gaskraan

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0
yow ,

De benzinekraan van mij XR stond al de 2 maanden op primair (dus op ON). De vraag was nu of dit kwaad kan. Is het erg als je vlotterkamers volledig volgelopen staan voor enkele maanden? En beinvloed dat het starten van de motor?

greetz :)
 
Dit is het snelste te controleren door ff flink op je kickstarter te trappen, dan kun je ons vertellen of het invloed heeft op het starten van je motor. ;)
Ff serieus: denk niet dat het een probleem hoeft te zijn.
 
Ik denk toch eerder, heel VOORZICHTIG de kickstarter proberen? Als er een vlotter "gehangen" heeft zit er misschien benzine in het blok.

Eigenlijk denk ik dat ik - in de open lucht en niet nabij vuur *cigaret) of zo - even de bougies eruit zou halen en dan kijken of er, met de kraan DICHT, bij een start-beweging niet iets geks gebeurt, spattende vloeistof of zo.
 
yow ,

De benzinekraan van mij XR stond al de 2 maanden op primair (dus op ON). De vraag was nu of dit kwaad kan. Is het erg als je vlotterkamers volledig volgelopen staan voor enkele maanden? En beinvloed dat het starten van de motor?

greetz :)

Bij mij is primair (pri) en ON iets anders.
Op de ON stand loopt er geen benzine in de carb vanwege het vacuüm slot totdat ik het kontact omdraai en de motor start.
Op de primair (pri) stand loopt er altijd benzine in de carb en heb je kans dat het door loopt je blok in, dus als je je motor na een tijd start heb je kans op explosie gevaar of een harde klap, of je motor wil niet meer starten omdat je bougies nat zijn en je luchtfilter vol met benzine staat.
Maar dat is bij mij weet niet of dat bij jouw motor ook zo is hoeft helemaal niet, hij dan ook gewoon een een keer starten.
Als bij jouw de ON stand gewoon je primair is ,is er niets aan de hand en ik denk dat dat het geval ook is en dat je je motor gewoon normaal kan starten.
Kijk even op je benzinekraan wat voor standen je hebt en als je ON primair is starten die hap, en anders even de bougies er uit en een paar keer kikken.
Succes
 
Bij mij is primair (pri) en ON iets anders.
Op de ON stand loopt er geen benzine in de carb vanwege het vacuüm slot totdat ik het kontact omdraai en de motor start.
Op de primair (pri) stand loopt er altijd benzine in de carb en heb je kans dat het door loopt je blok in, dus als je je motor na een tijd start heb je kans op explosie gevaar of een harde klap, of je motor wil niet meer starten omdat je bougies nat zijn en je luchtfilter vol met benzine staat.
Maar dat is bij mij weet niet of dat bij jouw motor ook zo is hoeft helemaal niet, hij dan ook gewoon een een keer starten.
Als bij jouw de ON stand gewoon je primair is ,is er niets aan de hand en ik denk dat dat het geval ook is en dat je je motor gewoon normaal kan starten.
Kijk even op je benzinekraan wat voor standen je hebt en als je ON primair is starten die hap, en anders even de bougies er uit en een paar keer kikken.
Succes


dat bedoelt hij ook, normaal gebruikt hij de on stand, maar nu heeft hij hem per ongeluk op pri laten staan de afgelopen 2 mnd
 
als je vlotter blijft hangen komt et er toch gewoon via de overloop uitgelopen? :?

[me] Martijn begint nu te twijfelen of zijn XR carb ook wel een overloop heeft...[/me]

trouwens..is jouw chokeklep ook afgebroken?
 
Als een vlotter blijft hangen komt het aan alle kanten aan het overlopen en meestal ook de venturi in, richting inlaat.
Vlotterkamers hebben altijd een overloop/ ventilatie en als die verstopt raakt verzuipt de motor geheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan