Gasveren kofferbak GT2001 EML

Aircooled74

Die hard MF'er
5 nov 2006
638
109
Heerlen
Hallo heegt iemand hier een bestel nr voor vervangings gasveren van een kofferbak van een EML GT2001 kofferbak, er zitten nu een paar 60N gasveren in zie foto, alleen kosten ze bij EML bijna 70 euro per stuk en er zitten er 2 in dus.
Alvast bedankt.
gasveer.png
 

Bijlagen

  • gasveer.png
    gasveer.png
    69,4 KB · Weergaven: 0
Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien maar eigenlijk hoopte ik dat iemand van het forum met een EML zijspan al eens vervangingsveren had besteld, met het nummer wat op de gasveer staat kan ik geen vervangingsveer vinden en het feit dat er EML op de veer staat lijkt het er op dat ze speciaal voor EML gemaakt zijn maar dat weet ik dus niet want er is eigenlijk maar weinig van documentatie van de zijspan zelf te vinden, ik heb al eens bij EML zelf geïnformeerd maar die zijn niet erg scheutig met het delen hiervan.
 
Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien maar eigenlijk hoopte ik dat iemand van het forum met een EML zijspan al eens vervangingsveren had besteld, met het nummer wat op de gasveer staat kan ik geen vervangingsveer vinden en het feit dat er EML op de veer staat lijkt het er op dat ze speciaal voor EML gemaakt zijn maar dat weet ik dus niet want er is eigenlijk maar weinig van documentatie van de zijspan zelf te vinden, ik heb al eens bij EML zelf geïnformeerd maar die zijn niet erg scheutig met het delen hiervan.
Ja, ik weet niet hoor, maar zo ingewikkeld is het toch niet? Je hebt een zijspan, daarvoor is nou eenmaal niet alles op een presenteerblaadje verkrijgbaar. Zeker niet bij EML, die hebben niks met klanten, daar hebben ze hun dealers voor.
 
Ik ben er ook weleens mee bezig geweest, dacht ook wel even bij de gasveerwinkel iets te bestellen. Maar EML had toch wel wat raars, de stang was M5 ofzo en die standaard veren in die maat zijn M6. Ging niet lekker passen uiteindelijk en heb toch veren bij Ad v G besteld.
 
Denk dat jullie het verkeerd zien, tuurlijk kan je alles vinden en ook alles veranderen, mijn vraag was alleen of andere forum leden al eens vervangings gasveren op hun EML zijspan hadden gebruikt, daar heb ik nog geen een keer een antwoord op gekregen alleen een verwijzing naar de gasveerwinkel site, waar ik al geinformeerd had maar die kenden het nummer niet zet zoals de site die op de gasveer zelf vermeld staat ook daar al geinformeerd en die kenden hem ook niet wat ik vreemd vind omdat hun url wel op de gasveer vermeldt staat.
Heeft verder niets te maken met iets op een presenteer blaadje aangereikt krijgen, dat vindt ik wel erg kort door de bocht, hoopte alleen wat informatie van mede forum leden te krijgen.
Als dit negatief overkomt, dat is niet de bedoeling.
Ondertussen veel kilometers met de zijspan gemaakt, veel dingen gaan ondertussen al een stuk beter, ook al met een passagier in de span gereden, in dit geval was mijn vrouw het slachtoffer.
Denk wel dat ik over een maand of 2 het span eens helemaal laat nakijken en nog een vervolgcursus volg.
Grt Roland (die nog altijd blij met zn span is :) )
 
Beste Aircooled,
Ik heb ze wel eens vervangen, ik heb ze opgemeten en online besteld.
Let op dat je aandacht besteed aan de juiste aansluitingen van de gasveren.
De Nm staan op de EML gasveren.
Het is niet moeilijk, het kost alleen wel wat tijd en moeite.

Veel succes er mee!
 
bij auto24 of andere zaken die auto onderdelen leveren kijken. daar bestel ik ze ook altijd en ook nog de goedkoopste.
wat je nodig hebt is de lengte in en uit , diameter cilinderbuis, aansluit vorm en de kracht
 
Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien maar eigenlijk hoopte ik dat iemand van het forum met een EML zijspan al eens vervangingsveren had besteld, met het nummer wat op de gasveer staat kan ik geen vervangingsveer vinden en het feit dat er EML op de veer staat lijkt het er op dat ze speciaal voor EML gemaakt zijn maar dat weet ik dus niet want er is eigenlijk maar weinig van documentatie van de zijspan zelf te vinden, ik heb al eens bij EML zelf geïnformeerd maar die zijn niet erg scheutig met het delen hiervan.
Tja, er staat 60N op dat is de drukkracht. Verder zul je zelf wat moeten investeren in of kennis of geld om het geregeld te krijgen. Meten van de lengte en de koppelingen kun je prima zelf. Ik wil morgen best even in de bak van mijn Speed kijken want daar heb ik een vervanger voor gekocht van springmasters toendertijd. Zal vast wel een nummer opstaan maar ik had hem zo gevonden toendertijd
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vervanging op ali besteld,.met een klein beetje handigheid paste die ik besteld had.

Tevens ook die op de klep van de bak zelf zit vervangen voor ali variant.
 
Ik heb deze een tijdje geleden gekocht, iets zwaarder 80 n. ivm bagagerek op de kofferbak. Februari 2022 95 euro incl.verzendkosten afgetikt...
 
Ik zou dan JaapJanJaap zijn linkje gebruiken en de 80N versie bestellen. Moet pas te maken zijn en voor dat geld kun je nog wat klooien. alle andere alternatieven gaan je veel meer kostten
 
ik heb het nr wat op de gasveer staat ingegeven op de site die ook op de gasveer vermeldt staat, en krijg de melding dat er onder dat nr niets te vinden is ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan