Gat in m'n lak

Cutter73

Rookie
13 sep 2004
27
0
Borne
Allicht beter dan andersom, maar toch...

Door knoeien met remvloeistof zit er nu een gaatje ;( in de lak van m'n tank(±2mm), is er behalve de tank opnieuw spuiten nog een andere oplossing voor?
 
Zit er nog wel kleur in het gaatje ,of alleen een gaatje in de blanke lak???
Anders lakstift halen met blank intippen (zodat er een druppeltje op ligt in plaats van een gaatje) zeer goed laten drogen dan met waterproof schuurpapier p 2000 het druppeltje glad schuren en dat weer met een poetsmachine polijsten :Y
 
Als het om een klein plekje gaat dan zou ik er een tipje roestbind-spul D2 of Noverox op zetten, gaat er wit op en reageert zwart met ijzer, nooit meer roest daar.

MAG overschilderd worden maar hoeft niet, dus op een zwarte motor meteen reeds klaar.

Alweer, bij erg kleine verfwond: goedkoop flesje nagellak in bijpassende kleur uitzoeken en aanstippen.

Heel dun aanstippen en indien na 24 uur nog te transparant, extra likje wéér zo klein er op; oude nagellak lost op in nieuwe.
 
Huis tuin en keuken oplossing van Willen _O-

Busje bijstip lak doet wonderen lijkt me? Ben net bezig geweest met me koekblik. Moet maar eens zon setje halen voor de motor ook. Tank heeft wat plekjes.

Willem trouwens: 6:30 op motor forum??
 
Huis tuin en keuken oplossing van Willen _O-

Busje bijstip lak doet wonderen lijkt me? Ben net bezig geweest met me koekblik. Moet maar eens zon setje halen voor de motor ook. Tank heeft wat plekjes.

Willem trouwens: 6:30 op motor forum??


Ja, sinds mijn pensionering maak ik zelf uit hoe vroeg ik laat naar bed ga; tamelijk vaak zo laat dat het alweer vroeg is, dus.
:)

Nagellak heb ik meestal achter de hand maar vrouw en dochters pikken ze wel eens in; het is een knutselmiddel voor 1001 kleur- en plak-klusjes en tamelijk makkelijk weer te verwijderen. Niet volkomen hittebestendig en niet de sterkst denkbare kleefstof maar vaak voldoende voor wat ik wil.
Voor kleur-onverschillige voorraad pak ik geregeld een paar flesjes mee als er uitverkoop is. Het begon ooit met een nood-achterlichtje op een fiets (gedompeld in rood, hield door de hitte niet heel erg lang), iets beter op theelicht-ruitjes en fantastisch op het afbinddraad voor geleide-ogen aan zelfgeknutselde werphengels.
 
;)

Willem kan wel overweg met zijn handen.

"Den ouden stempel" _O-

Mooi Willem, zo kom je er ook. Heb nagellak wel eens gebruikt als Loctite voor een inbusje 8-)

Ja, moet kunnen; voor lichter werk, zoals slotbouten in deuren binnenshuis, neem ik een brokje van dat ragdunne pakjes-elastiek. Ook wel eens een gootpijp-bocht "tijdelijk" inplaats van te lijmen, aangeklemd met een paar reepjes breed plat zacht ptt/kantoor-elastiek en dat blijft al ruim 20 jaar goed (alleen voor "opgesloten" toepassingen want verpulvert anders in zonlicht) ....
Met (brom)fietsbinnenband kun je soms ook onwaarschijnlijke reparaties/vervangingen uitvoeren.

Ik ben niet erg snel met "handen" hoor; over de meeste dingen heb ik tevoren héél lang nagedacht voordat ik het toepaste, vooral omdat ik weet dat mijn handwerk minstens 4x zoveel tijd neemt als dat van een vakman.
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan