Gasgeven bij neutraal

Errorken

MF'er
21 apr 2004
74
0
Nogal een rare vraag maar ik zit er eigelijk al lang mee in het hoofd en niemand kan mij er een antwoord op geven. Naja, misschien is er ook geen antwoord op, maar ik probeer het toch O-)

Ik heb een cbr600f en wanneer ik in neutraal eens flink de gashendel opentrek dan geeft het (vanaf 6/7k rpm) zo'n terughoudend geluid . Je hoort dan wat resonantie geluiden vanuit de motor en het is niet uitnodigend om de gashendel nog verder open te trekken . (Voor de duidelijkheid het is dus niet alsof er iets mis gaat ofzo)
Nu ben ik zaterdag wezen kijken voor een zx6r voor een neef van me. Als je daar de gashendel bij opentrekt krijg je echt zo'n gezoem en alles blijft net zo net klinken op 10k rpm dan op 2k rpm (alleen wat schreeuweriger :) )

Mijn moto is perfect inorde (vorige week nog een groot onderhoud gehad) nooit een ongeval of iets in die aard. Zou het kunnen zijn dat het gewoon aan het type motor ligt ?
 
"Niet goed" is zwak uitgedrukt.... De slijtage wordt erg hoog, vooral omdat de smering hier totaal niet op berekend is. Ook de lagers krijgen enorm op hun donder omdat die "gewend" zijn aan belasting.
Als ie normaal goed loopt, is er niets aan de hand, tenzij je graag in neutraal vol gas wilt blijven geven?
 
"Niet goed" is zwak uitgedrukt.... De slijtage wordt erg hoog, vooral omdat de smering hier totaal niet op berekend is. Ook de lagers krijgen enorm op hun donder omdat die "gewend" zijn aan belasting.
Als ie normaal goed loopt, is er niets aan de hand, tenzij je graag in neutraal vol gas wilt blijven geven?


hoe zit dat dan moet zo'n burn out :?
buiten het feit dat me dat niet goed lijkt voor je banden.... wat doet het met de motor ? hij staat immers wel in de versnelling...

[me]janice is blond, maar is wel bereid te leren en kan best goed onthouden :P [/me]
 
Zelfde probleem: belasting van de motor is minimaal.
Als gevolg van het hoge toerental krijgen de drijfstanglagers enorme krachten te verwerken: deze moeten immers heel snel de zuiger versnellen en vertragen. Normaal wordt deze kracht gecompenseerd door de gaskracht op de zuiger. Wordt de motor niet belast dan is er geen compenserende gaskracht en krijgen de drijfstanglagers (met name de onderste) alle krachten te verwerken. Dus sorry: een burnout is een hele goeie manier on je motor te slopen; ik bedoel dass ist nicht ganz jovel vűr ihnen motorrad.
 
Zelfde probleem: belasting van de motor is minimaal.
Als gevolg van het hoge toerental krijgen de drijfstanglagers enorme krachten te verwerken: deze moeten immers heel snel de zuiger versnellen en vertragen. Normaal wordt deze kracht gecompenseerd door de gaskracht op de zuiger. Wordt de motor niet belast dan is er geen compenserende gaskracht en krijgen de drijfstanglagers (met name de onderste) alle krachten te verwerken. Dus sorry: een burnout is een hele goeie manier on je motor te slopen; ik bedoel dass ist nicht ganz jovel vűr ihnen motorrad.


Ligt er aan hoe je het ziet kwestie van genoeg blokken.. ;) En valt in de praktijk wel mee maar je moet ook niet langdurig burnen..ik bedoel hoe lang duurt een rijdende burnout van 15 meter..een minuutje, 30 seconden?? Nooit problemen mee gehad..

Maar je zal wel gelijk hebben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan