Gashendel Moto Guzzi California 1100 (carburateur versie)

Gjaltex

MF'er
21 nov 2011
74
0
Hallo,

Ik heb een Moto Guzzi California 1100 uit 1996, de (volgens mij) laatste met carburateur.
Het gashendel gaat daarbij best zwaar. Zo zwaar dat ik na een uur of twee rijden kramp krijg in mijn rechterhand.
Weet iemand of er een modificatie op de markt is waardoor deze motor een wat soepeler gashendel krijgt. IK heb begrepen dat de injectie motoren hier (uiteraard)geen last van hebben, maar was niet van plan om hem om te bouwen naar injectie.
 
De California 1100 carburateur versie staat erom bekend dat de gashendel erg zwaar gaat. De meeste oplossingen zijn of vrij (heel) duur of slechts een lapmiddel. Ik heb uiteindelijk voor een hele rigoreuze modificatie gekozen en de hele motor vervangen door een FJR.

Je bent dan echter ook alle karakter en schoonheid van je Guzzi kwijt natuurlijk en hebt er een kleurloze Japanner voor terug maar gelukkig heb ik nog een hobby Guzzi in de garage staan.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels op dit forum hierover al meerdere topics gelezen en diverse "oplossingen" voorbij zien komen.
Daar wil ik nog wel een aan toevoegen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan