Gaskabel mysterie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jippo

Die hard MF'er
16 okt 2008
443
3
Avond

Ik heb een irritant probleem met een gas kabel.

Deze is aangesloten zoals gewoonlijk op de carburateur maar wanneer ik gas geef komt de kabel niet zelf terug(gas blijft dus openstaan). Als ik de kabel los haal aan beide kanten gaat de carburateur soepel, gas hendel zonder problemen en de kabel gaat als een heet mes door boter in de buitenkabel. Echter zodra ik de boel weer aansluit gaat t moeizaam en stroef. -O-

(Kabel is net nieuw)

Ik ben al bezig met het vervangen van het veertje in de carb. maar vroeg me af of iemand verder nog suggesties heeft. (t gaat overigens niet over mn ZXR)

Ik dank u! :W
 
in het geval van een dubbele kabel.
kabel gemonteerd met te weinig speling.
full
 
- Enkele kabel

- Slechts 1 bocht bij de aansluiting van de carb. zal deze nog is checken mr valt mee volgens mij

- Kabel al gevet :)
vet of olie??

Je kan het best gewoon motor olie erin laten lopen, vet maakt de boel stug.
Controleer of de kabel wel soepel loopt als je hem demonteerd in de gashendel, misschien zit het daar in.
 
Loopt je gasgrip niet gewoon stoef over je stuur? Net dat beetje teveel weerstand kan dit probleem al veroorzaken. En ligt de kabel hoe de originele kabel ook lag?
 
Ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan je carbs of binnen-buitenkabel. Denk dat het ronde plastic ding aan je handvat waar het busje aant eind van je kabel in gemonteerd zit niet goed vrij loopt. Raar genoeg is dat vaak maar een plastic ding dat onhandig los in het huis van je rechterhandvat zit. Kiekt daar eens zou ik zeggen.
 
Ok thanks Arjen daar ga ik even naar kijken. Wat betreft de "gashendel" deze loopt soepel. Met 1 slinger van mn pink bij wijze van gaat ie helemaal rond. En ik heb de kabel gesmeerd met olie. Had niks beter voor handen.
 
Heb dit ook ooit eens gehad. Los van elkaar werkt alles, gemonteerd stond het vast :/. Bleek dat het rubber van mijn handvat tegen het gashuis (het zwarte deel waar ook je dodemansknop in zit) aanliep. Oplossing was het rubber iets van de gasbuis te schuiven en rijden maar :Y.
 
Dan gaat er bij de montage blijkbaar iets niet goed, zit er een geleide beugel bij de de carburateur/injectie? Bij het er verkeerds om inzetten van de stelbout of kabel op gasrol(bij een f650 bv, zit een standaard 25kw oogje) kan dat al gebeuren. Zit hij bovenaan bij het handvat ook goed? Zitten er 2 of 1 oogje op de rol? Gashandvat helemaal terug gedraaid en kabel niet toevallig bij vol open gemonteerd? Stelbouten helemaal terug gedraaid? Meestal zit het daar ergens in.
 
Probleem opgelost!

De veer die de gaskabel terug hoorde te trekken/duwen was gebroken! nieuwe er in en hij doet het!

Bedankt voor jullie reacties en mee denken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan