in lijn met je pols/arm zit. Als je je vingers strekt zou je niet je pols moeten buigen (omhoog of omlaag) om bij de hendels te komen.


En ff navraag bij de huisarts doen is niet verkeerd, je bent niet gelijk 6 weken onder zeil ofzo :+
Die kan iig uitsluiten of het niet iets ernstigs is.

Met deze handleiding toch maar eens kritisch naar de remhendelstand kijken dan, thanks!
 
gasgeefpijn....
dat krijg ik meestal van het cjib....

maarre, misschien dat je te hard optrekt, dat heb ik bij mezelf ook wel eens gemerkt na een rustperode.

Daar komt die 'gasslag' inderdaad om de hoek kijken. Sowieso wel prettig om daar eens iets aan te doen, los van mijn pijntjes. Dit is gewoon irritant.
 
Laatst bewerkt:
Daar komt die 'gasslag' inderdaad om de hoek kijken. Sowieso wel prettig om daar eens iets aan te doen, los van mijn pijntjes. Dit is gewoon irritant.
Voor t zelfde geld is t idd zoiets simpels :Y
Ben zelf vorig jaar aan mn pols geopereerd, was een dagje werk en ben nu iig pijnvrij, maar t heeft 4 jaar geduurt voor t echt zo erg was dat k naar de huisarts ging. Bleek een ganglion te zijn (bultje vocht)
 
Zachtere grips en/of dunnere handschoenen met meer grip, zodat je niet hoeft te knijpen, wil ook helpen
 
Naast het beste advies (dokter) is misschien iets als Motorcycle Cruise Control and Assist - een alternatief?
Of zelf maken, zie Zelfbouw Throttle-Rockers

Ik kan niet meer zonder throttlerocker.... anders krijg ik na 1-2 uur kramp in mijn onderarm. Polspijn kan ik zo snel niet plaatsen als motorrijden gerelateerd.

Ander fenomeen dat bij veel rijdende motorrijders nog wel eens voorkomt is carpaal tunnel syndroom.
Dat geeft tintelingen/doof gevoel in de vingers. Komt oa door trillingen.
 
Laatst bewerkt:
Weet je heel zeker dat je geheel ontspannen op de motor zit? Toen ik motorrijles had, kreeg ik ook pijn in mijn rechterpols. Ik dacht "oh, dat gaat niet goed met motorrijden", maar toen ik een beetje vertrouwd raakte met motorrijden was het gelijk weer over.

Je kunt als volgt testen of je je arm goed kunt ontspannen: je vraagt iemand om je arm in horizontale toestand te ondersteunen, zodat jouw arm geheel ontspannen ligt op de handen van die ander. Die ander trekt plotseling z'n handen weg. Als jouw arm dan niet als een baksteen naar beneden valt, dan ontspan je niet 100%. En dan doe je dat op de motor ook niet. Probeer maar, in de praktijk blijft zo'n arm meestal gewoon in de lucht hangen, ook als de eigenaar van de arm meent totaal ontspannen te zijn.

Wat is dat nou weer voor onzin. Alsof je armen 100% ontspannen zijn als je motor rijdt, dat kan niet.
 
Wat is dat nou weer voor onzin. Alsof je armen 100% ontspannen zijn als je motor rijdt, dat kan niet.

Hier kun je mooi de linkerhand zien van deze meneer, kijk hoe ontzettend losjes hij het handvat beet heeft.


Uiteraard niet letterlijk 100% ontspannen als in 0% spieractiviteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan