Gaskabel breekt af.. en dus moto omgevallen..1e x

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
MN ZXR heeft mee een week feilloos naar de stage kunnen brengen..
gisteren as het nog gezellig weer..dus effe gaan rijden..
paar klaverbladen gedaan enzo?? effe de stad in..
ik schakel van 1e..2e..oh oh..
Ik voel dat hem niks meer doet als ik gas gaf...
Gaskabelke los..
Zat daar in centrum Brussel...dus dan maar gebeld naar huis..
Afgesproken op plaats dat papie&broer goed kennen...
Daarna moot effe gestart.. stationaar draaien verhoogt naar 5000rpm..(niet zo veilig) :)
en zo effe laten rijden tot die plek..
dan weer afgezet...

25 minuten later stonden ze er, met de aanhanger..opgeladen...
rijden, de eerst bocht, zegt mn broer..STOP!!!!
hij ligt er dus...
snel uitgestapt, en mn moto rechtgeduwd..
Ik dus hopen dat er niks aan de hand is..
niet dus..
carrenage kapot...naast plaat waar de vijs moet.. en beetje verf af op mn frame
EN mn moto had geen spatje..ikke probeer niet te vallen...

Bon als we het positief bekijken is het niet zo erg, geen grote lijn, enkel een barst..

Ik zou er graag een sticker oppplakken... vna "Fuchs" ofzo.. waar kan ik die kopen???

-Vraag 2: mn pappie gaat gaskabel maken, heeft da tnog gedaan..Maar mss wil ik hem de moeite besparen als gaskabel niet te duur is, hij zegt echter dat gaskabel minimmum 50€...

Thx :+

full
 
Idd, je moet zorgen dat je de voor- en achtervering goed indrukt met spanbanden. En de eerste paar km altijd in de gaten houden, want het spul gaat meestal wel een beetje 'werken'.

M'n pa heeft een geleider rails van twee balkjes in de aanhanger gemaakt, waar je banden dus in/tussen gaan, en hopelijk, blijven (zit wel goed).
 
Laatst bewerkt:
Vijs (frans "vis") = bout of schroef, ja (een grote bout heet boulon).

Maar naar "carrenage" ben ik wel benieuwd, dat woord is nieuw voor mij en ik vind het ook alleen maar op Internet terug.

Ik vermoed een spellings-afwijking: carénage = "dok" en "caréné" betekent "gestroomlijnd"; lijkt mij dus samen best een kuip te kunnen bouwen maar evengoed hoor/lees ik dat liever eens bevestigd.
 
zelfs vastgebonden pleuren ze nog wel is om. Mijn af1tje is ook is omgedonderd in de aanhanger, wat was dat schrikken en wat duurt afremmen tot 0 dan lang zeg. Dat was gewoon door prutserig vastzetten.
Met het ophalen van mijn zxr stond ie vanuit vlissingen zo vast als een huis, dat duurde tot amsterdam. Toen begon het zakie toch wat los te staan. Maar omdat het al 12 uur 's nachts was heb ik toch besloten door te rijden. En 500 meter voor het huis hing ie naar een kant, vastgehouden door 1 touw.

Maar.. zodoende leert men, want donderdag nog in een plaatjes bij amersfoort geweest, en hij stond zo strak als een huis. Deze keer stond ie gewoon recht op, geen wielen in de hoeken ofzo. Gewoon goed in de veren gedrukt en toen met spanbanden aangetrokken.
Het blijft klote he. Succes met het oplappen.
 
Hmmzz minder joh! Ik kneep em de laatste keer ook toen de ZXR vast gesnoerd op de kar stond. Had em van tevoren al helemaal gestript dat ALS ie om zou vallen, er nauwelijks schade zou zijn en ondanks dat ie met 8 spanbanden vast stond kneep ik em wel ;) Maar alles is goed gegaan, stond muurvast.

Wat betreft je frame, je kan lakstiften bestellen bij o.a. motoport als je je framenr door geeft. Ik heb er ook een in jouw kleur frame, je zou em wat mij betreft ook best nog wel ff kunnen lenen voor die ene kras :)
 
Als ik het zo lees weet niemand hoe die een motor fatsoenlijk moet vast zetten, en terwijl dat met 2 spanbanden al perfect lukt.
Voor de echt langere afstanden doe ik het met 4.
Maar dan hoef ik het ook niet meer te controleren, blijft alles gewoon goed zitten van en naar zuid frankrijk bijv en kan je dan ook makkelijk 160 rijden met je aanhanger })
 
Als ik het zo lees weet niemand hoe die een motor fatsoenlijk moet vast zetten, en terwijl dat met 2 spanbanden al perfect lukt.
Voor de echt langere afstanden doe ik het met 4.
Maar dan hoef ik het ook niet meer te controleren, blijft alles gewoon goed zitten van en naar zuid frankrijk bijv en kan je dan ook makkelijk 160 rijden met je aanhanger })
Nee, jij bent lekker uitgebreid |(
 
wat je gaskabel betreft, als je 50 euro voor een kabel wil geven, geef deze maar aan mij, en ik bezorg je daarvoor 20 kabels 8-)

een kabel kost maximum 1euro met een kabelmoertje(andere kant, die in je stuur vastzit) van 30cent.

je zwarte omhulsel hoeft toch niet vervangen te worden???? |(

dus met een stukie van 2euro ben je er vanaf!

suc6
 
Gaskabelke bij kawadealer : 24.9€ (inclusief btw)

kilometer kabel voor broerke zn tzr50: kost ongeveer 25-30€

Dus met 50€ kom ik juist toe...misschien.. :+ :+

Rijdt weer toppie, en op die barst plakt stickerke van Arai Helmets, alsook de andere kant (symmetrie)
...
Is ni slecht.. :+
Mar beter niet omgevallen
 
Je moet de motor inderdaad door de vering heen drukken en vastzetten met spanbanden. Wat ook nog goed helpt is je remhendel vastzetten met een tyrip (hoeschrijfjedat?) aan je gashendel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan