- 26 feb 2009
- 30.113
- 104.292
Joehoe
Ik word langzamerhand wel een beetje nerveus van dat getril uit mn SV650 blok bij 5000/6000 toeren en besloot dattik er toch maar iets aan ga doen, het meest voor de hand liggende is het synchroniseren van de gaskleppen, dat zou bij 12.000 (staat nu op 15) gedaan moeten worden, en nu moet ik daar een synchronisatie kit voor hebben..
Ik had op Louis.de deze twee gezien:
Rothwald Synchroniser 59,95
Boehm Synchroniser 99,95
Ik weet niet of er verschillen zijn tussen dit soort sets of de een wel of niet geschikt is voor injectie motoren? Of dat ze alleen voor Carbs geschikt zijn.. Als iemand anders een alternatief weet dan hoor ik dat graag, en uiteraard of iemand 1 van deze 2 merken kent en of aanraad.. die van Boehm is dus wat duurder, bijna 2x zo duur, de vraag is of dat het waard is.. ?
Vervolgens zag ik het volgende in het Grote Haynes boek..
Synchronisation of the throttle bodies on K3 to K6 models can be carried out using vacuum gauges or calibrated tubes. The procedure for K7 models and onward also requires the use of the Suzuki SDS tester to set the ISC (idle speed control) value between the two cylinders - it is thus advised that this maintenance operation be carried out by a Suzuki dealer.
Iemand daar ervaring mee?
Schijnt dat van Healtech-Electronics een OBD tool a 149 euro beschikbaar is die het zelfde kan als de originele (ongetwijfeld veel duurdere) suzuki SDS...
Ik heb overigens 2 SV-tjes welke aan de beurt zijn, dus om het te laten doen ben ik zowat evenveel geld kwijt als het aanschaffen van deze meuk.. de vraag is dus: is dat ding om de ISC aan te spreken nou echt zo nodig..
Ik word langzamerhand wel een beetje nerveus van dat getril uit mn SV650 blok bij 5000/6000 toeren en besloot dattik er toch maar iets aan ga doen, het meest voor de hand liggende is het synchroniseren van de gaskleppen, dat zou bij 12.000 (staat nu op 15) gedaan moeten worden, en nu moet ik daar een synchronisatie kit voor hebben..
Ik had op Louis.de deze twee gezien:
Rothwald Synchroniser 59,95
Boehm Synchroniser 99,95
Ik weet niet of er verschillen zijn tussen dit soort sets of de een wel of niet geschikt is voor injectie motoren? Of dat ze alleen voor Carbs geschikt zijn.. Als iemand anders een alternatief weet dan hoor ik dat graag, en uiteraard of iemand 1 van deze 2 merken kent en of aanraad.. die van Boehm is dus wat duurder, bijna 2x zo duur, de vraag is of dat het waard is.. ?
Vervolgens zag ik het volgende in het Grote Haynes boek..
Synchronisation of the throttle bodies on K3 to K6 models can be carried out using vacuum gauges or calibrated tubes. The procedure for K7 models and onward also requires the use of the Suzuki SDS tester to set the ISC (idle speed control) value between the two cylinders - it is thus advised that this maintenance operation be carried out by a Suzuki dealer.
Iemand daar ervaring mee?
Schijnt dat van Healtech-Electronics een OBD tool a 149 euro beschikbaar is die het zelfde kan als de originele (ongetwijfeld veel duurdere) suzuki SDS...
Ik heb overigens 2 SV-tjes welke aan de beurt zijn, dus om het te laten doen ben ik zowat evenveel geld kwijt als het aanschaffen van deze meuk.. de vraag is dus: is dat ding om de ISC aan te spreken nou echt zo nodig..