gasschuif opent niet volledig

bramvdb

MF'er
25 jul 2016
54
0
hallo iedereen

ik heb recent ontdekt dat mijn gasschuif niet volledig opent, tenzij ik het stuk waar mijn gaskabel inkomt aan de carburateur maar half indraai.

de gaskabel instellen heeft hier geen effect op, de veer/gasnaald/lipje zit allemaal mooi op zijn plek. wat zou dit kunnen zijn? de gaskabel lijkt ook van de juiste lengte te zijn..

mvg Bram

full
 
Laatst bewerkt:
ik heb een nippel aan het stuur waar ik mijn gaskabel mee kan instellen. dit heeft enkel effect op de vrije slag maar niet op mijn gasschuif helaas. alles is origineel.
 
Bij gaskabels is er meestal wel een manier om de buitenkabel 10-15mm "langer" te maken door middel van een deel met schroefdraad en een contramoer. dit deel kan op meerdere plekken zitten.

Om wat voor motorfiets gaat het? En heb je
 
Wat is het merk en type van het geheel? Vertel sowieso maar eens meer van het gehele verhaal. :) Is voor ons makkelijke om mee te denken dan de glazen bol raad te plegen :)

Sommige "merken" kan het origineel al ruk zijn :) De afwerking van de carbs geeft mij al niet veel vertrouwen :)

db
 
het gaat om een suzuki ts. ik heb een tijd lang met een namaak carburateur rond gereden omdat de originele niet meer goed werkte. die namaak carbu was echt rommel waardoor ik me toch terug de originele heb aangeschaft. het gaat om een mikuni. wat me direct opviel bij het monteren van de originele carbu is dat de slag van de gashendel opmerkelijk korter werd dan bij de namaak carburateur. terwijl de gashendel gewoon dezelfde is(en origineel)
met mijn vinger kan ik de gasschuif wel helemaal tot boven duwen. het gaat hier om 4 milimeter max ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
alles is origineel.

ik heb recent ontdekt dat mijn gasschuif niet volledig opent, tenzij ik het stuk waar mijn gaskabel inkomt aan de carburateur maar half indraai.
[afbeelding]

met mijn vinger kan ik de gasschuif wel helemaal tot boven duwen. het gaat hier om 4 milimeter max ongeveer.

en de gaskabel instellen dmv de contramoer aan het stuur heeft enkel effect op de vrije slag, maar niet op het probleem dat ik heb.

deze 4 samen kloppen niet, op zijn minst 1 van je beweringen moet fout zijn.
 
Laatst bewerkt:
Onder dat kapje wat je op je foto rood omcirkeld hebt, is een stelschroef en wss bij je gashendel (dan wel niet in een busje of als schroef in je gashendel) zit een stelmogelijkheid.

Beide zullen iets uitgedraaid moeten worden voor een goede afstelling. De kabel mag daarbij niet strak staan en je moet een mm ofzo aan speling op je gashendel overhouden.

Als dat niet werkt zou ik zelf preventief de gaskabel vervangen door een origineel want dan is de binnenkabel gewoon te lang.
 
Laatst bewerkt:
Al die beweringen zijn juist hoor, ik zou niet weten wat er niet aan zou kunnen.

als alles origineel is, zou je dit probleem niet hebben (tenzij je niet eens 2 linker handen zou hebben :+ )
als je de afsluitdop er maar half opdraait en de gasschuif dan wel tot boven gaat, maakt je gashendel genoeg beweging om de schuif tot boven te kunnen trekken.
dat klopt dan weer niet met het feit dat je de gasschuif met de vinger nog 4mm omhoog kan duwen.
en dat de gaskabel bijregelen ook geen effekt heeft op je probleem klopt ook weer niet met punt 2.
 
Die afstelnippel aan het stuur heb ik al mee gespeeld maar dit heeft geen effect op mijn gasschuif helaas. Ik zal eens kijken onder dat kapje straks. De gaskabel is ook origineel vreemd genoeg
 
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik geen 2 linker handen hebt & ook dat alles origineel is. Ik kan mijn gasschuif nog 4 mm omhoog duwen als die afsluitdop helemaal ingedraaid is. Al mijn punten dat ik aanhaal zijn gewoon zo dus ik zie begrijp je punt niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan