Gaskabel R1 '01

glenne_13

MF'er
22 mei 2004
66
0
Oostende
Hallo,

Vandaag bleef mijn gas "hangen" van mijn Yamaha R1 '01.
Na demontage zag ik dat er 1 van de 2 kabels kapot was, dus de aders losgekomen, etc...
Het betreft de bovenste kabel, als je kijkt tussen de carbs.

Nu... ik heb al redelijk wat gaskabels vervangen bij 2T motoren, maar bij deze R1 ziet dat er iets moeilijker uit.

Is dit gemakkelijk te doen? moet men de carbu's demonteren?


Indien ja, hoeveel kost zo'n aparte gaskabel?

Indien neen, weet er iemand ongeveer de prijs om dit te laten vervangen, en een goe garage regio West-Vlaanderen - Belgie?



Thx allesinds,


Glenn
 
Ik heb het gedaan bij een 99-er

Nieuwe set kostte mij ongeveer 40 euro. maar ik heb ze gewoon bij de dealer gehaald. Misschien kan je ze goedkoper vinden op het net.

Je carbs moeten er wel af (althans heb ik wel gedaan) en ja, het is nogal een gefriemel om de kabels te monteren. Maar op zich geen ingewikkeld klusje
 
Aha, dus redelijk simpel? ik heb wel wat sleutelervaring, maar nog nooit aan een 4cil in lijn gewerkt.

Hoe demonteer ik die carbs? hoe plaats ik die nieuwe kabel? soms een partsheet van dit alles? ik heb er namelijk geen idee van :)


Toch al bedankt voor de info!
 
Zo tezien moet ik dus de carbs demonteren, maar deze 4 carbs "hangen" allemaal aan elkaar? de gaskabel zit tussen carb 3 en 4, moet ik deze 2 carbs van elkaar demonteren? hoe doe ik dat?


Groeten, :)
 
Zo tezien moet ik dus de carbs demonteren, maar deze 4 carbs "hangen" allemaal aan elkaar? de gaskabel zit tussen carb 3 en 4, moet ik deze 2 carbs van elkaar demonteren? hoe doe ik dat?


Groeten, :)

De batterij carbs kun je aan elkaar laten, doorgaans.

De aansluiting van gas- en retourkabel spreekt voor zich.
 
carburetor-yzf-r1nnc-2001_bigyau2099b-7_5587.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan