Gasklep blijft hangen

Pamat2

Rookie
24 okt 2017
2
0
Schiedam
Goedenavond leden!

Ik heb een vraag die wellicht een beetje inleiding behoeft:

Het betreft een set motorfiets carburateurs die ik heb gemonteerd op mijn auto. (Tja, je moet iets) maar gezien het feit dat het motorfiets carburateurs zijn stel ik de vraag hier 😅

Met het loslaten van de gas schiet het wiel waar de gaskabel aan zit, niet helemaal terug: de ene keer minder ver dan de andere keer. Tijdelijk het probleem opgelost door een extra veer te monteren die het wiel terug naar neutraal trekt.

Ik heb de boel meermaals goed schoongemaakt maar dat lost het probleem niet op.

Nu zag ik een veer zitten achter het wiel die (neem ik aan) normaliter alles weer terug in neutrale stand trekt. Zou het kunnen dat deze wat versleten is?

Merk en model motor waar de carbs afkomen is helaas onbekend, ik meen dat het een wat oudere cbr600.. totaal niet zeker helaas.

Het is een wazige vraag met vrij weinig info. Hopelijk kan iemand me hier iets meer over vertellen.

Alvast bedankt!
 
Als die er niet op zit kan je misschien gebruik maken van een veer die de gasklep terugtrekt. Zoals bij een Weber carb(s).

1610375405469.png



(10 bonuspunten voor de persoon die de auto + motor raad :9)
 
Even een vraag als jij de draaischijf waar de gaskabel opzit zonder kabel los laat , dan wil deze niet uitzichzelf terug
1610376063185.png

De grote veren die in het midden zitten zorgen ervoor dat de as weer terug draait. de langezwarte staaf met draaiknop is voor de stationairloop.
De ander moet je niet aan komen als je goed kijkt zie je drie kleine stelschroeven zitten in het midden en elk zijde daarnaast dat zijn syncronisatie schroeven.
Heb je hier toch aan zitten draaien dan dient je deze opnieuw af te stellen.
anders loopt je motor nooit netjes.

De schijf die je hier in het midden ziet zou ook aan de buiten kan kunnen zitten dat maakt niet uit werking blijft het zelfde deze moet dus op de aanslag van de stationair aanslag komen en dat is deze met de lange afstelschroef.

Wat kan zijn is dat je lagers stroef lopen smeren met wd 40 of wat ook mogelijk zou zijn dat de boel krom is slecht te zien maar wel mogelijk de set is een eenheid
 
Moet de veer van de carburateur nu ook je gaspedaal omhoog trekken?

Indien ja denk ik dat de veer niet sterk genoeg is hiervoor. Makkelijkste oplossing is dan om een extra veer te plaatsen.

Je hebt sowieso voor een voetpedaal liever meer weerstand dan bij een handgas.

db
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Goedenavond leden!

Ik heb een vraag die wellicht een beetje inleiding behoeft:

Het betreft een set motorfiets carburateurs die ik heb gemonteerd op mijn auto. (Tja, je moet iets) maar gezien het feit dat het motorfiets carburateurs zijn stel ik de vraag hier 😅

Met het loslaten van de gas schiet het wiel waar de gaskabel aan zit, niet helemaal terug: de ene keer minder ver dan de andere keer. Tijdelijk het probleem opgelost door een extra veer te monteren die het wiel terug naar neutraal trekt.

Ik heb de boel meermaals goed schoongemaakt maar dat lost het probleem niet op.

Nu zag ik een veer zitten achter het wiel die (neem ik aan) normaliter alles weer terug in neutrale stand trekt. Zou het kunnen dat deze wat versleten is?

Merk en model motor waar de carbs afkomen is helaas onbekend, ik meen dat het een wat oudere cbr600.. totaal niet zeker helaas.

Het is een wazige vraag met vrij weinig info. Hopelijk kan iemand me hier iets meer over vertellen.

Alvast bedankt!
Draait het gedeelte op de carb waar je gaskabel aan zit, zonder de kabel wel lekker heen en weer? En zoals @orangektm aangeeft, zit er een veer op je carb die hem weer dichttrekt?
 
Moet de veer van de carburateur nu ook je gaspedaal omhoog trekken?

Indien ja denk ik dat de veer niet sterk genoeg is hiervoor. Makkelijkste oplossing is dan om een extra veer te plaatsen.

Je hebt sowieso voor een voetpedaal liever meer weerstand dan bij een handgas.

db
Dit.

Maar als dat niet het probleem is; zorg dat er wel wat speling zit op de kabel, anders loopt ie niet zo lekker.
 
Volkswagen Polo met 1.3 blok.

db
1.8 maar goed genoeg :9

On topic: Probeer eerst idd zonder kabel. Als die dan niet soepel loopt moet je het in de carbs zoeken. Maar, als het dan wel lekker gaat kijk dan naar de kabel (en pedaal). Misschien is de kabel wel gerafeld in de mantel ofzo. En een fototje plaatsen mag ook:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan