gaskabel cb400f

derek_biront

Rookie
18 jan 2004
15
0
antwerpen
yo,

één van de twee gaskabels van m'n cb'tje is gebroken en moet dus vervangen worden

het lijkt me op het eerste zicht niet mogelijk om enkel de stalen kabel te vervangen vermits er aan beide uiteinden zo een vast bolletje zit en ik hem dus niet zomaar uit de rubberen (buiten)kabel kan halen en vervangen...

weet iemand toevallig of dit wel mogelijk is, en zoja hoe dan???

als ik enkel de binnenkabel moet kopen lijkt het me namelijk een pak goedkoper!

bij je motorboer kan je voor enkele euro's losse kabels kopen en koperen tonnetjes in allerlei maten om eraan te solderen.
ECHTER vaak is je buitenkabel ook rot als ik zo uit de diepten van mijn geheugen diep heeft honda origineel nylon gevoerde kabels, dan is bij de scherpe bochten in de kabel vaak het nylon ook weg.
zelf kabels maken is leuk en leerzaam en als je de lengte goed hebt ook een overwinning op jezelf dus toch wel de moeite waard om eerst te proberen.
je kan altijd nog €20- uitgeven voor originele kabels

Ik heb eergister voor mijn magnade twee kabels vervangen. Eentje gebroken en van andere was de buiten kabel ook door.
Ik heb er dus geheel nieuwe opgezet. Tip: doe het met zijn tweeen, dan kan de een de schroever draier vasthouden die dat tonnetje in het gaatje houdt, dan kun je zelf met je vingers en een ijzerdraadje met haakje (om aan de kabel te kunnen trekken) de boel erop zetten. Ik wist van te voren dat het een rot klusje zou worden, ivm de ruimte die je er niet hebt, maar het viel me ruize mee en na een uur kon ik weer :]

Terug
Bovenaan Onderaan